Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Размива ли се отговорността за контрола на тежките камиони

Казусът с движението на тежкотоварният трафик става вече показателен за размиване на отговорност, която хем е в компетенциите на няколко институции, хем те си я прехвърлят. Кой и как ще следи за камионите, които, след като бяха отбити от Айтос, се насочиха към руенските и поморийските села. 

След пренасочването на трафика и ултиматумът, който кметът на Поморие Иван Алексиев постави, че ако не бъдат предприети мерки за контрол, той ще затвори общинските пътища, отговорността започва да се размива. (подробности вижте тук)

БНР-Бургас се обърна към няколко институции, задължени и по закон, да осъщестяват подобни мерки.

От Агенция „Пътна инфраструктура“ коментираха в резюме, че тяхната работа са си я свършили и те отговарят само за републиканските пътища. Транзитният тежкотоварен трафик, който беше ограничен за Айтос, е пренасочен само по такива участъци, отговориха оттам на поставени от нас въпроси. Той трябва да се движи през Ришкия проход и пътищата Карнобат – Айтос; Руен – Просеник – Горица и Оризаре – Каблешково – Бургас. Предвидените участъци, коментират оттам, не включват общинската пътна мрежа, за която кметът на Поморие сигнализира, че по нея се движат камионите. През селата Страцин, Бата, Порой, Горица и Гълъбец.

Не е наш път – не е наш проблем.

Факт, че органите на МВР започнаха да осъществяват контрол поне в руенското село Просеник. Причината е, че основният път минава пред училището и детска площадка, а според местни жители, някои от камионите не спазват ограничението на скоростта. Полицията осъществява засилен контрол в общините Айтос, Руен и Поморие, след забраната за транзитния тежкотоварен трафик в Айтос. Това коментира началникът на „Охранителна полиция и КАТ“ Неделчо Рачев. Стартирахме още преди това да се случи и увеличихме присъствието си в тези участъци, добави той:

„На различни пунктове се поставят камери за скорост, както и допреди седмица, повече от десет дни, на територията общините Руен, Айтос, както и на част от територията на община Поморие, бяха разположени средства за измерване на общата маса на товара на автомобилите, както и се осъществяваше контрол на спазване на забраните по маршрутите за Руен и Айтос. Продължаваме устойчиво с тези мерки, като през следващата седмица ще има също организирани мероприятия за контрол на скорост, контрол на други нарушения, свързани с товарните автомобили и контрол на общата маса на тегло на преминаващите товарни автомобили“, добави той.  

Има санкционирани шофьори и за скорост, и за претоварване, поясни Неделчо Рачев, но те са сравнително малко. Местата на следващите проверки ще се сменят, подчерта той и гарантира, че контролът ще бъде устойчив във времето.

Проблемът остава с опасността някои от камионите да са претоварени. От Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“ посочват, че вече са започнали да местят т. нар. кантар на различни точки в региона. С това далеч не се решава проблемът. Защото в бившето ДАИ има цифром и словом 15 кантара в цялата страна и недостатъчно служители. Проверките на пътя траят поне 40 минути, трябва да са при определени атмосферни условия и инспекцията буквално не смогва.

А има ли друг кой да следи?

От Министерството на транспорта насочват към Агенция „Пътна инфраструктура“. В нейните правомощия също влиза измерването на товарните автомобили. Нещо повече – това би трябвало да е част от тол системата. Още през юли 2019 г. е обявено на пресконференция от тогавашния заместник – министър Николай Нанков.

„Подземни кантари в обхвата на тол системата ще изчисляват в реално време теглото на преминаващите по платените пътища тежкотоварни превозни средства. Камери ще отчитат броя на осите, а датчици в пътното платно, чийто монтаж вече започна, ще изчисляват натоварването на ос на автомобилите. При претоварване електронната система автоматично ще ги регистрира като нарушители и те ще бъдат санкционирани от контролните органи“, се казва в част от прессъобщението, публикувано на страницата на АПИ.

Според наши източници, въпросните „подземни кантари“ са монтирани, но дали работят – не е ясно. Възможната причина, която ни изтъкнаха е прозаична – че тогава ще се види колко много са нарушителите.

Дали това е така – БНР-Бургас ще продължи да следи темата и да търси отговори на постоянно увеличаващите се въпроси относно това кой ще гарантира нашата безопасност по пътища и в населени места.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Пожар до боляровското село Горска поляна

Продължава гасенето на пожара до пограничното село Горска поляна. Няма опасност пожарът да достигне до компресорната газоизмервателна станция "Странджа", не се налага и евакуация на жителите на пограничното село. По последни данни огънят се разраства в посока село Вълча извор. Огънят е обхванал около 3 000 дка, но засега няма опасност да прехвърли..

обновено на 16.07.24 в 17:21

Министър Атанас Запрянов в Безмер: Съвместните тренировки са от изключителна важност за ВВС

"НАТО не се занимава само с общи политики и стратегии, а всичко, което е планирано, включително и за България, е подсигурено с необходимите военни способности, за да защитава територията ни". Това заяви военният министър Атанас Запрянов при откриването на учението "Тракийска пепелянка" в авиобаза Безмер. В него участват военнослужещи от..

публикувано на 16.07.24 в 17:16

Митрополит Арсений дава благословията си за църковни служения в храма на острова

След посещение на остров Света Анастасия и в частност на храм „Успение Богородично“, Негово Високопреосвещенство сливенски митрополит Арсений предложи да се положат две икони на царския ред от иконостаса, резбован и позлатен през 1802 г. По този начин той дава благословията си за църковни служения в храма, свети кръщения и венчавки. След..

публикувано на 16.07.24 в 13:58

За село Еркеч разказват в Етнографския музей на Бургас

В двора на Етнографския музей на Бургас на улица „Славянска“ №69 ще бъде представена книгата „Година – живот – история“. Това е второто издание на труда на етномузиколога проф. д-р Горица Найденова. Книгата е резултат от единадесетгодишно задълбочено изследване  на традиционната култура на село Еркеч.  В него музиката присъства в контекста на..

публикувано на 16.07.24 в 13:49

Допълнителни автобуси през уикенда за фестивала в бургаските “Минерални бани”

Допълнителни курсове на автобусите по линия №3 ще има в късните часове в събота и неделя. Освен с редовния курс в 22.35 часа от кв. "Банево", ще има и извънредни автобуси, информират от ОП "Бургасбус". Причината е провеждащия се фестивал  Metalhead Beer Fest в бургаския парк “Минерални бани”.  Общо 19 пивоварни от България, Германия,..

публикувано на 16.07.24 в 13:02

Раздават безплатно минерална вода в Бургас

Минерална вода раздават безплатно в Бургас от Българския Червен Кръст в сътрудничество с Общината. Освен да напомнят на бургазли и гостите на града, че трябва да се хидратират, доброволци мерят и кръвното налягане на рисковите групи. Десетки са тези, които днес се възползваха от освежаващата бутилка с вода. Сред тълпа от македонски деца..

публикувано на 16.07.24 в 12:43
Инж. Чанка Коралска

Изграждането на три паркинга в кв. Възраждане може да започне до 1 г.

Изграждането на три четири- или пететажни паркинга в кв. Възраждане планира Община Бургас на база резултатите от проведената анкета сред жителите на квартала , съобщи зам.-кметът Чанка Коралска пред БНР Бургас. Те се намират на следните места: -  между улиците „Дебелт“, „Цар Калоян“, „Любен Каравелов и „Васил Левски“;..

публикувано на 16.07.24 в 11:55