Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Дистанционно се обучават децата със специални образователни потребности в ОУ" П.Р. Славейков" в Бургас

Как преминават заниманията на Георги Скордев?

| обновено на 13.04.20 в 13:14

 Георги Скордев  е един от учениците, които са със специални образователни потребности в училище "Петко Рачев Славейков" в Бургас. Той е петокласник и е с увредено зрение и слух. Неговото обучение по време на извънредното положение се реализира дистанционно,така, както учат хиляди деца в страната. Вкъщи заниманията преминават с помощта на майка му Мария Попова и с ресурсния учител Доротея Гористанова-Дачева. Преподавателят успява да работи с още 10 деца вече месец. 

30 минути са онлайн часовете за децата със специални образователни потребности, обясни учителката. За първи път обучаваме дистанционно, но не сме оставили на заден план нашите ученици. Имаме пълната подкрепа на ръководството на училището и работим спокойно. Доротея Гористанова-Дачева е преподавател на Георги вече 4-та  година. Приех работата като предизвикателство, признава тя и допълва, че дистанционното обучение сега е отново такова за нея :

Комуникираме чрез платформата  Майкрософт Тиймс .Часът започва както в училище.Първото нещо е Георги да си сложи раницата на гърба, с което му подсказваме, че е време за учене. След това сваля раницата и я отваря, в нея са приготвени символите на учебните предмети, които има детето в съответния ден. Така е и сега. Той открива символа - ресурсен учител, оставяме му време да го опипа и да се настрои за час. През това време обсъждаме с майката с каква нагласа е детото за часа. Това е нужно, за да разбера аз с какво темпо ще работя, колко и какви задачи ще му поставя.

Даваме възможност самостоятелно да се справи, но на този етап всичко се извършва от майката, не може без нея.

 Учителят инструктира майката какво точно трябва да прави. Мария Попова снима кратки клипове с изъплнението на задачите и и ги праща на преподавателя. Основната трудност, и за учителя, и ученика, е личният контакт и липсата на сензорната стая в училище, която улеснява обучението. Преподавателят я нарича,, вълшебното място,,, защото там има достатъчно стимули за мултисензорна стимулация. Всичко е под формата на игра. Детето не се фокусира върху самия успех, а върху преживяването.И там, и у дома, ако Георги се умори, той задължително почива минута -две, уточни Доротея Гористанова-Дачева:

Първото и най-важно нещо е да го научим да взаимодейства с учителя. Имам предвид развитието на фината моторика, най-вече, хващането на предмети, време да манипулира с тях, вземането им, връщането им. Използваме символи, които са свързани с всеки един предмет. С промяната на сезоните, с празниците  и т.н..Доколкото можем следваме вкъщи учебния план, който трябва да реализираме в училище. 

С подкрепата на учителите работим доста добре  с детето, заяви Мария Попова:

Притеснявам се, че в дългосрочен план това много ще му попречи на добиването на самостоятелност, на отделянето от семейството, за което винаги се борим.На практика той отново е затворен в един много тесен кръг от хора и това пречи на социализацията му. Не сме на този етап, в който той може да изпадне в някаква депресия. Аз се притеснявам от това най-вече.При децата с увреждания е по-различно дистанционното обучение, спрямо другите деца, защото родителите започват да изпълняват задачите, които им се спускат от учителите.Те ги заместват.Всички знаем, че това е един много затворен кръг за детето. Аз съм доволна от него. От доста време не съм работила с Георги. Виждам, че той много неща е научил.Това мен ме радва. Сега започваме ново ниво. Нови задачи започнахме да изпълняваме вкъщи, упражняваме ляво-дясно, сваля кубчета долу и горе. Трябват много повторения, работим на фината моторика.

Това, което ме притеснява е, да не кажат всички, че това е сполучлива форма на обучение. Не, не е сполучлива за обучение за деца с увреждания. Към днешна дата е добра, но, ако продължи дълго, губим всичко. Училището не е измислено само за добиване на някакви знания, които виждаме, че могат да се научат и онлайн. А е измислено, за да попадне детето  в социална среда!

   Много е трудно на тези ученици да се обясни, защо им се нарушава ежедневният ритъм, категорични са и майката, и учителката. Според тях е необходимо да се променят мерките за децата с увреждания по време на извънредно положение. Георги има шанс да излиза навън, тъй като семейството живее в къща и в двора й може да прекара няколко часа. 

ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ ФАЙЛ:

ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ ФАЙЛ:



БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Курс по японски език и култура за ученици през юли в Бургас

Днес е последният срок за записването на двуседмичния курс „Мацури - магията на японските летни фестивали“ ще се проведе в Бургас. Организатори са Филиалът в Бургас на Софийския университет „Свети Климент Охридски“ и Факултета по класически и нови филологии, Катедра Японистика.  Курсът е предназначен за ученици от 7 до 12 клас и ще се провежда всеки..

обновено на 15.07.24 в 10:31

Започва записването на приетите ученици на първо класиране в 8 клас

Започва записването на приетите ученици в 8 клас на първи етап на класирането (до 17 юли, включително). Записването ще става в училището, в което ученикът е класиран. Ако е решил да продължи в следващия етап на класиране, документите се подават в училището, в което е приет кандидат-гимназистът на първия етап. Неприетите ученици на първи етап..

публикувано на 15.07.24 в 08:20
Васил Казаков с учителките си по математика и български език и литература.

Единственият поморийски седмокласник със 100 т.: Нямаше да успея без учителите

„Гордея се, че съм от този красив град. Благодаря на моите учители за цялата подкрепа и за всички усилия, защото без тях нямаше да постигна тези резултати. Надявам се да не ги разочаровам и да продължа да представям Поморие подобаващо.“ Това сподели единственият поморийски седмокласник с максималните 100 точки на националното външно оценяване по..

публикувано на 12.07.24 в 15:23

Излезе първото класиране за гимназиите

Министерството на образованието и науката публикува първото класиране от приема за гимназии след 7. клас. Проверката става в системата  https://infopriem.mon.bg  с входящ номер и идентификационен код. Срокът за записване на класираните ученици в училищата или подаване на заявление за участие във втори етап е 15 – 17 юли 2024 г.

публикувано на 12.07.24 в 14:57
Ректорът на Бургаския свободен университет проф. д-р Милен Балтов.

БСУ се възпротиви на промяна в името на Университет „Проф. д-р Асен Златаров“

Ръководството на Бургаския свободен университет (БСУ) се възпротиви на промяната в името на държавния „Проф. д-р Асен Златаров“, поискана от ректора му проф. д-р Христо Бозов.  Т ой потърси подкрепата на Съвета за това ръководеният от него Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ да се преименува на Бургаски държавен университет „Проф. д-р Асен Златаров“..

публикувано на 10.07.24 в 12:08

Децата от Лятната академия организират базар с кауза до Часовника

Лятната академия за деца и ученици към Националната художествена академия - филиал Бургас организира благотворителен базар под надслов "Деца помагат на деца". Събитието цели да се съберат средства за закупуването на материали за рисуване за деца в нужда. Благотворителният базар се организира за втора година. От една седмица..

публикувано на 09.07.24 в 11:30

СУ „Йордан Йовков“ получи химн от „Музикаутор“

Собствен химн има вече Средно училище „Йордан Йовков“ в Бургас. Той е създаден в рамките на третия сезон на инициативата „Светилник“ 2023/ 2024 „И мойте песни все ще се четат“ на организацията на автори и композитори Музикаутор. Името на химна е „Лястовички бели“. Това е директна препратка към творчеството на Йовков, каза учителят по музика в..

обновено на 08.07.24 в 09:00