Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Михаил Попов: Сигналите в ИПБ са най-често за лоша пътна инфраструктура и проблеми с пешеходното придвижване


Преди седмица Община Карнобат забрани електрическите тротинетки в пешеходните зони и парка в града. Ограничението включва и придвижването със скутери и мотопеди.


В Бургас все по-често хора предпочитат движението именно с такива средства и на подобни места, защото се придвижват много бързо. За пешеходците обаче е все по-трудно пресичането, особено в центъра на града на основни булеварди, където няма светофари.  Как се стигна дотук  коментира за БНР Бургас експертът Михаил Попов, от Института за пътна безопасност (ИПБ):

„Не знам защо една Община ще пуска допълнителна заповед след като в Закона за движение по пътищата си пише точно и ясно си ги пише тези неща. Превозните средства каквито се водят според закона тротинетките - индивидуално електрическо превозно средство, на тях им е забранено да се движат в пешеходните зони.  Затова казвам, че в Закона за движение по пътищата си ги пише всички тези ограничения и правила, не виждам смисъл Общините да правят нещо допълнително, а просто трябва да осъществят контрол. 

Защо за пешеходците е проблемно пресичането в града и се заличават пешеходни пътеки?

Много отдавна казвам, че това няма да доведе до нищо добро. Самата Наредба за планиране и проектиране на нови комуникационно-транспортните системи в урбанизираните територии е записано точно и ясно, в чл.3 - в едно населено място движението приоритетно трябва да е организирано първо в полза на пешеходците, след това за обществения транспорт, велосипедното движение, едва след това на леките и товарни автомобили. 
Не знам защо се премахват и пешеходни пътеки в централната част на града, където особено там пешеходците трябва да са с предимство, да не говорим, че навсякъде трябва да са предимство. В Бургас обаче гледаме да вкарваме в града все повече автомобили.  След като самата Община заявява, че иска да има малко автомобили, въвежда и Синя или Зелена зона,  в същото време действията ѝ показва точно обратното. 
За какво сигнализират хората най-често в Института за пътна безопасност?

На национално ниво Институтът за пътна безопасност получава сигнали за лоша пътна инфраструктура. Тук на местно ниво сигналите са най-често за пешеходното придвижване, с достъпността.

С институциите през последните години се изгуби обратната връзка с нас.

В момента няма никаква обратна връзка към нас - организациите, които се занимаваме с безопасността на движението. Институциите го приемат това като някакво задължение, което не е приятно за тях. Правят някакви акции, които имат само някакъв моментен резултат и после всичко си тръгва по стария начин.  

Преди време не случайно пуснахме една обява, че си търсим Правителство, което иска да изпълни плана на ИПБ за подобряване а пътната безопасност.

От нас тръгна и инициативата за създаването на Държавна агенция за пътна безопасност. На този принцип действат и всички останали държави, които са по-напред от нас в пътната безопасност Има една агенция, която носи цялата отговорност за пътната безопасност и тази агенция контролира всички институции, които имат някакви отговорности по отношение на тази пътна безопасност. Правителството тогава откликна на тази наша идея, създаде се тази агенция, но лошото е, че тя започна да работи като една неправителствена организация, без да осъществява контрол а службите и министерствата, без да налага някакви указания, а хората започнаха да искат тази Държавна агенция да бъде закрита.  

По-добре е тази държавна агенция да заработи, отколкото а се закрие, защото това само може да е в полза за пътната безопасност в България.
Едно от нещата, което предложихме на агенцията е да се обследват всички пътища и да се набележат всички черни точки.“, коментира още Михаил Попов. 
Във връзка със слушателски сигнал за все по-трудно пресичане  в централната част на града, в участъка по улица „Генерал Гурко“ от подземната улица до ул.„Цар Симеон I“ заради единствената, но премахната вече пешеходна пътека, от Общината отговориха писмено така:

„Пешеходната пътека в района на ул. „Гурко“ и ул. „Цар Симеон“ бе премахната преди повече от година, с решение на Комисията по безопасност и с цел по-голяма сигурност при пресичане на живущите и пешеходците в района, след регистрирането на редица инциденти. Наблизо се намира светофар, регулиращ най-безопасно движението на автомобили и пешеходци в този участък.“ 
А БНР Бургас продължава да следи темата. 


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Енчо Жеков, директор на ТП на НОИ - Бургас

Ръст на инвалидните пенсии в Бургаска област

Увеличение на отпуснатите пенсии за инвалидност в Бургаска област показват данните на Териториалното поделение на НОИ за тази година.  За последните 11 месеца 2073-ма жители на Бургас и региона са подали заявления с това основание или с над 400 повече спрямо цялата минала година Р ъстът на инвалидните пенсии в Бургаска област е както спрямо..

обновено на 04.12.24 в 16:25

Фирмите за зимна поддръжка в Бургас са в готовност за работа при снеговалеж

Фирмите, ангажирани с поддържането на пътищата през зимния сезон, са в готовност, информират от Община Бургас. Това установи проверка, извършена от представители на „Пътна полиция“ и Община Бургас. Налична е и техниката за почистване на пътищата при снеговалеж и заледяване. През настоящия зимен сезон пътната мрежа в Бургас ще се обслужва от  35 машини...

публикувано на 04.12.24 в 15:53
снимката е илюстративна

Няма болни животни в 10-километровата зона около с. Желю войвода

До този момент няма установени болни животни в 10-километровата зона около огнището на дребна шарка в сливенското село Желю войвода. Това каза за БНР д-р Димо Кондев, директор на Областната дирекция по безопасност на храните – Сливен. Проверени са около 130 стопански обекта, в които се отглеждат близо 8 хиляди животни.  „В 10-километровата зона се..

публикувано на 04.12.24 в 12:08

Част от ЦАУ „Освобождение“ се мести временно в Спортен център „Славейков“

Поради извършването на ремонтни дейности в сградата на ЦАУ „Освобождение“ в комплекс Славейков, някои от отделите ще бъдат изнесени във външни офиси, където ще предоставят на гражданите своите услуги.  От 5 декември – четвъртък, касата на ЦАУ „Освобождение“, служба ГРАО, отдел „Деловодство“ и отдел „Озеленяване“ ще бъдат разположени в сградата на спортен..

публикувано на 04.12.24 в 10:33

Ново осветление на „Тройката“ и в градинката до Часовника

Община Бургас подмени осветлението на площад „Тройката“. Старите лампи са били амортизирани, а част от тях са станали жертва на вандали.  Новите осветителни тела са 82. Те са изработени от по-устойчив материал, светят по-ярко и са с по-висока енергийна ефективност, съобщават от Общината. Вечер стълбовете им светят в синьо. Подменени са и лампите..

публикувано на 04.12.24 в 10:26

Прегледани са близо 400 овце и кози от няколко ямболски села

На близо 400 овце и кози от няколко ямболски села днес са извършени клинични прегледи, според ветеринарите до момента няма животни, които да проявяват признаци  на заболяванията шарка и чума и не се налага да се вземат кръвни проби. Шест села от ямболска област попадат в 10-километровата санитарна зона около огнището на шарка по дребните преживни..

публикувано на 03.12.24 в 19:01

В Сливен излязоха на протест срещу вдигането на цената на водата

Предвиденото увеличение на цената на питейната вода с 20,95% предизвика гражданско недоволство пред сградата на ВиК Сливен този следобед. Група граждани дойдоха да изкажат недоволството си от това, че не е разяснен механизма на увеличение на цената и кое налага това.  Контактна група от протестиращите провежда среща с управителя на ВиК Пламен..

публикувано на 03.12.24 в 17:36