Деян Тимнев – личността му вдъхва уважение. Държанието му излъчва достойнство, а умението му да дисциплинира и да постави нещата в порядък е завидно. И тези качества са деликатно скрити зад завладяваща артистичност и безспорен талант. Тромбонист, представител на талантливото поколение музиканти през 60-те той се превръща в един от най-способните майстори в тонрежисурата на България.
Деян Тимнев е роден през 1939 г. в София. Завършва Държавното музикално училище в столицата (НМУ „Любомир Пипков”), а по-късно и Българската държавна консерваторията (ДМА „Панчо Владигеров”) със спeциалност тромбон. Утвърждава се като музикант още в края на 50-те и началото на 60-те на 20 век – период, важен за развитието на българската джазова и популярна музика и години, когато се се развързва корсета на социалистическата догматика, според думите на Владимир Гаджев, заема се стойка „свободно“ – така ни уверява Радой Ралин и по улиците на София светват неонови реклами, поникват нови кафенета, а сиво-черно-тъмносинята униформа тук-там се пропъстря от цветни дрешки – описанието отново е на Владимир Гаджев. Тогава близки съмишленици на Деян Тимнев в музиката са Развигор Попов, Симеон Щерев - Банана, Крум Калъчев, Георги Бакърджиев, Стефан Славов, Никола Чалашканов, Томи Димчев, Стефан Несторов и много други. В различни формации музикантите намират гостоприемни сцени в градината на хотел „България”, ресторант „Севастопол”, цирк „София“, в единствения елитен нощен бар тогава „Астория“. Свирейки в такива оркестри Деян Тимнев започва да се доказва и ангажиментите му нарастват. За част от тях, научаваме от него:
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg