Проблемът с кадрите в морския бранш е световен, не само български. Това е обективен процес, но се опитваме да внесем промяна в него, коментира пред БНР-Бургас капитан далечно плаване Дойчин Дойчев. Той посочи, че у нас съществен фактор, който влияее, е икономическото ни развитие-от индустриална държава към реиндустриализация, което се е отразило неизбежно и на морския бранш, коментира той:
„Нивото на морската индустрия при съществунането на параходство „БМФ“ и „Океански риболов“ в стария му вид беше едно, сега е съвсем друго, но международното корабоплаване е основната индустрия, на която се крепи световната икономика-над 92% от транспорта на световната търговия се извършва по море.“
Недостиг на кадри има в световен мащаб, особено квалифицирани. Според Дойчев с обикновени курсове филипинци и представители на африканските държави са наложени като търсени кадри, защото издържат много време по море и са ниско планени.
„Моето наблюдение е,че няма по-ниски заплати от тези на нашите моряци като изпълнителски състав. В момента обаче се наблюдава възраждане на професията“, коментира още Дойчев. Той е част от екипа на бургаското Морско училище, където се стремят да обучават квалифицирани кадри.
Броя на автомобилите, които ще извършват таксиметрова дейност на територията на Община Созопол следващото лято, ще е 130. Решението за лицензите е на Общинския съвет след бурен дебат, на който присъстваха и представители на бранша. Един превозвач да извършва дейност с един автомобил, а браншът да има думата в разпределянето на разрешителните...
Данъчните ставки за ресторантьорството и за хляба трябва да се върнат на 20%. Причината е, че тези мерки сработиха в помощ на бизнеса, но не и за потребителите, които така и не усетиха намаление на цената на хляба, напротив стойността му се повиши. На бизнеса трябва да се помага през разходната политика на държавния бюджет. Изключение трябва да се..
Бургас се включва в националния таксиметров протест на 20 ноември. Това съобщи Снежана Никова, председател на браншовата организация на таксиметровите превозвачи и шофьори за морския град. Причината за недоволството е резкият скок на застраховката „Гражданска отговорност“ за бранша. Повишението е между 300 и 1 000 %, поясни Никова:..
Министерството на земеделието започва прием на заявления за подпомагане на млади фермери. Бюджетът за целта е над 176 млн. лв. ,а всички документи за кандидатстването ще се изготвят безвъзмездно от Националната служба съвети в земеделието. Целта на подпомагането е да се увеличи броя на младите земеделци, те да създадат устойчиви и конкурентни..
В област Бургас средната брутна заплата през третото тримесечие на 2024 г. е 1792 лв., при 2275 лв. средна за страната. Това показват данните на Териториалното статистическо бюро - Югоизток. В сравнение с останалите области Бургас се нарежда на 14-то място. Най-висока средна заплата получават в област София - 3100 лв., а най-ниска - в областите..
За 14 година областната администрация в Ямбол обяви конкурса "Инвеститор на годината". Заявления за участие се приемат до 2 декември. Целта на конкурса е да популяризира и поощри дейността на фирмите с принос към икономиката в региона. Отличията се присъждат в три категории – големи предприятия с над 250 служители, средни предприятия с под 250..
Националният авиопревозвач „България Еър“ ще оперира по вътрешната си линия между София и Бургас и през студените месеци на годината, осигурявайки удобна свързаност между двата града, възможност за бизнес пътувания и трансфери до международни линии от полетната мрежа на превозвача. Директните полети между столицата и Бургас започват да се изпълняват..
Бургас се включва в националния таксиметров протест на 20 ноември. Това съобщи Снежана Никова, председател на браншовата организация на..
В област Бургас средната брутна заплата през третото тримесечие на 2024 г. е 1792 лв., при 2275 лв. средна за страната. Това показват данните на..
Данъчните ставки за ресторантьорството и за хляба трябва да се върнат на 20%. Причината е, че тези мерки сработиха в помощ на бизнеса, но не и за..