Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Басът Орлин Анастасов – толкова истински

БНР Новини
Орлин Анастасов в ролята на Гомес да Силва в операта „Ернани“, постановка на Кралската опера на Валония.
Снимка: operaliege.be

За цялото им семейство в Русе казвали, че ходят в операта по пантофи, защото живеят на метри от сградата. Майка му е сопранът Мария Венцеславова, баща му – баритонът Анастас Анастасов. Две големи имена от „златното време“ на Русенския оперен театър. А той казва, че наистина е детето на театъра. Защото там е израстнал. Първият спомен от залата? От операта „Тоска“ на Пучини – как първо майка му (Тоска) убива баща му (Скарпия), а после тя самата умира. Обичал мириса на оперните костюми, на праха зад кулисите, този странен аромат и усещане в чудния свят на операта. Давали му да си играетам с мечове, шпаги, наметала, маски и други атрибути. Но като всяко дете щом видел топка на улицата, забравял за всичко друго.
Има един единствен вокален педагог – маестро Георги Делиганев, пред когото и днес се прекланя и боготвори. Разказва, че докато е учил при него в Музикалното училище, му било забранено да слуша записите на Борис Христов, за да не се опитва да го имитира. После, когато щял да дебютира в операта „Борис Годунов“ на Мусоргски, все пак си позволил да чуе интерпретацията на „гранд баса“, но с чувство на съмнение към себе си, позвънил на маестро Делиганев. „Сега вече можеш, сега си готов да слушаш Борис Христов“, казал му той.
Веднага след Музикалното училище в Русе кариерата му потръгва с бясна скорост и днес пее във всички реномирани оперни театри по света. Но любимата му оперна сцена е „Миланската скала“. Явно има магия, която привлича най-големите оперни артисти там. Иначе, тежи му театралния грим и основно изкуствените бради, с които често басите трябва да се „кичат“ и затова е решил сам да си пусне брада, защото сега му предстои „Хованщина“ от Мусоргски и там пак трябва да изглежда като старец.
Орлин Анастасов дойде много уморен в студиото на БНР след една изключително тежка за него творческа година, но като се разговорихме, той отвори душата и сърцето си и с пълна откровеност разкри себе си като човек. Защото те – най-големите в изкуството, никога не забравят, че това, което правят е за нас – тяхната публика.




Чуйте в „Български изпълнители“ на 15 януари от 23 часа големия български бас Орлин Анастасов.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Калас и Онасис" – опера-мюзикъл за любов, ревност и предателство

На сцената на Държавната опера във Варна зрителите ще имат възможността да се насладят на опера-мюзикъла "Калас и Онасис". Вдъхновен е от необикновения живот и любовта между оперната дива Мария Калас и корабния магнат Аристотел Онасис. Сюжетът е изграден върху действителни факти. В спектакъла има силни страсти, повлияни от..

публикувано на 30.11.24 в 08:50

Александрина Милчева на 90 години

"Чувствам се спокойна. Нищо не дължа на никого. Това, което съм – благодаря на майка си и баща си… Господ ме е помазал, че ми е дал някакъв талант, аз не съм злоупотребила с това, напротив, доразвила съм го, за да Му благодаря по някакъв начин" – това заявява една от легендите в българското оперно-изпълнителско изкуство у нас и по света –..

публикувано на 30.11.24 в 08:10
Бубакар Траоре на Международната конференция PIN в Скопие, 28 ноември 2024

Най-великият жив блусмен от Мали с концерт в София

Бубакар Траоре  (р.1942, Кайи) е истинска легенда на музиката в Мали, а оттам – и в световен мащаб. Името му нареждаме до тези на Али Фарка Туре , Амаду и Мариам и Салиф Кейта , а пътят му в музиката е достоен за филм. Започва като един от най-обещаващите футболисти на Мали ( интересно съвпадение е, че и днес, като напишете "Boubacar..

публикувано на 29.11.24 в 20:07

Програмата на Еврокласик ноктюрно от 1 до 15 декември 2024

1 декември Свири Филхармонията на Арговия с диригент Рюне Бергман 3.00 часа – Клод Дебюси (1862-1918), Анри Бюсер (аранжимент), Малка сюита. 3.15 часа – Йозеф Хайдн (1732-1809), Концерт за тромпет в Ми бемол мажор. Солист: Уле Едвард Антонсен (тромпет). 3.31 часа – Джузепе Тартини (1692-1770), Ейвинд Уестби (аранжимент), Концерт за тромпет в Ре мажор...

публикувано на 29.11.24 в 11:42

Есенно издание "Културама в музея"

Фестивалът "Културама" продължава да радва своята публика с различни събития до края на година. "В няколко музея сме подготвили различни прояви. Ще имаме няколко концерта, които ще се проведат в София и в Историческия музей в град Петрич, където вече от един месец може да бъде видян нашия проект-изложба по едноименната книга "Сузи, внучката от..

публикувано на 28.11.24 в 11:25