Яхтена марина, зони за отдих, амфитеатър…Всичко това трябва да се реализира в Зоната за обществен достъп на бургаското пристанище, която вече се разширява и в района около входа на порта. Вече има и стартирала обществена поръчка за изготвяне на работен проект, а от бургаската камара на архитектите изразиха редица възражения и поискаха процедурата да бъде прекратена.
От местната колегия изпратиха отворено писмо с техните възражения до редица институции. Проектът предвижда зоната в района около седмо до девето корабно място да се изчисти от товаро-разтоварна дейност и да стане за обществен достъп и яхтено пристанище. Според арх. Костадин Христов, някои от процедурите са нарушени. В момента има открита такава за изработване на генерален план на Зоната за обществен достъп, при одобрено задание, посочва той. Те се бавят и се минава към частично реализиране на елементи от този план, без да е ясна цялостната визия за развитие на участъка. Преди време се организира конкурс за идейна концепция именно за тази зона, на който да стъпи бъдещият работен проект. Самият Христов е участвал в него, но посочва, че не е обжалвал решението на журито. А относно процедурите той и колежката му Венета Иванова поясняват, че генералният план е градоустройствената основа, върху която трябва да стъпи всичко, което ще се реализира в тази територия. А в този случай не се върви от общото към частното, а обратно. Така обществената поръчка за работен проект е пусната на база на спечелилия конкурса за идейна концепция, а Венета Иванова допълва:
„Без да е обсъдено нито с обществеността, нито с регионалната колегия, което е наясно с тази проблематика. И, мен лично, много ме смущава фактът, е зоната, в която ще случват най-големите обществени нови сгради, зона, която е изключително значима и е връзката между града и морето, стават без обществено презентиране“, коментира Иванова.
В идейния проект има интересни идеи, но имаме притеснения относно транспортната обвързаност с останалата част от зоната, посочва Костадин Христов. Затова беше важно да видим и останалите предложения, но те не бяха обсъдени с нас и не получихме достъп до тях, поясняват архитектите.
„По първоначалния генерален план е предвиден, в оста на входа на пристанището, да бъде реализиран един пешеходен мост, който да подобри достъпността до южната част на зоната. В проекта, който е премиран на първо място, този пешеходен мост е отпаднал, защото тази зона, тихата, седмо – девето корабно място, се предвижда за зона за т. нар. „елитни яхти“, казва Христов.
Автогарата стеснява достъпа до зоната, а по първоначално предвиждане, трябваше да има голям площад, който към момента е с намалени размери, добавя Костадин Христов. Архитектите настояват за широко обществено обсъждане на проектите, за да се намери най-доброто решение за бъдещата зона за обществен достъп.
„Тенденциите в съвременните градове са да могат хората не просто да се разхождат покрай кея и да се любуват на яхти, а да могат да се докоснат и до морето. Най-грубият пример е масовата посещаемост на понтонните мостове на Кристо Явашев на езерото Комо. Реално, ние имаме възможност тук, в сърцето на пристанището, да реализираме подобна идея. Тук е водна повърхност, която целогодишно е тиха. Тук може да има водни колелета; лодки за разходка; понтони; аквапарк; водни ски… Атракции, които да обслужват целия град и да привличат туристически поток. Яхтите привличат, ама не са всичко“, смята архитектът.
Няма да се прекрати на обществената поръчка за работен проект на разширението на Зоната за обществен достъп в Бургас. Затова са категорични от Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ). Към момента има подадени две оферти за изработването на работен проект на зоната, която трябва да отвори Бургас към морето и от страната на ж.п. гарата. На базата на спечелилите конкурса проекти за идейна концепция на зоната, е изготвена техническа спецификация, а предложенията в настоящата процедура трябва максимално да съответстват на нея. Именно в тези проекти е отпаднал моста, който трябва да минава над морето. От ДППИ казват, че той не е задължителен елемент, но не посочват причини, освен че той просто не бил предвиден в проектите и отрекоха, че това е, за да не се пречи на акостирането на яхтите. Но посочват, че може и да се направи мост в бъдеще.
