Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Ася Пеева: Българите все по-често избират да почиват в страната

Ася Пеева
Снимка: ПП ГЕРБ

Ръст от 2,2% или над 9 000 000 реализирани нощувки на български граждани за 2018 г. отчитат данните на НСИ. Това е довело и до положителната тенденция за увеличение в приходите с 7,8% или над 370 млн. лв. от нощувки на българи у нас. Тази информация бе обявена от министъра на туризма Николина Ангелкова след въпрос от народния представител от ГЕРБ Ася Пеева. Тя поиска информация какви мерки и насърчителни кампании е предприело ресорното министерство за привличане и насърчаване на българския турист, който да избере да почива в страната си, съобщиха от пресцентъра на партията.

Бургаският депутат посочи, че страната ни вече е с утвърден позитивен имидж чрез постоянните маркетингови кампании на останалите пазари. „Постоянно изнесените данни на Министерството на туризма показват, че реклама е един от основните действащи методи за максимално привличане на чуждестранни туристи. Средствата от тях влизат по най-бързия начин в търговския оборот“, поясни от трибуната Пеева.

Министър Ангелкова коментира, че се работи за максимално популяризиране на възможностите за качествена и разнообразна почивка у нас. През 2019 г. е стартирала кампания на Министерството на туризма за година, насърчаваща вътрешните пътувания. Така се цели опознаване на по-малко известни дестинации и развитие на регионите. Изготвя се специализиран календар на събития извън заложените в Националната програма за туристическа реклама.

„Предвидили сме и различни дискусии, най-добър наш партньор ще бъдат кметовете, които споделят добрите си практики за привличането на туристи. Трябва да се обединят усилията на всички на фона на силната външна конкуренция на пазара. Кампанията „Неочаквана ваканция“ ще се проведе в периода март-май 2019, досега след две проведени издания, се отчита повишение на интереса и на реализираните нощувки извън традиционните зимни и летни месеци“, поясни Ангелкова.

Сред най-всеобхватните маркетингови кампании е концепцията за туристическо райониране, като 7 от 9 организации вече функционират в райони, където може да се използва европейско финансиране. Ключов фактор е изготвянето на 8 културно-исторически маршрута, обогатени с винено-кулинарни и СПА направления. Те обхващат над 100 общини.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Водното шоу на Поморие привлича туристи от цялото Южно Черноморие

Ако има атракция, която да се похвали с най-много клипове и постове в социалните мрежи това лято по Южното Черноморие, това със сигурност е водното шоу в Поморие. „Окъпан в светлина“, както е описан в документите на общината, фонтанът привлича стотици хора на крайбрежната алея три пъти в седмицата. Впечатляващото съоръжение е закотвено..

публикувано на 16.08.24 в 16:02

Безработицата през юли е 5,4%

Равнище на регистрираната безработица в страната от 5,4%1 отчита през юли административната статистика на Агенцията по заетостта. В резултат от работата на ромските и младежките медиатори, както и на трудовите посредници в бюрата по труда, през месеца са активирани над 5 150 души, което е с 18% повече спрямо предходния месец, съобщават от..

публикувано на 16.08.24 в 09:03

Силен туристически сезон за остров "Св. Анастасия" и през това лято

Силен туристически сезон на остров „Св. Анастасия“ през това лято. Традиционно най - много са българските туристи, но многобройни са и чужденците, които посещават туристическия обект. Тази година той отбелязва 10 години от своето създаване.   Островът празнува с хоро, плувен маратон и концерти Август е най – посещаваният месец..

публикувано на 15.08.24 в 13:15

Островът празнува с хоро, плувен маратон и концерти

С богата празнична програма остров Света Анастасия ще отбележи 10 години от обявяването му за туристическа дестинация. В продължение на 4 дни ще има концерти, изложба, поетично четене и още изненади. Островът празнува на 15 август, защото църквата там носи името „Успение Богородично“. Сред новите акценти ще са п луване край острова за..

публикувано на 15.08.24 в 08:20

Сезонът на плажовете по Южното Черноморие е по-добър

По-добър от миналия сезон, отчита Кирил Спасов, концесионер на плажове в Слънчев бряг и Созопол. Според него след класирането на Слънчев бряг в топ 100 на най-забележителните плажове, туристите са се увеличили. Това само идва да покаже нуждата от реклама на туристическия продукт, който предлага страната ни. "Една такава класация запознава голяма..

публикувано на 14.08.24 в 11:52

Морето по Южното Черноморие е чисто, уверяват от РЗИ Бургас

309 проби са взети от водите за къпане по Южното Черноморие, а до края на сезона предстоят поне още 200. За момента няма отклонения и качеството на водите е добро. 10 проби са взети са салмонела всички са отрицателни, посочи д-р Марияна Кофинова, заместник-директор на Регионалната здравна инспекция в Бургас. Има обаче някои места, които е..

публикувано на 14.08.24 в 08:40

Добра реколта от странджански манов мед, пчеларите запазват цените

Добра реколта от странджански манов мед отчитат пчелари тази година. Продажбите са на цените от миналата година и няма да се повишават, казват в бранша. Оттам се надяват да продадат добитите количества и да се отвори пазарът в чужбина.  В Странджа по-добра реколта отчитат както на обикновения манов мед, така и на защитената марка. "Успяхме..

публикувано на 13.08.24 в 13:35