Близо 68% от българите признават, че макар и рядко, все пак правят покупка само заради съобщение или реклама за намаление. Заради атрактивни отстъпки преобладаващата част от хората биха пазарували от непознат магазин само след проучване на търговеца или препоръка от познат. Това каза по БНТ основателят на онлайн платформата “Ние, потребителите” Габриела Руменова. Тя се позова на данни от специално проведена анкета на тема: Как пазарувате от кампании за намаления? и уточни, че в проучването са участвали над 1200 респондента, то не е представително и е по метода на отзовалите се.
Целта на допитването е не само да очертае моментната картина на нагласите на потребителите при пазаруване от кампании за намаления, но и да ги насочи към важни за тях аспекти и да им помогне да изградят полезни навици, когато избират стоки и услуги с отстъпки.
Според участвалите в анкетата, най-честите търговски нарушения при кампании за намаления са, че стоката изобщо не е продавана на по-високата цена, неправилно е изчислен процентът на отстъпката и че цената е намалена, след като предварително е била вдигната.
В отворен отговор на въпроса: “Склонни ли сте да рискувате да купите от непознати за Вас търговци, ако Ви предлагат атрактивни отстъпки” участвалите в проучването са посочили още, че биха купили от непознати търговци заради намаление, но само при наличието на добри отзиви на други потребители или на възможност за преглед на пратката преди заплащане.
Извън предложените отговори на въпроса: “Когато сте били подвеждани при покупки от намаления, търговците са действали така: ...”, респондентите са добавили и варианти като изобщо я няма стоката, отстъпката не беше отразена на касата, скрити условия и др.
Някои отговори на отворения въпрос: “Какво би повишило доверието ви в кампаниите за намаление” са:
· коректност на търговците при обявяване и прилагане на отстъпките, ясни правила на кампанията;
· реални намаления, а не търговски трикове;
· истински намаления с отстъпки от 30 до 70%;
· да не чистят застояла стока;
· отзиви, подробно описани характеристики на продукта, снимки;
· максималната прозрачност, която търговецът предоставя за себе си и услугите си;
· намаленията да бъдат истински, а не предварително увеличени цени и уж направено намаление;
· повече информация за наличности и бърза реакция от контролни органи, вкл. незабавно подаване на сигнал и проверка при нередности;
Габриела Руменова препоръча при използването на пиротехника да се проверява за наличието на информация за производител, за евентуално нарушен външен вид и да се спазват указанията за употреба. При покупката на храни, особено на промоция, да се следи за изтекъл или изтичащ срок на годност, а алкохол да се пазарува само от легитимни търговци=
Най-ощетени от цените в магазини за хранителни стоки са потребителите. Това коментират организаторите на еднодневния бойкот у нас, който е обявен за утре. Той е заради високите цени на продуктите, а идеята е големите супермаркети да останат без купувачи. Протестът е по примера на Хърватия и е организиран от Движение "Системата ни убива",..
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) извършва предварително проучване на всички данни и фактори, свързани наблюдавания ръст на цените на храните от първа необходимост, става ясно в съобщение от пресцентъра на регулаторния орган. Комисията заявява, че не упражнява ценово регулиране, като насърчава всеки, който разполага с информация и/или..
За бойкот на търговските вериги призовават днес 4 организации. Това са Федерацията на потребителите в България, сдружение "За достъпна и качествена храна“, "Обединени пенсионерски съюзи“ и "Системата ни убива“. В последните седмици се наблюдава драстично увеличаване цените на стоки от първа необходимост. Това е ценови удар, както за 800..
В четвъртък и петък заради изграждане на уличен водопровод и улична канализация в ж.к. „Изгрев“ се въвежда временна организация на движението, съобщават от община Бургас. Затваря се за движение кръстовището на улицата между бл.184 и бл.181 и улицата между бл.37 А и ТП „ДЛС Ропотамо“.
В Етнографската експозиция на бургаския музей отново отваря врати „Работилничка за мартеници“. В рамките на един астрономически час, с помощта на уредниците от музея, децата ще се запознаят с материалите, от които се изработват и ще могат да сътворят своя мартеничка. Работилницата ще бъде отворена до края на месеца от 10:00 до 16:00 часа..
Доброволци от “Бъди човек” –Айтос организират благотворителен концерт “С Любов за Виктор”. Те са тези, които осъществяват дарителските кампании за Коледа и Великден за предоставянето на хранителни продукти на възрасти хора в нужда. Сега каузата им цели да помогне на деветгодишното момче, което има сериозен здравословен проблем. Необходима..
16 души от Община Камено ще получават безплатно здравно-социални услуги. Те се реализират по програма, в която са заложени по-малко средства спрямо предходни периоди. От нея ще се възползват хора с увреждания и възрастни хора, обясни кметът Жельо Вардунски: "Те ще получат човек, който два часа ще е до тях. Ще им пазари, почиства. Това са хора..
Доброволци от “Бъди човек” –Айтос организират благотворителен концерт “С Любов за Виктор”. Те са тези, които осъществяват дарителските кампании за..
Кукери от Ямбол ще представят в Народното събрание днес, елементи от характерните за региона обредни игри, които по традиция се организират около Сирни..
Пътят между Ямбол и Сливен е най-натовареният участък от републканската пътна мрежа на територията на Ямболска област. Възможност за разтоварване на..