Яхтена марина, зони за отдих, амфитеатър…Всичко това трябва да се реализира в Зоната за обществен достъп на бургаското пристанище, която вече се разширява и в района около входа на порта. Вече има и стартирала обществена поръчка за изготвяне на работен проект, а от бургаската камара на архитектите изразиха редица възражения и поискаха процедурата да бъде прекратена.
От местната колегия изпратиха отворено писмо с техните възражения до редица институции. Проектът предвижда зоната в района около седмо до девето корабно място да се изчисти от товаро-разтоварна дейност и да стане за обществен достъп и яхтено пристанище. Според арх. Костадин Христов, някои от процедурите са нарушени. В момента има открита такава за изработване на генерален план на Зоната за обществен достъп, при одобрено задание, посочва той. Те се бавят и се минава към частично реализиране на елементи от този план, без да е ясна цялостната визия за развитие на участъка. Преди време се организира конкурс за идейна концепция именно за тази зона, на който да стъпи бъдещият работен проект. Самият Христов е участвал в него, но посочва, че не е обжалвал решението на журито. А относно процедурите той и колежката му Венета Иванова поясняват, че генералният план е градоустройствената основа, върху която трябва да стъпи всичко, което ще се реализира в тази територия. А в този случай не се върви от общото към частното, а обратно. Така обществената поръчка за работен проект е пусната на база на спечелилия конкурса за идейна концепция, а Венета Иванова допълва:
„Без да е обсъдено нито с обществеността, нито с регионалната колегия, което е наясно с тази проблематика. И, мен лично, много ме смущава фактът, е зоната, в която ще случват най-големите обществени нови сгради, зона, която е изключително значима и е връзката между града и морето, стават без обществено презентиране“, коментира Иванова.
В идейния проект има интересни идеи, но имаме притеснения относно транспортната обвързаност с останалата част от зоната, посочва Костадин Христов. Затова беше важно да видим и останалите предложения, но те не бяха обсъдени с нас и не получихме достъп до тях, поясняват архитектите.
„По първоначалния генерален план е предвиден, в оста на входа на пристанището, да бъде реализиран един пешеходен мост, който да подобри достъпността до южната част на зоната. В проекта, който е премиран на първо място, този пешеходен мост е отпаднал, защото тази зона, тихата, седмо – девето корабно място, се предвижда за зона за т. нар. „елитни яхти“, казва Христов.
Автогарата стеснява достъпа до зоната, а по първоначално предвиждане, трябваше да има голям площад, който към момента е с намалени размери, добавя Костадин Христов. Архитектите настояват за широко обществено обсъждане на проектите, за да се намери най-доброто решение за бъдещата зона за обществен достъп.
„Тенденциите в съвременните градове са да могат хората не просто да се разхождат покрай кея и да се любуват на яхти, а да могат да се докоснат и до морето. Най-грубият пример е масовата посещаемост на понтонните мостове на Кристо Явашев на езерото Комо. Реално, ние имаме възможност тук, в сърцето на пристанището, да реализираме подобна идея. Тук е водна повърхност, която целогодишно е тиха. Тук може да има водни колелета; лодки за разходка; понтони; аквапарк; водни ски… Атракции, които да обслужват целия град и да привличат туристически поток. Яхтите привличат, ама не са всичко“, смята архитектът.
Няма да се прекрати на обществената поръчка за работен проект на разширението на Зоната за обществен достъп в Бургас. Затова са категорични от Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ). Към момента има подадени две оферти за изработването на работен проект на зоната, която трябва да отвори Бургас към морето и от страната на ж.п. гарата. На базата на спечелилите конкурса проекти за идейна концепция на зоната, е изготвена техническа спецификация, а предложенията в настоящата процедура трябва максимално да съответстват на нея. Именно в тези проекти е отпаднал моста, който трябва да минава над морето. От ДППИ казват, че той не е задължителен елемент, но не посочват причини, освен че той просто не бил предвиден в проектите и отрекоха, че това е, за да не се пречи на акостирането на яхтите. Но посочват, че може и да се направи мост в бъдеще.
