В становище до транспортната комисия на Висшия адвокатски съвет се посочва, че предложените ограничения са „без връзка по между си“, „не почиват на технически и медицински данни“, „лишени са и от житейска, и от правна логика“. Относно мощността на автомобилите, те смятат, че тази промяна е неоправдана от икономическа гледна точка. Като пример е посочено, че новите шофьори ще бъдат принудени в рамките на 12 месеца да не управляват наличния семеен автомобил, ако той е с мощност повече от 90 kW.
Според бургаски таксиметрови шофьори обаче това ограничение е добра мярка:
„Тази машина като знае той, че е по-малко мощна и че не може да направи такава скорост за толкова кратко време, ще се съобрази с нея и иска не иска ще кара по-бавно“
„Според мен наистина би трябвало да карат по-маломощни автомобили, защото те нямат опита дори да се създаде някаква ситуация да избегнат ПТП, като няма и друг човек до тях, който да ги контролира. Според мен наистина би трябвало да има някакво ограничение към новите шофьори да не карат много мощни автомобили“
„Направо забранено. Не може да караш 3 тона автомобил. Преди 3 тона автомобил се караше с C категория за професионален водач. Сега джиповете, леки автомобили, са 2-3 тона. Качва се, няма никакви рефлекси. Поне 2 години той не трябва да се качва на такава кола“.
Новите водачи между 20 и 25 години са в рисковата група и затова трябва да има определени мерки за тях, коментира председателят на Регионалния автоинструкторски съюз Дойчо Пеев. „Ние винаги препоръчваме в началото да се шофира с опитен водач, докато се премине кризисния период. Малко според е въпросът до каква мощност и какъв вид автомобили да се управляват. Европейският съюз готви промени за шофьорите, които ще бъдат приети през 2024 г. За категория B се предлага автомобили до 1,8 тона за новите водачи. Също ще има ограничение на скоростта на магистралите – например 110 км./ч, така че и нашето законодателство ще трябва да бъде съобразено с това, което ще бъде съобразено догодина“, поясни той.
Дойчо Пеев допълни, че в курсовете на новите шофьори към момента има предвидени часове за нощно каране. "Ако им бъде забранено обаче да шофират през този диапазон от денонощието след като вземат книжка, то кога ще натрупат опит?", попита той.
„Все пак трябва да има определен толеранс в този период, но ако има лице, което ще е с него, вече нещата по друг начин ще се случат. В другите страни действително има въведени такива ограничителни мерки. Даже има забрана за возене на други лица в определен период – 2,3 или 4 месеца. Трябва да се пипа много внимателно и да се търси баланс“, обясни Пеев.
Таксиметровите шофьори също посочват, че подобна мярка не е необходима:
„Според мен няма смисъл от такова ограничение да не карат нощно време. Кога ще се научи, при това тогава, когато няма движение?“
От Висшия адвокатски съвет също са против мярката. В становището им се посочва, че този часови диапазон „не е съобразен с трафика в рамките на денонощието, а също и с часовете, в които настъпва тъмната част на денонощието у нас“. Посочено е като пример, че през зимата се стъмнява по-рано около 18.00 ч. „Поставя се и въпросът кога новият водач ще придобива опит за управление на МПС в тъмната част на денонощието, след като законодателят го лишава принципно от такава възможност за срок от една година“, пише още в становището на юристите.
Според Михаил Попов от Института за пътна безопасност, много от предложените промени са в добра посока. „Основният проблем обаче е, че те се правят на парче и не може от тях да се очаква постоянен ефект“, коментира той.
„Специално за младите шофьори, най-добре е да се включи шофирането с придружител в началото за определен период от време. Ние ако забраним шофирането през нощта или шофирането на мощен автомобил, или други забрани, които се обсъждаха, в един момент, когато мине този период, този шофьор изведнъж ще се качи на мощен автомобил, изведнъж ще се качи на магистрала, изведнъж ще кара нощно време и той няма да е подготвен, защото няма да е шофирал“, допълни Попов.
Разнопосочни са и мненията дали трябва да се увеличат часовете на шофьорските курсове. Част от хората посочват, че те са достатъчни и винаги има възможност за по-несигурните шофьори да си доплатят за още занятия след като вземат книжка. Според Михаил Попов в изпитите трябва да се включат и такива задачи, при които изпитвания да разпознава при коя ситуация е възможно да се създаде опасност на пътя.
По чудо се разминахме без жертви, но не можем да допуснем повече бездействие при ситуации, които застрашават живота и безопасността на нашите жители и пътуващите в участъка Аркутино – Приморско – Китен. Това заяви кметът на Приморско Иван Гайков и призова за бързи, адекватни и координирани мерки заради изпитанията на които за пореден път са..
Младежи разказват истински истории в борбата срещу наркоманиите в конкурса „Изкуство против дрогата“. Започна 12-то издание на Международната литературна надпревара, която се организира през година под егидата на Областния управител на област Бургас. Целта е превенция на употребата на психоактивни вещества и развитието на наркотични зависимости..
Вторият ден, обявен за бойкот на пазаруването в хипермаркетите, както и минусовите температури не опразниха магазините в Ямбол. Клиентите са по- малко в сравнение с другите делнични дни, повечето от тях знаят за протеста, но не вярват, че цените в магазините ще паднат. „Показваме, че сме съпричастни, обаче мисля, че големите вериги няма да направят..
От -13 до -5 градуса е минималната температура в региона. Движението на автомобили в Бургаска област се осъществява при зимни условия . Всички пътни участъци са обработени срещу обледяване, налична техника и в момента е на места и продължава работата по почистване на заснежени и заледени участъци, съобщи за БНР Бургас Областно пътно управление...
Въпреки сериозната виелица от вчерашния ден, която блокира живота в общините на Юг от Бургас, в Царево няма да обявяват ваканция за ученици и детски градини. В рамките на вчерашния ден снежната стихията беше овладяна. Беше осигурен достъп до училища, детски градини, медицинския център и важните институции. Днес на терен продължава почистване на..
За три месеца затварят част от ул. „Св. Патриарх Евтимий“ в Бургас. От днес до 20 май се въвежда временна организация на движението на превозни средства в участъка между ул. „Георги С. Раковски“ и ул. „Княз Борис I“. Причината е продължаващите дейности за подмяна на водопроводната и канализационната мрежа.
От днес в цялата страна започват масирани проверки на екипи от Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ), Националната агенция за приходите (НАП) и Комисията за защита на потребителите (КЗП). Те са част от разпоредените мерки след свиканото от премиера работно заседание за цените на хранителните стоки, съобщиха от Агенцията по безопасност на..
Опит за измама с името на общинския превозвач „Бургасбус“. Фалшива страница във фейсбук публикува реклами, които обещават на бургазлии карти за..
Отпада ограничението за движение на тежкотоварни автомобили над 12 т по пътя Омуртаг–Котел в участъка Котел – Тича. Това съобщиха от Агенция "Пътна..
Към 17 часа е възстановено движението по път I-9 Варна – Бургас в района проход „Приморски“ за МПС до 12 тона. Към 14 часа е възстановено движението..