Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Рискове за безопасността при карането на ел. велосипед или тротинетка

Снимка: Георги Нейков

Наскоро лоша инфраструктура стана причина за инцидент с младо момче, управляващо електрическа тротинетка, при който то за съжаление изгуби живота си.
Това даде пореден повод да се обсъждат и коментират както незавидното състояние на пътища и алеи, така и поведението на някои водачи.

Гост по темата в БНР-Радио София беше Иво Делин от сдружение "Велоеволюция".

Освен проблемите с инфраструктурата, акцент в разговора беше и въпросът до каква степен е редно електрическите тротинетки да бъдат приравнени към велосипедите като средство за придвижване, макар да има съществени разлики, влизат ли в това число и електрическите велосипеди.

Важно е да отбележим, че разликата между велосипеда и тротинетката е в размера на колелото.

Ако искаш да се придвижваш на 2 колела, имаш избор. Но е важно не само с какво, а и как

Заблуда ли е състоянието на инфраструктурата за тези, които карат тротинетка и тези които карат колело?

"Със сигурност. Дори в началото, когато беше първият бум на електрическите тротинетки, много хора смятаха, че това е един бърз и евтин начин на придвижване и попаднаха на по-старите велоалеи в София. Асфалтът по тях е доста кърпен, доста издупчен, с шахти, преправяни по няколко пъти на десетилетие, препятствия, които една мъничка гума с под 5 цола няма как да преминава. Този факт, освен че води до по-некомфортно придвижване, го прави и доста опасно", подчерта Иво Делин.

Част от електрическите тротинетки са доста по-бързи и по-мощни, отколкото би трябвало да бъдат, или поне според позволеното по закон, отбеляза още той.

Електрическите велосипеди са приравнени към обикновените велосипеди, но с две условия – първото е да подпомагат с електрическия си мотор скоростта на движение и това подпомагане би трябвало да е ограничено до 25 км в час, поясни още Делин.

Досега обаче едва ли има санкционирани за превишение на тази скорост, която на практика не се проследява и контролира от никого в България.

Целта на ограничението е да предпазва хората, които имат проблем с придвижването – по-възрастни хора или такива каквито превозват товари, уточниха от "Велоеволюция".

Още конкретика чуйте в разговора на Константин Лавсов в звуковия файл.

Снимка: Даниела Костова
По публикацията работи: Спаска Давранова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Премиера на "О(б)твързан" представя Театър "Възраждане"

„О(б)твързан“ –  премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..

публикувано на 23.11.24 в 11:40

Да се зарибиш или да се откажеш

Покана за   София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..

публикувано на 23.11.24 в 11:09
С Жени Илиева

Играчката не е просто забавление, а инструмент за развитие

Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..

публикувано на 23.11.24 в 10:56

Нямаме нужда от дефиниции

Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..

публикувано на 23.11.24 в 10:13

"Форум", 22.11.24: Какви заплати ще направят ефективна работата на полицаите?

В края на седмицата адв. Николай Хаджигенов и Светлин Желев, за съжаление, трябваше да започнат коментарите с тема, която беше актуална в понеделник: Пореден жалък и неуспешен опит за избор на председател на българския парламент. Но техните разсъждения обхванаха още: В Пътна полиция се правят "реформи" – защо и за кого; "МВР се управлява..

публикувано на 22.11.24 в 18:35

Творби на европейски поети галят сетивата на пътниците в метрото

Поезия на европейски поети ще звучи във вагоните и станциите на Столичното метро. Инициатива за поредна година е на Полския културен институт в София. Повече за инициативата разказа Яна Генова – зам.-кмет на Столичната община по културните въпроси. Тя посочи, че смисълът на кампанията е да привнесе литературата в нашия живот на градски..

публикувано на 22.11.24 в 17:50
Проф. Преслав Наков

Проф. Преслав Наков: Силата на фалшивите новини е поради слабостта на хората

Световнопризнатият български учен в областта на изкуствения интелект проф. д-р Преслав Наков беше основен лектор на форума "Up to GATE. Technology, Big Data & Beyond. 5 Years of Innovation” . Международното събитие събра в София учени и лидери в индустрията от цял свят, които дискутираха горещите теми, свързани с интелигентни решения чрез..

публикувано на 22.11.24 в 17:17