Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Проверка по сигнал – нормално ли е нов бойлер да капе?

| обновено на 05.07.23 в 14:26
Снимка: Йонка Кърчева

Слушател сигнализира за закупуване на нов бойлер, който при монтажа, започва да протича. Йонка Кърчева от Бургас се сдобива с уреда от специализиран магазин, но след това, се появяват проблеми. От клапана тече вода и не спира дори и след посещение на техник.

Според специализиран сайт за монтаж и ремонт на бойлери твърдят, че:

„Когато капе от клапана, обикновено има завишаване на нормалните стойности на налягането на водата във водосъдържателя. При някои марки и модели обемни електрически бойлери, теч от клапана е препоръчителен и се счита за част от нормалното функциониране. Това е описано подробно в инструкциите за ползване и монтаж.“

От сайта съветват да не се купуват и да не се използват такива бойлери.

Йонка Кърчева купува бойлера на 7 юни на името на фирма. След монтажа, обаче, забелязва проблем:

„От възвратния клапан непрекъснато изтичаше вода. Сигнализирахме в магазина, да го подменят, но те категорично ни отказаха. На 15 юни заявихме рекламация. Техникът дойде още на 12 юни, след което той записа в гаранционната карта, че е измерено входящо налягане от 6 бара и че не сме монтирали редуцир за намаляване на налягането. Ние купихме и монтирахме този редуцир, но това не реши проблема. На 16 юни същият техник, след час в помещението, заключи, че това е допустимо по ръководството за употреба, и си тръгна без да запише становището си в гаранционната карта. Касиерката е входирала рекламацията със задна дата – 10 юни, като така излиза, че са ни отговорили на рекламацията. От магазина не ни дадоха отговор. Имахме на два пъти уговорена среща с управителя, на която той не се появи, и ни казаха, че е заминал за чужбина. “

БНР-Бургас изпрати запитване към магазина, от където е закупен бойлера.

От там потвърдиха хронологията на закупуване, завеждане на рекламация и посещение на специалист на сервиза, като поясняват:

„Тъй като не е установена неизправност/несъответствие в уреда, т.е. уредът е технически изправен, а е установено налягане във водопроводната инсталация на клиента надвишаващо допустимото работно налягане на уреда съгласно Инструкцията за монтиране, ползване и обслужване, е следвало клиентът да заплати посещението, което не е поискано в израз на добра воля.“

Относно закупуването и монтирането на редуцир вентил, от фирмата пишат:

„При отклонение от нормалното водопроводно налягане – повишаване над 0,5 MPa, ангажимент на клиента е да осигури регулирането му в допустимата норма чрез монтиране на регулатор на налягане /редуцир вентил, понижаващ вентил/, с което да гарантира правилна работа, както на водопроводната инсталация в дома си, така и на уредите подвързани към нея.“

Според становището на управителя на магазина, клиентът е закупил и монтирал регулатора, но близо до бойлера, като така не изпълнява функцията, за която е предназначен:

„Следва да се има предвид, че електрическият битов водонагревател представлява затворен съд запълнен с вода от водопроводната инсталация. При загряване на водата, в следствие на физичните процеси, обемът на течността се разширява. Количеството гореща вода получена в следствие на топлинното разширение се изпуска/прокапва от предпазния клапан /това е неговата предпазна функция/, което прокапване съгласно изричното посочване в Инструкцията не е дефект, а нормална работа на предпазния клапан.“

Крайният отговор на управителя е, че продуктът, продаден на жената:

„Категорично съответства на изискуемите от нормативна база качества, тоест не е налично несъответствие и липсва основание за възстановяване на заплатената за уреда сума. Причините за проблема са обяснени на клиентката, но тъй като тя не е технически компетентна отказва да ги приеме и е проявила агресия към служител на фирмата. За случая са сезирани Прокуратурата и съответните органи. Подаден е сигнал на телефон 112. В първо РПУ се води преписка за наказателната отговорност на клиентката. Отделно от това ще предприемем мерки срещу подалата сигнала, освен по наказателен и по граждански ред.“


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Представят монографията „Бежанският въпрос в българо - турските отношения и установяване на източнотракийски бежанци в България"

Историкът Иванка Делева ще представи през следващата седмица монографията си „Бежанският въпрос в българо-турските отношения и установяването на източнотракийски бежанци в България през периода 1913 – 1925 година“. Автор на тематичното изследване е д-р  Делева, уредник в отдел „История“ на РИМ – Бургас. Научни рецензенти на изданието, което..

обновено на 11.07.24 в 10:19

Още петима се грижат за зелените площи в Община Болярово

За поддръжката на зелените площи в Община Болярово ще се грижат допълнително още пет служители. Новоназначените  започват работа от днес 11 юли 2024г.. Те ще засаждат цветя и поддържат приветливия облик на Стефан Караджово, Оман, Денница и Болярово до 12 декември 2024г. Наетите лица са по Регионална  програма на Агенцията на заетостта. „В нашата Община..

публикувано на 11.07.24 в 09:50

Публично обсъждане на Бюджета на Община Бургас

Публично обсъждане ще се проведе във връзка с бюджета на Община Бургас. То ще е днес от 17.30 часа, в Заседателната зала №1 на Общината. Тогава ще се представи  Годишният отчет за изпълнение на бюджета и на сметките за средства от Европейския съюз на Община Бургас към 31.12.2023 г. Обсъждането се провежда на основание чл.140, ал.4 от Закона за..

обновено на 11.07.24 в 09:14

Плувци от 8 до 68 години участваха в благотворителния маратон "Цонка Тодорова"

180 души се включиха в благотворителния плувен маратон „Цонка Тодорова“. Той се проведе миналата неделя – 7 юли. В плуването с кауза, което се проведе за осма поредна година, участваха и 25 деца на възраст от 8 г до 16 г. Най – малкият участник бе на 8 г., а най - възрастният на 68 г. Продължава записването за благотворителния плувен..

публикувано на 10.07.24 в 18:30

Изследват 20 работници в Ямболско за бруцелоза

Над  20 работници от животновъдни ферми в Ямболска област ще бъдат изследвани за бруцелоза. До момента е регистриран случай на заболяването в крайграничното село Горска поляна. 53 годишен мъж е лекуван в инфекциозното отделение на ямболската болница, след като е пил сурово мляко от заразено животно. Той вече е изписан, но в региона продължава да се..

публикувано на 10.07.24 в 15:56
Микробус на едната фирма-превозвач; снимката е илюстративна

Има ли правостоящи пътници в автобусите по линията Бургас-Айтос?

За нарушение в Закона за автомобилните превози сигнализират от партия „Единение“. Те са входирали писмо до Общинския съвет в Бургас относно капацитетът на автобусите по направлението за Айтос. Според сигнала им има пътници, които стоят прави в превозните средства. След проверка на БНР Бургас по случая, стана ясно, че наистина в част от..

обновено на 10.07.24 в 14:19

Фургон изгоря напълно в бургаска складова база

Фургон изгоря напълно в складова база на бул. "Янко Комитов" в к-с "Славейков". Пожарът е възникнал, след като в близост са рязали стари стелажи. От искрите е засегнат и пострадалият фургон, ползван от 51-годишен бургазлия.  Огънят е потушен от два противопожарни екипа и четирима огнеборци.  По случая е образувано досъдебно производство.

публикувано на 10.07.24 в 10:51