Липсата на цени на стоките е най-често срещаното по морето нарушение на правата на клиентите при продажбите в постоянните и временните търговски обекти. Това съобщи основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова пред БНТ, като уточни, че не става дума за масови практики.
„Първо, това е нарушение на закона, според който цената се обявява в непосредствена близост до стоката и в български лева. Второ, потребителят е поставен в неудобно положение – той е взел своето решение за покупка и е на път да го стори, но след като разбере цената, трябва да направи стъпка назад. Един от мотивите при доказване на нелоялна търговска практика е свързан с това какво се случва в момента, в който потребителят взема своето решение за покупка. В случая той не прави информиран избор, тъй като може да види стоката и нейните характеристики, но не знае колко струва, а времето от устното информиране за цената до потвърждаването от страна на потребителя ще има ли сделка или не е твърде късо и тече под напрежение.“, коментира Руменова.
От 1 март заведенията с две и повече звезди са дължи да имат ПОС терминал и да информират клиентите си за това обстоятелство с поставен на видно място в обекта надпис, припомни тя. Ако търговски обект, който предлага възможност за безкасови плащания, извън коментираните заведения, постави ограничение по отношение на сумата за покупката, то той трябва да го обяви предварително. В противен случай това може да обърка сметките на потребителя и е хипотеза за нелоялна търговска практика.“, обясни Руменова.
Бутилките на безалкохолните и алкохолните напитки в заведенията да бъдат отваряни от сервитьорите пред клиентите е друго нормативно изискване, което понякога не се спазва, посочи още тя. И разказа за случай, в който клиент си е поръчал газирана напитка заради реклама в менюто, че може да спечели награда при откриването на определен символ върху вътрешната част на капачката, но сервитьорът е донесъл бутилката без нея и човекът не е могъл да опита шанса си.
Близо 75% от включилите се в анкета на държавната телевизия споделят, че не сигнализират контролните органи при нарушения на правата им в заведение. „Когато човек отиде на заведение, обикновено е да си достави положителна емоция. Ако има проблем, си тръгва разочарован, но не иска да добави още разочарование с разправии, да губи време и усилия, да се излага пред останалите от компанията, дори понякога му е неудобно пред търговеца да предяви своята претенция. Но това не е правилно. Ние, като клиенти, сме най-добрият коректив. Контролните органи не могат да бъдат навсякъде. Да, те са длъжни да извършат проверка по всеки наш сигнал, но най-добре е сами да успяваме да отстояваме правата си и пряко да покажем на търговците нашето недоволство и нетърпимост към нарушенията, без да отричаме сезирането на институциите.
Габриела Руменова коментира и нашумелия казус с касовата бележка с такса „климатик“. Според нея той дава повод за дискусия за какви услуги може да се поиска допълнително заплащане и за какви – не. „Ако съм организатор на събитие и договарям цена на залата без и с охлаждане в топло време или отопление през зимата, подобен подход може да се приеме за разумен. Но от клиентите да се иска заплащане за климатик, не е логично. Утре може да поискат такса „забърсване на масата“ или „чиста чаша“.
Община Бургас ще прехвърли безвъзмездно на държавата правото на собственост върху имоти, които са в индустриален парк Равнец. През 2018 год. те бяха предоставени на администрацията от Министерския съвет, заради инвеститорски интерес, който не се осъществи, защото последваха жалби в съда. По време на дебатите в постоянната комисия..
С финансова мярка от нов тип – общините и бизнесът ще могат да изграждат на покривите на предприятия и обществени сгради фотоволтаични и инсталации за съхранение на енергията. Така ще се намаляват разходи за ток, а парите ще се насочват към финансиране на услуги и повишаване на конкурентоспособността. Меморандумът за изпълнение на схемата беше подписан..
Министърът на земеделието и храните д-р Георги Тахов представи пред членовете на Българската аграрна камара и Българската агрохранителна камара проекта на Закона за веригата на доставки на земеделски продукти и храни. Целта е да няма неравнопоставеност на търговията с храни, каза Илия Проданов, съпредседател на Българската аграрна камара. Той..
Министерството на туризма започна международна рекламна кампания за популяризиране на България като дестинация за конгресен, кулинарен и винен туризъм. Тя ще се излъчва по каналите National Geographic и 24 Kitchen в девет държави и ще продължи до края на април. Предвижда се излъчването на 2430 рекламни спота на девет пазара в Европа. National..
Представителите на транспортния бранш в България обявяват национална протестна готовност. Недоволството им е заради планираното увеличение на тол таксите, което определят като "несправедлива и необоснована мярка". Представителите на бранша се мотивират с това, че тол системата не работи, със зле поддържана и липсваща инфраструктура, неефективна..
Странджа планина е известна с природата, историята и с дозата мистицизъм. Също така е популярна със своето духовно наследство, включващо множество параклиси и свети места. Проблем за туристите, обаче, са труднодостъпните локации. Нов кръгов маршрут е изграден около град Малко Търново, съобщиха от туристическото дружество „Насам-натам“. Той..
Обединеният ресторантьорски бранш излиза на протест заради връщането на 20% ДДС. Предвиждат се блокади на пътища в цялата страна. Браншът остана най-дълго време с по-ниската ставка – 9%, въведена заради пандемията, в сравнение с всички останали, за които беше в сила по-нисък ДДС. Заведения затварят в знак на протест срещу връщането на 20-процентното..
Министърът на земеделието и храните д-р Георги Тахов представи пред членовете на Българската аграрна камара и Българската агрохранителна камара..
Летище Бургас ще бъде временно затворено до 28 март 2025 г. за ремонтни дейности на пистата, съобщават от пресцентъра на аеропорта. Ремонтът..
Обединеният ресторантьорски бранш излиза на протест заради връщането на 20% ДДС. Предвиждат се блокади на пътища в цялата страна. Браншът остана най-дълго..