Ще излъчим запис от спектакъла на „Жената от езерото“, състоял се в най-престижния американски оперен театър на 14 март 2015 година. Белкантовите суперзвезди ДиДонато и Флорес обединяват сили в една превъзходна витрина на вокална виртуозност, създадена от Джоакино Росини по обичаната поема в шест части на сър Уолтър Скот.
Това е първата в историята на Метрополитън опера постановка на ефектната и пищна творба на Джоакино Росини. Премиерата беше на 16 февруари, а спектакълът от 14 март бе последният за този сезон. Нюйоркчани ще могат да видят няколко представления отново през месец декември тази година. Постановката на шотландския режисьор Пол Къран, който дебютира в Метрополитън опера, е копродукция с Операта на Санта Фе, където бе представена през лятото на 2013 със звездното участие на Джойс ДиДонато. В рецензия за „Ню Йорк Таймс“, която излезе на 17 февруари – ден след премиерата в Мет, Антъни Томазини отбеляза, че оперните фенове, които не проявяват особена търпимост към актуализирани стари продукции, в този случай вероятно ще бъдат доволни от традиционния подход на режисьора Къран и автора на декорите и костюмите Кевин Найт. Що се отнася до изпълнителите, критикът е останал повече от доволен. Според Томазини, в представлението е имало „изобилие от огнено пеене, а Мет е разполагал със състав, повече от способен да поеме всички белкантови предизвикателства“. Разбира се, най-ярък е бил тенорът Хуан Диего Флорес в изключително трудната роля на Джакомо (Джеймс Пети, крал на Шотландия): „Г-н Флорес е млад, чаровен и пламенен крал, а вокално бе в стихията си. Винаги е впечатлявал с техническите си умения и неизчерпаемата енергия в гласа, тъй че и този път без никакво усилие прелиташе над пасажи и рулади, за да ги увенчае с вълнуващи високи тонове...“. Според критика „чудната госпожа ДиДонато и стремително изгряващият млад диригент г-н Мариоти“ изглежда почти се състезавали – кой ще претвори музиката с повече деликаност и финес: „Г-жа ДиДонато изпяваше коварните Росиниеви фрази с меко и проникновено богатство, нежни, едва доловими орнаменти, които се вливаха в дългите мелодични арки, а г-н Мариоти извлече приглушено-нежен и прозрачен звук от вдъхновения оркестър...“. Колкото до Даниела Барчелона в ролята на Малкълм: „... с високата й фигура и достойно поведение, тя игра убедително, но... най-много симпатии спечели благородното й, меко и пламенно пеене...“. И още - диригентът Мариоти е „превъзходен в белкантовия репертоар и демонстрира как трябва да се диша заедно с певците, като същевременно се запазва формата, акцентите и устремът в оркестъра“.
В записа на операта „Жената от езерото“ на Джоакино Росини от 14 март 2015 участват солисти, хор и оркестър на Метрополитън опера, дирижирани от Микеле Мариоти.
В ролите:
Елена (Дамата от езерото) – Джойс ДиДонато
Малколм (Малкълм Греъм) – Даниела Барчелона
Уберто (Джакомо – Джеймс Пети, крал на Шотландия) – Хуан Диего Флорес
Дуглас (Дъглас д`Ангъс – баща на Елена) – Орен Градъс
Родриго (годеник на Елена, вожд на бунтовниците) – Джон Озбърн
Серано (васал на Дъглас) – Едуардо Валдес
Албина (доверена приятелка на Елена) – Олга Макарина
Бертрам (прислужник на краля) – Грегъри Шмидт
Съдържание на операта “Жената от езерото” от Росини
1 юни 3.00 часа – Джон Дауланд (1563-1626), Остави ме да живея в мрака (In Darkness Let Me Dwell). Изпълняват Патрик Тери (контратенор) и Андрей Лебедев (лютня). 3.05 часа – Томас Адес (р.1971), Видима тъмнина (Darkness Visible). 3.12 часа – Фредерик Шопен (1810-1849), Мазурка в Си бемол мажор, оп. 17 № 1. 3.14 часа – Томас Адес (р.1971), Мазурка, оп...
Славата на франко-фламандския композитор Орландо ди Ласо (ок. 1532-1594) през Ренесанса е толкова голяма, че е надмината като че ли единствено от продуктивността му. Автор на над 2000 творби, той е наричан от съвременниците си "първенец на музикантите", а освен това е и забележителен певец, за когото съществуват легенди, че е притежавал толкова..
Трио" Владигерови" е джаз състав в който заедно свирят двама братя и една сестра – Екатерина (пиано), Константин (пиано и кларинет), Александър (тромпет, флюгелхорн). Макар да са носители на огромно музикално наследство и с удоволствие да изпълняват композициите на дядо си Панчо и баща си Александър, тримата често избират да се заиграят с музиката, да..
Пернат крадец, невинна слугиня, осъдена на смърт и корумпиран властен политик – това са главните герои на сериозно комичната опера на Росини, чиято увертюра с барабани и соло на обой е едно от най-известните произведения в историята на музиката. La gazza ladra (Крадливата сврака) се развива във време на големи социални катаклизми в Европа...
Либрето: Джовани Герардини (по едноименната пиеса от Бодуен д‘Обини) Първо изпълнение: 31 май 1817 г., ла Скала, Милано Първо изпълнение в България: 29 декември 1980 г., Благоевград Действащи лица и изпълнители: • Фабрицио Винградито, богат селянин (бас/баритон) – Фабио Капитанучи • Лучия, негова съпруга (мецосопран) – Карина де Лисо •..
Войводина и в частност Нови Сад, където се развива действието на "Употреба на човека" и където сърби, унгарци и германци, евреи, християни и мюсюлмани са..
На 3 юни София Тех парк отново става платформа за вълнуваща среща с науката на летния форум на Рацио. Тази година свързващата нишка между отделните..
В "Покана за пътуване" по програма "Христо Ботев" на БНР: с две малки деца из половин Азия. Валентин Станков е обречен да бъде пътешественик още с..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg