По думите на Ганев, целта на проекта е социалната политика в страната да постига по-голям резултат, а това, което липсва е да може се види какво би могло да се промени в самите политики, така че да има реална промяна в показателите на бедност.
"Бюджетът на Министерство на труда и социалната политика е около 3 млрд. лв. и този бюджет не постига сериозно намаление на бедността и неравенството. За разлика от социалното подпомагане, което наблюдаваме в Европа, което е много по-ефективно. Не че е по-голямо, а просто даването на определен ресурс там дава по-голям резултат, тъй като ресурсът е насочен към най-бедните, а у нас много често се разпилява ресурса по твърде голям брой цели, които се следват - и градски, и семейни, и какви ли още не", коментира Ганев.
По думите му, данните са относителни и не показват драматична промяна, макар такава да е имала сред хората, които са изгубили работата си през първите няколко седмици от пандемията, но хората, които са в най-голям риск от бедност (20%) и хората, при които трудовата мобилност отсъства (10%) са имали проблеми и преди самата пандемия. Той допълни, че едва 10% от бюджета се отделя за класическо социално подпомагане.
Ганев поясни, че социалните услуги са над 10 типа и са ресурс в рамките на около 1 милиард лв., който се предоставя в натура, и добави:
"Всички тези разпокъсани услуги, които се предоставят от общините се финансират по 4 начина: през бюджета, второ - като делегирана дейност, трето - като местен бюджет през общината и четвърто - като европейски проекти".
Ганев посочи, че всичко това трябва по някакъв начин да се обедини като общ вход в системата, да има общо звено между общините и териториалните дирекции за социално подпомагане, където всеки човек да може да има оценка за неговите потребности.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
„Духът прави силата“ – такова е мотото на Университета за национално и световно стопанство (УНСС) в София, а стартът на тазгодишния академичен сезон е на път да надмине очакванията за магистърски програми във висшето учебно заведение. Кандидат-студентите вече ще могат да избират между 2 възможности за изучаване на дуална магистърска програма в..
Българското кемпер общество сигнализира в отворена позиция, че служебното правителство се опитва да върне стария вариант на наредбата за свободно къмпингуване . Въпреки че преди 6 години, когато тя се дискутираше и бяха отправени над 600 отрицателни становища, а по време на кабинета „Денков“ се изготви нов вариант, сега отново се планира да се..
Административният съд в София отхвърли жалбата на кмета Васил Терзиев срещу предварителното изпълнение на решението за смяна на бордовете на 6 общински дружества до провеждането на конкурс. Определението на съда може да се обжалва в срок от 7 дни. Спорове за рокадата в ръководствата на големи столични дружества Отстраниха съветите на..
" България трябва максимално бързо да изпрати в Украйна свой извънреден и пълномощен посланик с всичките нужни професионални и политически качества , за да представя страната ни там. Тази страна води война, ние ежедневно изразяваме солидарност с нея, а нямаме в Киев свой постоянен представител на най-високо равнище. Фактът, че вече 2 години..
В предаването "Радиокафе“ разговаряме с автора Стефан Марков, за книгата му “Алгоритми на заблудата. Фалшива информация и социални мрежи в епохата на постистина“ . Книга, която разобличава псевдонауката и е пътеводител за критично мислещите в днешната сложна и тревожна обстановка. В свят, изпълнен с лъжи и заблуди, ангажиментът ни към истината..
"Научи, разкажи, заснеми! Климатът и екологията се срещат с изкуството" е съвместна инициатива на Arte Urbana Collectif и EUNIC клъстър България – мрежа на чуждестранни културни центрове и посолства в страната ни. Като част от проекта, в началото на месец юли се проведе първият летен творчески лагер. Той се състоя в Троян, а..
За четвърта поредна година ценителите на прясната храна от местни производители, както и на хубавата музика, ще могат да посетят "Фестивал на село" в козеферма в Ягодово, Берковица. Идеята на празника е да се популяризират автентичните продукти, които се произвеждат в региона от малки местни производители и ферми. Да бъде представено..