Дори концесионерът на летищата в Бургас и Варна да е поставил условия за отстояние на едно действащо летище от друго, реално базата в Равнец си работеше 55 години на същата отдалеченост от летище Бургас. Покрай Пловдив има три военни, едно гражданско летище, които са през десет- двайсет километра едно от друго, това е въпрос на Ръководство Въздушно движение, не е проблем за провеждането на полети, отбелязва офицерът от резерва майор Георги Кръстев.
Това, което видях наскоро като снимки - цялата инфраструктура освен полосите, е разрушена. Няма укрития, сградите -всичко е в отчаяно състояние. Но най- голямото богатство на едно летище е самата писта, в случая ние имаме две. Нефтозаводът навремето даде пари да се направи нова полоса, самолетите да са с курс езерото Вая.
За мен това е създадено съоръжение, дори в една аварийна ситуация, един граждански самолет да се наложи да кацне там, независимо, че в момента няма сгради или нещо оборудвано, пилотът на военен самолет, ако му се наложи да се катапултира, ще успее да кацне, и пак се заслужава да го запазиш.
Това казва Кръстев, който работи сега към Гранична, където има 4 вертолета за търсене на мигранти. След дежурството си в понеделник, той ще отиде на сесията на Общинския съвет в Морското казино на 27.08.
След разрухата на летище Равнец, то може да се възстанови с много по- малко средства за карго полети. И тази индустриална зона, която се предвижда, пак да се построи, но да не бъде около самите писти за излитане и кацане. За това настоява и последният командир на изтребителната авиационна база Георги Георгиев.
По думите му, запази ли се изискването на Министерския съвет да не се застроява близо до полосите, оттам нататък начинанието е печелившо. Никъде в България няма гражданско или военно с две полоси, това е единственото тук. И целогодишно е благоприятно за най- много полети като климатични условия, време и дестинация.
Застрои ли се покрай пистата това и е извън норми на безопасност на всякакъв вид авиация, нито карго, нито граждански, нито военни полети. А при необходимост Равнец може да се ползва за пребазиране, ако нанесат удари по Граф Игнатиево, пистата тук я има, и оттук могат да се изпълняват бойни действия, добави Георги Кръстев.
Константин Бачийски уточни, че е изискал документи доколко „Фрапорт“ ограничава появата, концесионирането на друго летище, има ли забрана за конкурентна дейност. Един от мотивите базата досега да стои неизползваема, макар че е много добра за т.нар. ВИП авиация и малките чартърни самолетчета, беше твърдението, че концесионният договор с „Фрапорт“ не допуска разкриване на българската държава и нейни дъщерни дружества на каквото и да е друго летище на 150 км от летищата в Бургас и Варна, т.е. има забрана за конкурентна дейност.
В основния договор, в информацията, която е публична, не видях такова ограничение. Поискал съм, още не са ми предоставили, чакам някакви анекси да видя. Но дори да има, то вероятно ще е свързано с концесионирането на ново летище. Ние не е необходимо да го концесионираме. Общината първо може да е оператор. След това, ако ограничението е да няма друг оператор, може операторът да бъде Фрапорт, да оперира и двете летища. След това в основния договор пише, че няма неустойки за държавата, ако държавата наруши договора. При концесионната такса на летище Бургас, концесионерът плаща 19.8% от приходите. Ако погледнете концесионерите, които кандидатстват за летище София, там стигат до 76% от концесионното възнаграждение да се дава за държавата, т.е. нито един концесионер, не би развалил толкова изгоден договор, какъвто има в Бургас. Смятам, че има много варианти, при които можем да реализираме летище Равнец, дори и при ограничение, макар че все още такова ограничение не съм виждал.
Искането е покрай пистите да има отстояния, които са по закон, за да може да работи като летище за вбъдеще, ако е необходимо и да кацат военни самолети. Всяко едно летище е стратегически обект от националната сигурност. В тази връзка Министерският съвет е задължил общината да запази функционалността на летателните полета, които включват не само пистите, но и пистите за рулиране и допълнителна инфраструктура.
Годишната инфлация в еврозоната се ускорява през декември 2024 г. до 2,4% спрямо 2,2% месец по-рано, показват данните на Евростат. В целия Европейския съюз индексът се покачва до 2,7% от 2,5% през ноември. Данните са изключително важни, тъй като върху тях се базират оценките за готовността на България за присъединяване към еврозоната. Според..
Инвестиционните намерения на „САРИЕЛ“ АД върху терена на бившия Колодрум в Бургас бяха представени на с реща на инвеститора Димитър Колев, общински съветници, представители на спрортни клубове и граждани. Тя бе организирана от председателя на общинския съвет Михаил Хаджиянев. Проектът и историята на терена представи арх. Димитър Георгиев,..
Общинският съвет одобри план-сметката на приходите и разходите на общинската администрация за дейности за 2025 г. по Закона за местните данъци и такси. С едноминутно мълчание в памет на д-р Николай Гавраилов започна заседанието на местния парламент в Царево. В началото на заседанието се прие единодушно предложението за избора на д-р Рафаил Елевтеров..
България и по-специално Бургас е сред любимите дестинации на бърд уочърите, но тепърва има още много какво да се направи, за да се доразвие точно този тип туризъм. Инфраструктурата е едно от тях, смята Страхил Пеев от инициативата Бърд уолкс, които този месец организираха наблюдение край Атанасовско езеро. "За да идват още повече туристи е нужно да..
Община Царево спечели проект „Рехабилитация на уличната мрежа на територията на Община Царево“ по процедура BG06RDNP001-7.017 - Улици „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари и съоръжения и принадлежностите към тях“, по Подмярка 7.2. - „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички..
От началото на данъчната кампания на 10-ти януари до момента към НАП - Бургас са подадени вече 366 декларации като половината са на място, в салона за обслужване, а останалите електронно и 5 по пощата. 80% от декларациите са за ползване на облекчения за деца. От началото на годината НАП - Бургас е издала 455 персонални кода, с които хората..
На фона на поскъпването на тока, на водата, на хляба и на горивата, добра новина за всички е, че не се очаква скок на цените на билетите за междуградския транспорт в бургаска област. Към настоящия момент няма причина това да се случи, обясни Румен Христов, собственик на една от най-големите транспортни фирми в региона. Ръст може да има през..
Инвестиционните намерения на „САРИЕЛ“ АД върху терена на бившия Колодрум в Бургас бяха представени на с реща на инвеститора Димитър Колев, общински..
България и по-специално Бургас е сред любимите дестинации на бърд уочърите, но тепърва има още много какво да се направи, за да се доразвие точно този..
Общинският съвет одобри план-сметката на приходите и разходите на общинската администрация за дейности за 2025 г. по Закона за местните данъци и такси. С..