С промени в наредбата за опазване на обществения ред се регламентират правилата за движение на електрическите превозни средства на територията на Бургас. Сред забраните е електрически тротинетки и скутери да се карат по главните улици „Александровска“ и „Богориди“, както и другите пешеходни зони. За тези и други нарушения водачите вече ще могат да се санкционират и от общински служители. Предлаганите глоби са до 50 лв.
„Всички сме свидетели какво е движението по главните пешеходни улици на Бургас. Не рядко се е стигало до инциденти, лично аз съм бил свидетел на такива. Това гражданско недоволство наложи предложената от нас промяна. Всъщност, ние с нея, не забраняваме движението на такива превозни средства, защото то така или иначе е забранено със закон. Ние даваме възможност на общинските служители, определени със заповед на кмета, да извършват контрол на това движение и да могат да налагат административни наказания“
По главните улици „Александровска“ и „Богориди“ и другите пешеходни зони ел. тротинетки нямат право да се движат. А изграждането на велоалеи там, според Дракалиев, е невъзможно и ненужно.
„Те са изцяло пешеходни. В самия закон пише, че когато зоната е изцяло пешеходна е забрането за достъп на подобни средства. Няма как при този вид настилка с декоративни плочки и от двете страни разположени търговски обекти и заведения да се поставят велоалеи. И не е и необходимо, все пак законът дава право ползващите ел. скутери да се движат по пътната мрежа, ака че вместо да се движат по „Александровска“ могат да се предвижват по „Христо Ботев“ и „Стефан Стамболов“
Вносителите докладната записка посочват, че причината за промените са масовото навлизане на електрически превозни средства и риска от произшествия с тях поради липсата на актуална нормативна регламентация за движението им.
Хора с ел. тротинетки в Бургас недоумяват от къде и как да се предвижат безопасно от комплексите към центъра. Много от тях ползват алтернативното превозно средство, за да стигнат до работа. По думите им, ако се движат по пътното платно, както регламентира закона, е рисковано и опасно.
„От една страна шофьорите се дразнят, когато сме на улицата, от друга страна е опасно и рисковано, особено по по-оживените булеварди, където се движат и автобуси. От друга страна самите тротоари също са забранени за тротинетки“, казва журналистът Елена Димитрова.
Тя е категорична, че водачите на електрически превозни средства не са равностойни участници в движението.
„Тротинетките никъде не ги искат – нито на пешеходните зони, нито по булевардите", посочва Димитрова.
Нейното предложение е да се изградят велоалеи по големите натоварени булеварди в Бургас, без по тях да минават автомобили, а където не е възможно, да се обособят по тротоарите.
„Електрическите тротинетки са екологични, но без необходимата инфраструктура те стават неизползваеми в градска среда и се обезсмисля основната им цел - да заменят личния автомобил и автобуса“, допълва още Димитрова.
Не общинска наредба, а по-засилен контрол ще реши проблема с карането на тротинетки по пешеходните зони. Това мнение изрази пред БНР-Бургас депутатът Андрей Рунчев. Законът ясно е забранил управлението им сред пешеходците и е нужно и полицията да контролира процесът, посочи той: „По-скоро проблемът е по двете главни пешеходни улици – „Александровска“ и „Богориди“. Аз смятам, че в Приморския парк, особено в този есенно-зимен период, няма чак толкова водачи. Всеки един, ако е съвестен водач на превозно средство, предпоставките за произшествие ще бъдат занижени“, поясни депутатът. Особено по ул. „Александровска“ се наблюдава как се спускат с висока скорост хора на колело или тротинетка, посочи Андрей Рунчев.
Експерти по пътна безопасност смятат, че е крайно време велоалеите от тротоарите да се прехвърлят на пътното платно. Така ще се увеличи сигурността на водачите на ел. тротинетки и велосипеди и ще се намалят конфликтните ситуации, които сега съществуват между различните участници в движението.