А защо яхтена марина? На първо място, казват от предприятието, защото сме пристанище и е нормално да има пристанищна дейност, в случая - за пасажерски плавателни съдове. Казват, че имало и желание за марина, защото все повече хора имали лодки и яхти. Според тях - ще привлича и туристи. Също така - ще носи и приходи на порта.
И още - пешеходният достъп трябва да бъде осигурен през ул. „Александровка“, покрай автогара Юг и да излиза в зоната. Той трябва да е съобразен със съществуващата инфраструктура. Автомобилният ще бъде през входа на пристанището. Предвижда се между 1 и 4 корабно място да има паркинг, четириетажен, с 400 места.
От ДППИ отговорят уклончиво за провеждане на обществено обсъждане. Такова, на този етап, няма как да се проведе, поясняват и добавят, че в последствие ще бъдат спазени всички законови процедури. А относно конкурса за идейна концепция, поясняват, че представител на архитектите е участвал в него и е имало време да се отправят възражения. Темата ще бъде разглеждана и от местните общински съветници, така че тя ще търпи развитие. В момента, от държавното предприятие са категорични, че няма да прекратят обществената поръчка, каквото е желанието на камарата на архитектите в Бургас.
Християнско братство “Александър Георгиев - Коджакафалията“ подготвя нова дарителска акция за Възкресение Христово. През изминалата 2024г. беше поставено успешното начало на христолюбивото и милосърдно начинание наречено християнско братство „Александър Георгиев - Коджакахалията“ с. Зидарово с благословията и подкрепата на Сливенския Митрополит..
В Сливен бе отбелязана една година от кончината на митрополит Йоаникий със заупокойна света литургия отслужена от Сливенския митрополит Арсений, заедно със Старозагорския митрополит Киприян и Агатополския епископ Йеротей в храм "Св. Димитър Солунски“ в Сливен. Възпоменателната служба събра свещеници от Сливенска епархия, монаси и монахини, представители..
Кадри с опасни каскади на покрива на бургаски блок се появиха във Фейсбук страница. Авторът им ги предостави на БНР-Бургас. Кадрите са от покрива на блок 57 в комплекс „Братя Миладинови“. На тях се вижда как две фигури, за които не може да се прецени дали са пълнолетни или не, излизат от таванско помещение и започват да скачат на покрива в..
Подкастрянето на големите чинари по улица "Александровска" в Бургас започна в сряда, в отсечката между улиците "Пробуда" и "Македония". Именно оттам има най-много жалби в общината. Дърветата по т.нар. стара част на "Александровска" от дълго време създават предпоставки за инциденти при всеки по-силен вятър. Това разказаха пред БНР-Бургас работещи и..
Временно движението по пътя Карнобат – Айтос в района на разклона за Пирне се осъществява двупосочно в едната лента, съобщават от АПИ. Причината е катастрофа в една лента. Движението се регулира от екип на "Пътна полиция".
Депутатите приеха на първо четене и трите законопроекта за промени в Закона за вероизповеданията – на ГЕРБ-СДС, на "Възраждане" и на "БСП-Обединена левица", с които се утвърждава, че Българската православна църква е единственият представител на източното православие в България. Законопроектът, внесен от Костадин Костадинов и група народни представители..
Част от ул. „Ивайло“ ще бъде затворена за движение в участъка от ул. „Македония“ до ул. „Цар Самуил“. До 14.02.2025 г. този район се затваря за движението на автомобили. Причината е ремонтно-възстановителни дейности на битово-фекална канализация. Там е въведена временна организация на движението и ще се използват обходни маршрути.
"Семействата на загиналите в България деца мигранти от Египет се лутат между тотален шок и дълбока тъга, много плачат. На моменти изразяват много..
Кадри с опасни каскади на покрива на бургаски блок се появиха във Фейсбук страница. Авторът им ги предостави на БНР-Бургас. Кадрите са от покрива на..
Стефан, Ана и Александър Петрови дариха на Отделението по неонатология в УМБАЛ Бургас апаратура за 72 000 лв. Част от средствата са събрани на 70-тата..