Българските пристанища са отлична алтернатива за нарастващия сухопътен трафик на товари от Азия за Европа. Това каза вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев на среща днес с делегация на компанията Абу Даби Портс Груп. Клъстерът проучва възможностите за участие в пристанищата Варна и Русе, както и в други транспортни обекти и проекти, припомня БГНЕС.
Вицепремиерът Алексиев подчерта, че проектът за Среден коридор от Азия през българските черноморски пристанища, е отлична алтернатива както на Северното трасе през Русия, така и на Босфора. Пристанищата във Варна и Бургас имат достатъчно свободен капацитет, добави той. Христо Алексиев информира, че потенциалът на маршрута ще бъде засилен след реализацията на проект, който ще осигури железопътна свързаност между пристанищата в Северна Гърция и българските портове Бургас, Варна и Русе.
Представителите на Абу Даби Портс Груп бяха категорични, че за тях е много важно логистиката да използва възможностите на интермодалния транспорт.
Няма само един път, няма само един начин, винаги са необходими алтернативи, бе общото мнение по време на срещата.
В разговора участва и министърът на иновациите и растежа Александър Пулев, които представи възможностите за финансиране на логистична инфраструктура.
Представителите на Абу Даби Портс Груп са на посещение в България по покана на вицепремиера Христо Алексиев. Разговорите са продължение на темите, обсъждани по време на визитата на президента Румен Радев в Обединените арабски емирства през 2022 г.
Абу Даби Портс Груп оперира на 36 пристанища в Европа, Азия и Африка и разполага с над 100 кораба. Притежава и извършва дейност в индустриални зони с площ 550 000 кв. км, което е четири пъти повече от територията на България. Тяхната потенциална инвестиция в България би превърнало страната ни в транспортен хъб на Балканите.
Месец мина откакто България има ново редовно правителство. Все още то не е решило най-спешната и важна задача-да бъде одобрен държавният бюджет. Част от него трябва да бъдат и новите данъчни промени. Както вече е известно представянето му беше отложено със седмица. Ресторантьорите вече няколко месеца алармират, че скокът на данък добавена стойност..
Гражданският натиск срещу високите цени на храните трябва да продължи, докато правителството не осъществи обявените мерки след бойкота на хранителните вериги. Депутатите трябва да се заемат незабавно с проектозаконите за ограничаване на търговските надценки на основните хранителни стоки. За това призоваха обществените организации, които организираха..
Много от потребителите вероятно са забелязали, че през последните години опаковките на някои продукти стават все „по-широки“ за съдържанието в тях. Това обаче обикновено им прави впечатление едва когато отворят кутията и видят необичайно голямото празно пространство в нея, защото в магазина дори не са си помислили да погледнат посочения от производителя..
С близо 30 процента е спаднал оборотът на търговските вериги в деня на потребителския бойкот 13-и февруари в сравнение с ден по-рано. Данните обяви финансовият министър Теменужка Петкова след края на извънредното съвещание в Министерския съвет за цените на храните. "На 12 февруари 2025 година оборотите на големите вериги са били на стойност 27 300 000..
Министър-председателят Росен Желязков свика днес извънредно съвещание на правителството. Темата на срещата - цените на хранителните стоки. Като правителство няма да се увлечем от популизъм, но ще направим необходимото за нормалното функциониране на пазара. Това заяви премиерът Росен Желязков. Той посочи, че ще бъдат разгледани всички елементи по..
Картелно споразумение стои зад високите цени на основните хранителни продукти. Така коментираха някои бургазлии причината да се стигне до бойкот на големите търговски вериги. Днес обаче повечето хора подкрепиха протеста само символично, защото магазините в Бургас отново бяха пълни. Нищо необичайно не се случи днес в Бургас, въпреки призивите за..
Пътят Бургас – Варна е част от републиканската пътна мрежа, като с разширението му километри преди Поморие до Слънчев бряг и с изграждането на Северния обход бяха улеснени пътуващите на север. Малък участък, който остана, от т. н Тромпет до Военния дом на Сарафово, не е ремонтиран от години и е в крайно лошо състояние. През него преминава целият..
Много от потребителите вероятно са забелязали, че през последните години опаковките на някои продукти стават все „по-широки“ за съдържанието в тях. Това..
Гражданският натиск срещу високите цени на храните трябва да продължи, докато правителството не осъществи обявените мерки след бойкота на хранителните..
Месец мина откакто България има ново редовно правителство. Все още то не е решило най-спешната и важна задача-да бъде одобрен държавният бюджет. Част от..