„Вече има оплаквания от доста хора, които са имали инциденти, както с тротинетки, така и с велосипеди, точно поради тази причина, че на тротоарите е създадена такава възможност за предвижване на тези пътни превозни средства. Мисля, че е крайно време да се използва нуждата от този вид предвижване и тези велоаели, които в момента са на тротоарите да се прехвърлят на пътното платно“, посочва Михаил Попов от Института по пътна безопасност.
Според Попов при добро желание на общината и общинските съветници това може да се случи. Що се отнася до предложената възможност санкции да могат да налагат и от страна на общината, той коментира:
„Не трябва да се прекалява. Първо трябва да се започне от създаването на необходимите условия и оттам нататък да се мине към много по-сериозен контрол. Но дори и да вървят успоредно нещата – и от полицията, и от общината, ще е даже още по-добре“
Предстои наредбата да се гласува от общинския съвет.
Повече чуйте в звуковите файлове:
В наши дни, малкият бизнес се изправя пред уникално предизвикателство - как да се конкурира с големите играчи в необятното онлайн пространство. С правилната стратегия и инструменти, вашият бизнес ще оцелее и ще процъфти. В дигиталния свят има място за всички! Нека разгледаме как можете да спечелите предимство и да се конкурирате успешно с гигантите..
Автомобилният трафик е най-големият и основен източник на акустично натоварване върху населението в Бургас . Това показва актуализираният план за действие към Стратегическата карта за шума, който местният парламент предстои да гласува. 3 776 автомобила на час средно минават по бул. "Стефан Стамболов" в района на областната болница...
Празникът на Бургас -6 декември отново ще е неучебен за бургаските ученици. Те нямат да учат и на 3 януари. Това съобщи кметът Димитър Николов. Така зимната ваканция ще се удължи още малко и вече ще обхваща дните от 21 декември 2024 г. до 6 януари 2025 г. И тази година ще спазим традицията 6 декември да бъде неучебен ден за бургаските..
Поставят се осветителни стълбове по комбинираната алея за пешеходци и велосипедисти, която започва от Слънчев бряг до околовръстния път на с. Тънково. От Община Несебър уточняват, че по двупосочно трасе с дължинаприблизително 2 километра се поставят 88 нови стълба, 25 от които с двойни осветителни тела на височина 8 м и съответно 4 м, и 63 стълба с..
Бургас се подготвя за Никулден. Празникът отново ще предложи на бургазлии и гостите на града много културни, музикални и кулинарни изненади. Празничната програма ще е в духа на традицията, а забавленията ще са през целия ден по главните улици на морския град. Кулминацията ще е вечерта с Никулденския концерт и запалването на светлините..
Гербът на Болярово бе създаден с над 3 хиляди теменужки. Цветният символ на общината е разположен в началото на общинския център на пътя Средец-Бургас. Идеята е част от празничните прояви посветени на юбилейната 2024 година за крайграничното градче. В герба в стилизиран вид са изобразени дъбови листа, символ на оптимизма, зъбни колела-символ на..
Без захранване за извършване на профилактика в ТП Аполон ще бъде част от стария град на Созопол - ул. "Мусала", ул. "Вихрен" и ул. "Витоша" от 11:30 до 12:30 ч., както и: - ул. "Аполония", ул. "Милет", ул. "Кирил и Методий" от 10:30 до 11:30 ч. - ул. "Анаксимандър", ул. "Амфора", ул. "Пеликан", ул. "Тюлен", ул. "Рибарска", ул...
Домашният социален патронаж в Бургас предоставя безплатен топъл обяд на 180 души в града и населените места в общината. Социалната услуга се предлага по..
Постепенно се нормализира ситуацията на Граничен пункт "Лесово". Колоната от автомобили е около 4 км, като от близо час обработката на документите вече..
Бургас се подготвя за Никулден. Празникът отново ще предложи на бургазлии и гостите на града много културни, музикални и кулинарни изненади...