Стабилен туристически сезон в България и връщане до нивата от преди пандемията и дори надхвърлянето им прогнозира директорът на Института за анализи и прогнози на информационната среда в туризма доц. д-р Румен Драганов в интервю за БНР Бургас.
„Общо взето, стабилен туристически сезон. Постигнали сме някаква степен на устойчивост, която ни приближава към числата от 2019 година. Тогава общо в България са влезли 12,5 млн. чуждестранни посетители, а тази година очакваме ръст с около 5 до 7%, което означава, че ще надхвърлим 13 милиона“, каза той.
Но има и негативен момент и той е свързан именно с морския туризъм, стана ясно от думите на доц. Драганов, който преди седмица каза директно пред тв "Bulgaria ON AIR", че "морето дърпа туризма ни надолу":
„Имаме много висок процент увеличение по отношение на чуждестранните пристигания – между 25 и 30% за първите три месеца на годината, а за юни имаме спад с близо 4% спрямо предпандемичната 2019-а.
Когато анализираме каква е причината за него, виждаме, че става въпрос за началото на летния туристически сезон, тоест морските хотели. И когато търсим разликата между градските хотели в градовете с културен туризъм в градска историческа среда - като София, Пловдив, Казанлък, Велико Търново - и морските хотели, виждаме изоставане по отношение на предлагането на продукти, свързани с дигитализацията на туристическия продукт. Има изоставане по отношение оптимизацията на търсачките на голяма част от морските хотели. От друга страна, нямаме опимизация и на маркетинга с тези търсачки, ако вече веднъж сме ги оптимизирали".
Затова от института предлагат да се насърчи маркетинговото съдържание и, съответно, автоматизацията на съдържанието, както и засилване позиционирането в социалните медии.
"В един момент по-големите хотели в големите градове разбраха силата на това за голяма част от хората информацията да се намира в джоба им, тоест в техния телефон. Но голяма част от морските хотели не разполагат с добри сайтове, с добра комуникация, с добра обратна връзка със своите клиенти. Някак си те стоят и чакат туристите да дойдат, а туристите отиват там, за където веднага могат да намерят информация в джоба си, тоест в телефона си", посочи той.
Бургас
Попитан как се позиционират град Бургас и бургаският регион на туристическата карта, доц. Драганов отговори:
"Големият проблем на Бургас е, че ни липсва местният туристически гений. Тоест ние не виждаме местните туристически гилдии да имат активно отношение за маркетинговите кампании, за електронната търговия, за маркетинга в социалните медии. Общината – отделено от бизнеса - и общините в целия бургаски регион, кметовете се бяха събрали и бяха решили да правят авиокомпания: нещо, което е много далече от организацията и търговията в туризма.
В същото време, нямаме местните гилдии, нямаме камара на хотелиерите, на ресторантьорите в град Бургас, която да забранява или да регулира безразборното строителство и застрояването, и непрекъснатото появяване на нови и нови легла на пазара. Това руинира самия пазар и води до намаляване на средната цена, на средната заетост и на средния приход от налична стая за региона.
А в онези общини, с които се конкурираме, местната гилдия е тази, която дава или не дава съгласие за разрешение за строителство. Тук имаме само някакви потупвания по рамото, които практически не водят до никакъв резултат".
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл.
Много от потребителите вероятно са забелязали, че през последните години опаковките на някои продукти стават все „по-широки“ за съдържанието в тях. Това обаче обикновено им прави впечатление едва когато отворят кутията и видят необичайно голямото празно пространство в нея, защото в магазина дори не са си помислили да погледнат посочения от производителя..
С близо 30 процента е спаднал оборотът на търговските вериги в деня на потребителския бойкот 13-и февруари в сравнение с ден по-рано. Данните обяви финансовият министър Теменужка Петкова след края на извънредното съвещание в Министерския съвет за цените на храните. "На 12 февруари 2025 година оборотите на големите вериги са били на стойност 27 300 000..
Министър-председателят Росен Желязков свика днес извънредно съвещание на правителството. Темата на срещата - цените на хранителните стоки. Като правителство няма да се увлечем от популизъм, но ще направим необходимото за нормалното функциониране на пазара. Това заяви премиерът Росен Желязков. Той посочи, че ще бъдат разгледани всички елементи по..
Картелно споразумение стои зад високите цени на основните хранителни продукти. Така коментираха някои бургазлии причината да се стигне до бойкот на големите търговски вериги. Днес обаче повечето хора подкрепиха протеста само символично, защото магазините в Бургас отново бяха пълни. Нищо необичайно не се случи днес в Бургас, въпреки призивите за..
Пътят Бургас – Варна е част от републиканската пътна мрежа, като с разширението му километри преди Поморие до Слънчев бряг и с изграждането на Северния обход бяха улеснени пътуващите на север. Малък участък, който остана, от т. н Тромпет до Военния дом на Сарафово, не е ремонтиран от години и е в крайно лошо състояние. През него преминава целият..
Реални мерки срещу сивия сектор в туризма очакват от бранша преди новия сезон. Това коментира пред БНР-Бургас Евелина Пулева, заместник-председател на Бургаската регионална туристическа камара: "Виждате какво става-нелегални екскурзоводи, постоянно слушаме истории на пострадали от нелегални туроператори. Отделно апартаментното отдаване на..
Обявеният за Ден без пазаруване в големите търговски вериги не опразни магазините в Ямбол. Клиентите са значително по- малко, а охранителните служители видимо изнервени. В предобедните часове във веригите пазаруват предимно пенсионери. Повечето от тях знаят за обявеният бойкот на хипермаркетите, но не виждат смисъл от него. "С каква цел е този..
Министър-председателят Росен Желязков свика днес извънредно съвещание на правителството. Темата на срещата - цените на хранителните стоки. Като..
С близо 30 процента е спаднал оборотът на търговските вериги в деня на потребителския бойкот 13-и февруари в сравнение с ден по-рано. Данните обяви..
Много от потребителите вероятно са забелязали, че през последните години опаковките на някои продукти стават все „по-широки“ за съдържанието в тях. Това..