Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Дистанционно се обучават децата със специални образователни потребности в ОУ" П.Р. Славейков" в Бургас

Как преминават заниманията на Георги Скордев?

| обновено на 13.04.20 в 13:14

 Георги Скордев  е един от учениците, които са със специални образователни потребности в училище "Петко Рачев Славейков" в Бургас. Той е петокласник и е с увредено зрение и слух. Неговото обучение по време на извънредното положение се реализира дистанционно,така, както учат хиляди деца в страната. Вкъщи заниманията преминават с помощта на майка му Мария Попова и с ресурсния учител Доротея Гористанова-Дачева. Преподавателят успява да работи с още 10 деца вече месец. 

30 минути са онлайн часовете за децата със специални образователни потребности, обясни учителката. За първи път обучаваме дистанционно, но не сме оставили на заден план нашите ученици. Имаме пълната подкрепа на ръководството на училището и работим спокойно. Доротея Гористанова-Дачева е преподавател на Георги вече 4-та  година. Приех работата като предизвикателство, признава тя и допълва, че дистанционното обучение сега е отново такова за нея :

Комуникираме чрез платформата  Майкрософт Тиймс .Часът започва както в училище.Първото нещо е Георги да си сложи раницата на гърба, с което му подсказваме, че е време за учене. След това сваля раницата и я отваря, в нея са приготвени символите на учебните предмети, които има детето в съответния ден. Така е и сега. Той открива символа - ресурсен учител, оставяме му време да го опипа и да се настрои за час. През това време обсъждаме с майката с каква нагласа е детото за часа. Това е нужно, за да разбера аз с какво темпо ще работя, колко и какви задачи ще му поставя.

Даваме възможност самостоятелно да се справи, но на този етап всичко се извършва от майката, не може без нея.

 Учителят инструктира майката какво точно трябва да прави. Мария Попова снима кратки клипове с изъплнението на задачите и и ги праща на преподавателя. Основната трудност, и за учителя, и ученика, е личният контакт и липсата на сензорната стая в училище, която улеснява обучението. Преподавателят я нарича,, вълшебното място,,, защото там има достатъчно стимули за мултисензорна стимулация. Всичко е под формата на игра. Детето не се фокусира върху самия успех, а върху преживяването.И там, и у дома, ако Георги се умори, той задължително почива минута -две, уточни Доротея Гористанова-Дачева:

Първото и най-важно нещо е да го научим да взаимодейства с учителя. Имам предвид развитието на фината моторика, най-вече, хващането на предмети, време да манипулира с тях, вземането им, връщането им. Използваме символи, които са свързани с всеки един предмет. С промяната на сезоните, с празниците  и т.н..Доколкото можем следваме вкъщи учебния план, който трябва да реализираме в училище. 

С подкрепата на учителите работим доста добре  с детето, заяви Мария Попова:

Притеснявам се, че в дългосрочен план това много ще му попречи на добиването на самостоятелност, на отделянето от семейството, за което винаги се борим.На практика той отново е затворен в един много тесен кръг от хора и това пречи на социализацията му. Не сме на този етап, в който той може да изпадне в някаква депресия. Аз се притеснявам от това най-вече.При децата с увреждания е по-различно дистанционното обучение, спрямо другите деца, защото родителите започват да изпълняват задачите, които им се спускат от учителите.Те ги заместват.Всички знаем, че това е един много затворен кръг за детето. Аз съм доволна от него. От доста време не съм работила с Георги. Виждам, че той много неща е научил.Това мен ме радва. Сега започваме ново ниво. Нови задачи започнахме да изпълняваме вкъщи, упражняваме ляво-дясно, сваля кубчета долу и горе. Трябват много повторения, работим на фината моторика.

Това, което ме притеснява е, да не кажат всички, че това е сполучлива форма на обучение. Не, не е сполучлива за обучение за деца с увреждания. Към днешна дата е добра, но, ако продължи дълго, губим всичко. Училището не е измислено само за добиване на някакви знания, които виждаме, че могат да се научат и онлайн. А е измислено, за да попадне детето  в социална среда!