А защо яхтена марина? На първо място, казват от предприятието, защото сме пристанище и е нормално да има пристанищна дейност, в случая - за пасажерски плавателни съдове. Казват, че имало и желание за марина, защото все повече хора имали лодки и яхти. Според тях - ще привлича и туристи. Също така - ще носи и приходи на порта.
И още - пешеходният достъп трябва да бъде осигурен през ул. „Александровка“, покрай автогара Юг и да излиза в зоната. Той трябва да е съобразен със съществуващата инфраструктура. Автомобилният ще бъде през входа на пристанището. Предвижда се между 1 и 4 корабно място да има паркинг, четириетажен, с 400 места.
От ДППИ отговорят уклончиво за провеждане на обществено обсъждане. Такова, на този етап, няма как да се проведе, поясняват и добавят, че в последствие ще бъдат спазени всички законови процедури. А относно конкурса за идейна концепция, поясняват, че представител на архитектите е участвал в него и е имало време да се отправят възражения. Темата ще бъде разглеждана и от местните общински съветници, така че тя ще търпи развитие. В момента, от държавното предприятие са категорични, че няма да прекратят обществената поръчка, каквото е желанието на камарата на архитектите в Бургас.
Общинските съветници в Ямбол гласуваха месечното им възнаграждение да бъде дарено на най-тежко пострадалите при пожара в селата Воден и Крайново. Сумата от 45 хил. лева ще бъде насочена към хората, останали без дом, уточни председателят на Общинския съвет в Ямбол Антон Шиков: „Така или иначе средствата не са кой знае какво, когато..
Потърпевшите от пожарите в страната са подали досега 25 заявления с искане за отпускане на еднократна помощ в размер до 1 578 лева за покриване на жизненоважни потребности. На 11 семейства тя е отпусната ден след подаването на заявлението, а за останалите предстои в най-скоро време - съобщи служебният министър на труда и социалната политика Ивайло..
Намаляват се параметрите за височина на сградите в северната част на предвиденото разширение на бургаския квартал Крайморие. Въвежда се и ограничение за максимално допустимата застроена площ на жилищните сгради там. Промените предлага местната администрация. Преди да стигнат до общинския съвет те предизвикаха дебати днес в комисията по..
Депутатите приеха на първо четене промени в Кодекса за социално осигуряване. Те предвиждат при определяне размера на обезщетенията за безработица на осигурявалите се в България и в страни от ЕС, да не се вземат предвид само доходите от последната работа, каквато е практиката досега, а изчисленията да се правят на база последните 24..
Националното сдружение на общините в България излезе със становище относно законопроекта за водоснабдяването и канализацията. Той предвижда консолидиране на останалите общински ВиК дружества в страната към държавните, както и промени, свързани с регулиране цената на услугата. Според Сдружението, това ще намали конкуренцията, ще елиминира..
С решение на правителството Община Созопол получава собствеността върху имот - частна държавна собственост, намиращ се в. м. „Синетудис“, гр. Созопол. Той е с площ 9565 кв. м и ще бъде използван за изграждане на нова водна камера към съществуващ напорен водопровод „Каваци“. Обектът е част от проект „Интегриран воден проект на област Бургас“,..
Сградата на новата детска градина в сливенското село Сотиря трябва да е готова през месец септември. Това стана ясно по време на посещението на кмета Стефан Радев на обекта. Той се запозна с напредъка на строителството и разговаря с управителя на фирмата-изпълнител Тодор Дечев. Изграждането на новата сграда започна през месец септември 2023..
Спряно е водоподаването на част от жк „Славейков“ до 17 часа днес, съобщават от ВиК Бургас. То засяга района на бул. "Янко Комитов" от кръговото до КАТ..
Намаляват се параметрите за височина на сградите в северната част на предвиденото разширение на бургаския квартал Крайморие. Въвежда се и..
Новоизбраният Сливенски митрополит Арсений посети боляровското село Воден. Владиката бе посрещнат от кмета на общината Христо Христов. На терен..