Дори концесионерът на летищата в Бургас и Варна да е поставил условия за отстояние на едно действащо летище от друго, реално базата в Равнец си работеше 55 години на същата отдалеченост от летище Бургас. Покрай Пловдив има три военни, едно гражданско летище, които са през десет- двайсет километра едно от друго, това е въпрос на Ръководство Въздушно движение, не е проблем за провеждането на полети, отбелязва офицерът от резерва майор Георги Кръстев.
Това, което видях наскоро като снимки - цялата инфраструктура освен полосите, е разрушена. Няма укрития, сградите -всичко е в отчаяно състояние. Но най- голямото богатство на едно летище е самата писта, в случая ние имаме две. Нефтозаводът навремето даде пари да се направи нова полоса, самолетите да са с курс езерото Вая.
За мен това е създадено съоръжение, дори в една аварийна ситуация, един граждански самолет да се наложи да кацне там, независимо, че в момента няма сгради или нещо оборудвано, пилотът на военен самолет, ако му се наложи да се катапултира, ще успее да кацне, и пак се заслужава да го запазиш.
Това казва Кръстев, който работи сега към Гранична, където има 4 вертолета за търсене на мигранти. След дежурството си в понеделник, той ще отиде на сесията на Общинския съвет в Морското казино на 27.08.
След разрухата на летище Равнец, то може да се възстанови с много по- малко средства за карго полети. И тази индустриална зона, която се предвижда, пак да се построи, но да не бъде около самите писти за излитане и кацане. За това настоява и последният командир на изтребителната авиационна база Георги Георгиев.
По думите му, запази ли се изискването на Министерския съвет да не се застроява близо до полосите, оттам нататък начинанието е печелившо. Никъде в България няма гражданско или военно с две полоси, това е единственото тук. И целогодишно е благоприятно за най- много полети като климатични условия, време и дестинация.
Застрои ли се покрай пистата това и е извън норми на безопасност на всякакъв вид авиация, нито карго, нито граждански, нито военни полети. А при необходимост Равнец може да се ползва за пребазиране, ако нанесат удари по Граф Игнатиево, пистата тук я има, и оттук могат да се изпълняват бойни действия, добави Георги Кръстев.
Константин Бачийски уточни, че е изискал документи доколко „Фрапорт“ ограничава появата, концесионирането на друго летище, има ли забрана за конкурентна дейност. Един от мотивите базата досега да стои неизползваема, макар че е много добра за т.нар. ВИП авиация и малките чартърни самолетчета, беше твърдението, че концесионният договор с „Фрапорт“ не допуска разкриване на българската държава и нейни дъщерни дружества на каквото и да е друго летище на 150 км от летищата в Бургас и Варна, т.е. има забрана за конкурентна дейност.
В основния договор, в информацията, която е публична, не видях такова ограничение. Поискал съм, още не са ми предоставили, чакам някакви анекси да видя. Но дори да има, то вероятно ще е свързано с концесионирането на ново летище. Ние не е необходимо да го концесионираме. Общината първо може да е оператор. След това, ако ограничението е да няма друг оператор, може операторът да бъде Фрапорт, да оперира и двете летища. След това в основния договор пише, че няма неустойки за държавата, ако държавата наруши договора. При концесионната такса на летище Бургас, концесионерът плаща 19.8% от приходите. Ако погледнете концесионерите, които кандидатстват за летище София, там стигат до 76% от концесионното възнаграждение да се дава за държавата, т.е. нито един концесионер, не би развалил толкова изгоден договор, какъвто има в Бургас. Смятам, че има много варианти, при които можем да реализираме летище Равнец, дори и при ограничение, макар че все още такова ограничение не съм виждал.
Искането е покрай пистите да има отстояния, които са по закон, за да може да работи като летище за вбъдеще, ако е необходимо и да кацат военни самолети. Всяко едно летище е стратегически обект от националната сигурност. В тази връзка Министерският съвет е задължил общината да запази функционалността на летателните полета, които включват не само пистите, но и пистите за рулиране и допълнителна инфраструктура.
Община Приморско спечели проект за въвеждане на енергоспестяващи мерки за сградата на общинската администрация. С подобренията тя ще бъде по-ефективна и устойчива. Стойността на проекта е в размер на малко над 842 хиляди лева без ДДС. Летният сезон е много добър, с преобладаващо български туристи, чужденците са по-малко, но още отсега се..
Многобройни външни икономически и политически фактори са оказали натиск върху бюджета на Община Бургас за 2023 година, но въпреки тях тя е запазила финансовата си самостоятелност. Това посочва кметът Димитър Николов в доклада си към отчета за изпълнението на бюджета за миналата година , който е внесен в Общинския съвет. Заключението му е потвърдила и..
Спорове свързани с туристически агенции за промяна на дата на пътуване или погрешно описание на хотел, са част от сигналите подадени до момента в платформата "Ние потребителите". Когато възникне несъответствие трябва да се направят компромиси и от двете страни, смята експертът Габриела Руменова. Тя даде за пример случай с летовничка, която е..
Бургас трябва да инвестира в образование и привличане на млади хора, за да развива потенциала си. Според Петър Ганев, старши изследовател в Института за пазарна икономика г рада има нужда от още повече млади хора и таланти. Образователните показатели трябва да се подобрят, за да влезе областта в топ 3. Това което, според Ганев трябва да се..
До 30 септември се удължава се срокът за предоставяне допълнителни документи за част от интервенциите в областта на агроекологията. Това предвижда публикуваният за обществено обсъждане проект на Наредба за изменение на Наредба № 10 от 2023 г. за условията и реда за прилагане на интервенциите в областта на околната среда и климата и хуманно отношение..
По Черноморието има предложения за всекиго - и за най-капризните туристи, и за най-платежоспособните. Има великолепни места. Това каза в предаването "Пътувай с Хоризонт" служебният министър на туризма Евтим Милошев и уточни: "Това не е благодарение само на държавата, това е благодарение на пазара, благодарение на всички хора, които са заети в..
Приключва прибирането на зърнената реколта в Ямболска област. Заради засушаването добивите са по- ниски, както при ечемика, така и при пшеницата, отчитат от областната служба „Земеделие“. От декар тази година са прибрани средно по 525 кг пшеница и 560 ечемик, докато миналата година и при двете култури са били около 600 кг. Притеснително е..
Община Приморско спечели проект за въвеждане на енергоспестяващи мерки за сградата на общинската администрация. С подобренията тя ще бъде по-ефективна и..