   Много е трудно на тези ученици да се обясни, защо им се нарушава ежедневният ритъм, категорични са и майката, и учителката. Според тях е необходимо да се променят мерките за децата с увреждания по време на извънредно положение. Георги има шанс да излиза навън, тъй като семейството живее в къща и в двора й може да прекара няколко часа. 

ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ ФАЙЛ:

ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ ФАЙЛ:



БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Ученици от Сунгурларе ще участват в националния кръг на викторина за безопасност на движението

Първо място на областния кръг от националната викторина за безопасност на движението завоюва отборът на СУ „Христо Ботев" - Сунгурларе. С приз за второ място е отбора на ОУ „Любен Каравелов“ - Бургас. На трето място се класира отборът на ОУ "Антон Страшимиров“ - с. Дебелт, на четвърто място е за отбора на ОУ „Христо Ботев" - Поморие, а на пето място -..

публикувано на 26.04.24 в 16:17

Професионална гимназия по транспорт в Бургас с дебют на световно за водородни автомобили

Професионална гимназия по транспорт в Бургас направи своя дебют в световното състезание за водородни автомобили Hydrogen Grand Prix 2024. Учениците от 8 Б клас са специалност "Електрически превозни средства". В отбора се включват: Борислав Върбанов ,Теодор Пирьов-пилоти, Николай Павлов, Анастас Чакалов-механици и инж. Красимир Кънчев, който е..

публикувано на 26.04.24 в 14:31

Канят на празнична творилница в СУ "Христо Ботев" в Айтос

Пролетен празник „Шарен свят“ ще се проведе тази събота  в средно училище „Христо Ботев“ в Айтос .  Това е второто издание на инициативата.   Предвидено е в двора на училището да има творчески работилници по рисуване с пясък, изработване на великденски сувенири, оцветяване по шаблон и др. , съобщи организаторът му Лазарина..

публикувано на 26.04.24 в 09:00

Над 200 ученици се включват в олимпиадата по информационни технологии

Над 200 ученици и 100 преподаватели от 32 града в страната пристигат в Бургас днес за финалния кръг на Националната олимпиада по информационни технологии – НОИТ` 2024. Той ще се проведе от днес до 28 април в сградата на Професионалната гимназия по компютърно програмиране и иновации. Официалното откриване ще се състои на 26 април от 18.00 часа в зала..

публикувано на 26.04.24 в 08:57
Снимката е илюстративна.

Преобразуват училището в кв. „Рудник“ от обединено в средно

Общинският съвет в Бургас одобри преобразуването на училище „Св. Климент Охридски” в кв. Рудник от Обединено в Средно. Промяната ще бъде в сила от следващата учебна година. Към момента в учебното заведение има 179 ученици в 10 паралелки от 1 до 10 клас от различни социални и етнически групи. Учебното заведение е единственото училище в кв...

публикувано на 25.04.24 в 12:00

Ден на отворените врати в бургаския филиал на СУ в събота

Филиалът на Софийския университет в Бургас отваря врати на 27 април за всички, които искат да се запознаят детайлно с обучението по мултимедийни технологии и тонрежисура. Във времето от 11:00 до 14:00 часа екипът преподаватели в бакалавърската и магистърските програми от специалността ще е на разположение за консултации. На място ще може да бъде..

публикувано на 25.04.24 в 11:27

Общинските съветници приеха важно решение за новото училище в „Крайморие“

Общинските съветници подкрепиха следващата стъпка за изграждане на ново училище в кв. „Крайморие“. То  ще е филиал на ОУ „Александър Георгиев – Коджакафалията“ и ще се намира на метри от морето. Това е възможно след като съветниците одобриха споразумението с ПК “Наркооп” да освободят част от съседния терен.  "Очаква се през лятото да се ползва от..

публикувано на 23.04.24 в 15:50