Това залпово подаване на голямо количество сладки води в морето локално, в украински води, е причина за екологична катастрофа в украински води. То е попаднало в северния черноморски шелф и основна част от замърсяването ще си остане там, предизвиквайки много тежки последвствия. Основните морски течения, вече беше публикувано в някои журналистически материали, че са от север на юг и минават край нашия бряг, насочвайки се към Турция. Това обаче е дълбоководната циркулация на Черно море, а тези замърсители в момента са в шелфа, плитководието. Трябва да се знае, че покрай бреговете циркулацията въобще не е същата, напротив, край брега лятно време има вихри и може да е точно в обратната посока. В този смисъл моите, и не само моите очаквания са, че няма някаква опасност за българския и румънския бряг и не бива да се преувеличава.
Това коментира за БНР-Радио Варна Васко Гълъбов, завеждащ секция „Морска метеорология и специализирани прогнози за опасни явления в морето“ в НИМХ.
Има два аспекта. Единият, е за замърсители, които са разтворими във водата и тъй като ние сме далеч от източника дотук концентрацията им намалява и едва ли ще се стигне до някакво съществено замърсяване. Вторият аспект е плаващи замърсители, които не се разтварят във водата, главно органична материя – машинни масла, петролни продукти, умрели животни. Тези замърсители търпят физико-химични изменения с времето, след известно време те се разлагат и потъват, вкл. и петролните продукти.
Много ниска е вероятността от замърсяване от „Нова Каховка“ да стигне българския бряг. Няма почва за паника
Всичко това дори и да попадне в основните течения и да потегли на юг, до делтата на Дунав, там ще достигне зона с изключително изключително силно течение със сладка вода, насочено навътре. А река Дунав внася няколко пъти повече сладки води от Днепър, откъдето идва водата. Вчера румънски колеги акцентираха точно на това, че дунавските води буквално ще изтласкат всичко навътре в морето. Там тези замърсени води ще се смесят със сладките на Дунав. Тези течения се засичат дори на 100 км. навътре в морето. След това дори да продължи на юг – там има още един източник на сладки води, който изтласква далеч навътре в морето, това е каналът Сулина. Тоест румънският бряг, макар че е по-застрашен от нашия, е в значителна степен защитен от река Дунав и канала Сулина. И мнението на румънските колеги е, че хората могат спокойно да ходят по тамошните плажове, без притеснение, че нещо сериозно ще се случи.
Няма почва за паника у нас. Да не говорим, че заливите като Варненския и Бургаския си имат местни източници на замърсители с органична материя и други замърсители.
Въпреки сериозната виелица от вчерашния ден, която блокира живота в общините на Юг от Бургас, в Царево няма да обявяват ваканция за ученици и детски градини. В рамките на вчерашния ден снежната стихията беше овладяна. Беше осигурен достъп до училища, детски градини, медицинския център и важните институции. Днес на терен продължава почистване на..
За три месеца затварят част от ул. „Св. Патриарх Евтимий“ в Бургас. От днес до 20 май се въвежда временна организация на движението на превозни средства в участъка между ул. „Георги С. Раковски“ и ул. „Княз Борис I“. Причината е продължаващите дейности за подмяна на водопроводната и канализационната мрежа.
От днес в цялата страна започват масирани проверки на екипи от Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ), Националната агенция за приходите (НАП) и Комисията за защита на потребителите (КЗП). Те са част от разпоредените мерки след свиканото от премиера работно заседание за цените на хранителните стоки, съобщиха от Агенцията по безопасност на..
От -13 до -5 градуса е минималната температура в региона. Движението на автомобили в Бургаска област се осъществява при зимни условия . Всички пътни участъци са обработени срещу обледяване, налична техника и в момента е на места и продължава работата по почистване на заснежени и заледени участъци, съобщи за БНР Бургас Областно пътно управление. До..
Към 17 часа е възстановено движението по път I-9 Варна – Бургас в района проход „Приморски“ за МПС до 12 тона. Към 14 часа е възстановено движението за всички автомобили по 35-километровия участък от АМ "Тракия" между Карнобат и Бургас . Трасето е почистено, опесъчено и проходимо при зимни условия. Екипите на пътноподдържащата фирма са на терен..
По-високата цена от 2 лева на час ще намали потреблението на Синята и Зелена зона, основно в централната част на Бургас. Такова е становището на Пламен Димитров, управител на Общинско предприятие „Транспорт“. По думите му новата цена за платено паркиране ще ограничи автомобилния поток и ще освободи паркоместа. Според Мартин Кръстев от ПП-ДБ,..
Предложението за поскъпване на синята и зелената зона в Бургас от 1,30 на 2 лева влезе в комисиите към местния парламент и предизвика дебати . Докладната записка е на общинската администрация и предстои да бъде гласувана на заседанието на общинския съвет на 25 февруари. Мярката цели ограничаване на трафика и паркирането в централната градска..
Опит за измама с името на общинския превозвач „Бургасбус“. Фалшива страница във фейсбук публикува реклами, които обещават на бургазлии карти за..
Отпада ограничението за движение на тежкотоварни автомобили над 12 т по пътя Омуртаг–Котел в участъка Котел – Тича. Това съобщиха от Агенция "Пътна..
Към 17 часа е възстановено движението по път I-9 Варна – Бургас в района проход „Приморски“ за МПС до 12 тона. Към 14 часа е възстановено движението..