За цялото им семейство в Русе казвали, че ходят в операта по пантофи, защото живеят на метри от сградата. Майка му е сопранът Мария Венцеславова, баща му – баритонът Анастас Анастасов. Две големи имена от „златното време“ на Русенския оперен театър. А той казва, че наистина е детето на театъра. Защото там е израстнал. Първият спомен от залата? От операта „Тоска“ на Пучини – как първо майка му (Тоска) убива баща му (Скарпия), а после тя самата умира. Обичал мириса на оперните костюми, на праха зад кулисите, този странен аромат и усещане в чудния свят на операта. Давали му да си играетам с мечове, шпаги, наметала, маски и други атрибути. Но като всяко дете щом видел топка на улицата, забравял за всичко друго.
Има един единствен вокален педагог – маестро Георги Делиганев, пред когото и днес се прекланя и боготвори. Разказва, че докато е учил при него в Музикалното училище, му било забранено да слуша записите на Борис Христов, за да не се опитва да го имитира. После, когато щял да дебютира в операта „Борис Годунов“ на Мусоргски, все пак си позволил да чуе интерпретацията на „гранд баса“, но с чувство на съмнение към себе си, позвънил на маестро Делиганев. „Сега вече можеш, сега си готов да слушаш Борис Христов“, казал му той.
Веднага след Музикалното училище в Русе кариерата му потръгва с бясна скорост и днес пее във всички реномирани оперни театри по света. Но любимата му оперна сцена е „Миланската скала“. Явно има магия, която привлича най-големите оперни артисти там. Иначе, тежи му театралния грим и основно изкуствените бради, с които често басите трябва да се „кичат“ и затова е решил сам да си пусне брада, защото сега му предстои „Хованщина“ от Мусоргски и там пак трябва да изглежда като старец.
Орлин Анастасов дойде много уморен в студиото на БНР след една изключително тежка за него творческа година, но като се разговорихме, той отвори душата и сърцето си и с пълна откровеност разкри себе си като човек. Защото те – най-големите в изкуството, никога не забравят, че това, което правят е за нас – тяхната публика.
Чуйте в „Български изпълнители“ на 15 януари от 23 часа големия български бас Орлин Анастасов.
Излезе от печат сборникът "Избрани хорови творби" на композитора, диригент и преподавател в Нов български университет – проф. д-р Георги Петков. Изданието съдържа 22 песни от различни фолклорни области, които проф. Петков е писал за различните състави, с които е работил през годините. "Реших, че е дошло време да предоставя на колегите хорови..
Българският хор "Булгапея" от Брюксел ще започне годината с първия си самостоятелен концерт през 2025 година днес от 18 ч. местно време, информира хорът на Фейсбук страницата си. Концертът ще бъде в брюкселския квартал Лаакен и е организиран от Maison de la création. Концертът на "Булгапея" ще представи българската музика и нейните богатства. Те..
Срещата ни с композиторката Албена Петрович-Врачанска започна с премиера в рамките на фестивала Rainy days в Люксембург на "24 криптографски учения за 6 пиана, 12 изпълнители и 24 ръце", премина през дисертационен труд в НМА "Проф. Панчо Владигеров" и достигна до лична среща на премиерата на Втория ѝ концерт за пиано и оркестър в Първо студио на БНР...
"Във Funkallero сбъднах мечтите си откъм мелодии, които са били в главата ми от много време. Музикантите, с които свирим се влюбиха в тази музика и в това, което правим. Най-хубавото нещо за един творец е да имаш хора, които са на твоя страна и да приемат твоята музика като тяхна си." Това сподели композиторът, пианист, аранжор и бенд лидер Васил..
A сега да станем! Шапки долу! Защото влиза един ритащ същински хард рок колос, класик. Казват, че жив класик бил онзи, дето като го срещнеш, си викаш: "Божичко, тоя още ли е жив!". Да, жив е гигантозавърът, гордо носи името Глен Хюз . Голям приятел на България и герой, който си сверява часовника с миналото в името на бъдещето. А той още го има...
Видеопоредицата "Сградите разказват" е нова инициатива на Регионалния исторически музей - София. Археолозите Йордана Николова и Валентин Витанов, които..
Националният център за обществено здраве и анализи изнесе статистически данни, според които над 30% от децата между подрастващите са правили опит да..
"Небе, голямо колкото земята. С перо и четка за Добруджа" – така е озаглавена антологията, която наскоро излезе от печат и предстои да бъде представена..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg