За цялото им семейство в Русе казвали, че ходят в операта по пантофи, защото живеят на метри от сградата. Майка му е сопранът Мария Венцеславова, баща му – баритонът Анастас Анастасов. Две големи имена от „златното време“ на Русенския оперен театър. А той казва, че наистина е детето на театъра. Защото там е израстнал. Първият спомен от залата? От операта „Тоска“ на Пучини – как първо майка му (Тоска) убива баща му (Скарпия), а после тя самата умира. Обичал мириса на оперните костюми, на праха зад кулисите, този странен аромат и усещане в чудния свят на операта. Давали му да си играетам с мечове, шпаги, наметала, маски и други атрибути. Но като всяко дете щом видел топка на улицата, забравял за всичко друго.
Има един единствен вокален педагог – маестро Георги Делиганев, пред когото и днес се прекланя и боготвори. Разказва, че докато е учил при него в Музикалното училище, му било забранено да слуша записите на Борис Христов, за да не се опитва да го имитира. После, когато щял да дебютира в операта „Борис Годунов“ на Мусоргски, все пак си позволил да чуе интерпретацията на „гранд баса“, но с чувство на съмнение към себе си, позвънил на маестро Делиганев. „Сега вече можеш, сега си готов да слушаш Борис Христов“, казал му той.
Веднага след Музикалното училище в Русе кариерата му потръгва с бясна скорост и днес пее във всички реномирани оперни театри по света. Но любимата му оперна сцена е „Миланската скала“. Явно има магия, която привлича най-големите оперни артисти там. Иначе, тежи му театралния грим и основно изкуствените бради, с които често басите трябва да се „кичат“ и затова е решил сам да си пусне брада, защото сега му предстои „Хованщина“ от Мусоргски и там пак трябва да изглежда като старец.
Орлин Анастасов дойде много уморен в студиото на БНР след една изключително тежка за него творческа година, но като се разговорихме, той отвори душата и сърцето си и с пълна откровеност разкри себе си като човек. Защото те – най-големите в изкуството, никога не забравят, че това, което правят е за нас – тяхната публика.
Чуйте в „Български изпълнители“ на 15 януари от 23 часа големия български бас Орлин Анастасов.
1 август Свири Симфоничният оркестър на Хърватското радио и телевизия с диригент Енрико Диндо. 3.00 часа – Едуард Елгар (1857-1934), Концерт за виолончело в ми минор, оп. 85. Солист: Асиер Поло (виолончело). 3.31 часа – Гаспар Касадо ((1897-1966)), Прелюд – фантазия из Сюита за виолончело. Изпълнява Асиер Поло (виолончело). 3.36 часа – Роберт Шуман..
Тромбата на Мишо! Как кой Мишо? Йосифов! Чуем ли нея или пък неговото име, означава едно-единствено нещо: първа класа. Той може да бъде както сериозен и авангарден, така и палав, весел, усмихнат разказвач на вицове без думи и ачик айляк – в зависимост от настроението на музиката, която изпълнява или сам създава – за себе си и за другите. 6-а степен по..
Новата музикална седмица на "Аларма Пънк Джаз" ще започне на Откритата сцена " 8 декември "на терасата на последния етаж на Националния студентски дом (пл. "Народно събрание" 10). Под открито небе в понеделник вечер, 29 юли, от 20.00 ч. ще свирят "средиземноморските авангардисти" AVA Trio (Италия/Турция/Нидерландия), чието..
В съботната вечер (26 юли от 20 часа) ще бъдем в Болшой театър , за да съпреживеем висшето емоционално откровение на знаменития руски тенор – ролята на Герман. Тук и критиката, и публиката са единодушни: Атлантов изкачва височина, недостижима за съперниците му. Най-желаната тенорова партия в руския репертоар е негова запазена марка! Чувства..
Един от най-великите саксофонисти в историята на японския джаз и на японската авангардна музика въобще, живата легенда на фрий джаза от последните 6 десетилетия (в световен мащаб) Акира Саката идва за първи път в България по покана на концертната серия "Аларма Пънк Джаз" на БНР заедно с най-новата си формация от Европа – Еntasis ...
Александър Думанов – поет и изследовател на банския диалект. Той се е посветил на съхраняването на неговата автентичност. Думанов не само пише книги..
Читалище "Никола Вапцаров" в гр. Банско отбелязва 130 години от своето създаване, носейки със себе си история и значимост в културно-просветната..
Един от първите музеи в Пиринския край е къщата-музей "Никола Вапцаров", отворена за посетители през 1952 г., което поставя началото на музейното дело..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg