„Това са търговия на дребно, без търговия с автомобили и мотоциклети, сухопътен транспорт, пътнически въздушен транспорт, хотелиерство, дейност на ресторанти и заведения за бързо обслужване, питейни заведения, прожектиране на филми, туристическа агентска и операторска дейност, организиране на конгреси и търговски изложения, предучилищно образование, като тук се включва основно частен сектор - детските градини, артистична и творческа дейност, други дейности в областта на културата, спортни и други дейности, свързани с развлечения и отдих, поддържане на добро физическо състояние“. Това анонсира ресорният министър.
Общинският превозвач „Бургасбус“ е един от тези, които може да се възползват. При тях все още текат анализите дали ще могат да си позволят и да плащат и тези 40%, които реално са повече, защото включват осигуровките и данъци.
Мярката е неефективна и няма да кандидатствам, мои колеги също няма да се възползват, коментира бургаския ресторантьор Валентин Димитров:
„Ние трябва да имаме ресурс, с който да им платим на хората тия 40%, които са наш ангажимент. Ние няма как да се справим с това положение, при положение, че ние самите не работим. Затворени ресторанти, ударен е ключът и забрана за каквото и да е. Няма как да се справим 30 души с поръчки по телефон. Две, три, пет, петдесет поръчки да са на ден по телефона, те няма как да оправдаят консумацията на електроенергия, заплатите, осигуровките и т.н.“, коментира Димитров.
Строителни предприемачи, от средния ешелон, също нямат намерение да кандидатстват. А причината е същата - те не генерират достатъчно приходи, за да плащат своята част от възнагражденията.
Около 300 милиона лева са неразплатените задължения в строителния бранш в страната. Това сочат данните на строителната камара, каза предприемачът Николай Николов. Големите фирми работим засега, важно е да не спират плащанията по обществените поръчки, добави той.
„А ние, нашите служители и работници, сме си осигурили. И на този етап - плащаме си данъците. Ако няма спиране на плащанията - продължаваме. Не искаме, както се казва, подаяния от държавата. Ние искаме да си работим и да си плащаме данъците. И по тоя начин ще помогнем. За съжаление, обаче, средният ешелон pочти не работи. Нещо се е спрял, стъписал и това е много лошо"
Ако спрат обществените поръчки, това ще е фатално за следващата година, посочи Николай Николов.
От транспортния бранш пък посочват, че условията по мярката са неизпълними. Румен Христов, собственик на най-голямата фирма в региона, обяснява, че в момента, за да имат право на компенсация, превозвачите трябва да докажат, че са намалили приходите си през месец март поне с 20% в сравнение с месец февруари. Макар да няма човек в държавата, който да не е наясно в какво положение е транспортният бранш от 13-ти март насам. Съгласно постановлението на Министерски съвет мярката се прилага спрямо работници, които временно са преустановили напълно или частично работа. Тези от тях с намалено работно време ще бъдат компенсирани пропорционално на неотработеното време, но за не повече от 4 часа. В момента приходите, които реализира фирмата му, са в максимални размери от 8 до 20 стотинки на изминат километър, което е 6 до 8 пъти спад на оборотите й. Така формираните приходи са 4 до 6 пъти по-малко от средствата, необходими за осигуряване на основния разход, този за горива и работни заплати, коментира Румен Христов.
Министерският съвет прие отправеното от концесионера „БМФ Порт Бургас“ предложение за изменение на Договора за предоставяне на концесия върху пристанищен терминал Бургас-запад, сключен на 8 март 2013 г. С решението активи, които са публична държавна собственост, ще бъдат обявени за активи - частна държавна собственост и ще бъдат премахнати...
Община Созопол ще управлява Археологически резерват "Острови Св. Иван и Св. Петър“ за срок от 10 години. Решението за безвъзмездно му предоставяне е прието днес на заседание на Министерския съвет. Реална част, която получава морската община е 140 761 кв. м. Те са изключителна държавна собственост. Недвижимата културна ценността се предоставя на..
Комисията за енергийно и водно регулиране утвърди цена на природния газ за месец октомври в размер на 63,72 лв./MWh, без цени за достъп, пренос, акциз и ДДС. На тази цена "Булгаргаз" ЕАД ще продава природен газ на крайните снабдители и на лица, на които е издадена лицензия за производство и пренос на топлинна енергия. Регулаторът утвърди цената след..
„Потенциалът на Бургас и региона за иновации е около 10 пъти по-малък от този на широкия икономически център около столицата, около три пъти и половина по-малък от този на широкия център около Пловдив и около два пъти и половина от този около Варна“, каза старши икономистът в Института за пазарна икономика (ИПИ) Адриан Николов в интервю за..
Догодина трябва да заработи заводът за бронирани машини и дронове в Бургас. Той е част от международната компания "International Armored Group", собственост на българина Антон Стефов. Лентата бе прерязана в присъствието на президента Румен Радев и много високопоставени гости. Заводът се намира на ул." Българска слава", на т.н 9 километър..
По покана на кмета на община Царево към ръководния екип се присъединява Мария Димитрова като заместник-кмет по „Туризъм и култура“. Мария Димитрова живее в Царево, семейна, с две деца. Завършва средното си образование в музикалното училище “Добри Чинтулов” Бургас със специалност-български народни танци. Придобива бакалавърска степен в..
Водноспасителната дейност у нас е на изключително високо ниво в това число и обучението на самите спасители, смята Николай Димитров, концесионер на плажа "Крайморие" и зам.-председател на Асоциацията на концесионерите на морските плажове. Според него родните спасители, които са изключително квалифицирани са много търсени от съседни туристически..
Догодина трябва да заработи заводът за бронирани машини и дронове в Бургас. Той е част от международната компания "International Armored Group",..
В Бургас президентът Румен Радев ще участва в откриването на първия в страната ни завод за бронирана техника. Компанията инвеститор произвежда за световни..
„Потенциалът на Бургас и региона за иновации е около 10 пъти по-малък от този на широкия икономически център около столицата, около три пъти и..