Превозвачи затвориха граничния пункт „Кулата“ с жива верига.
Решението за ефективни протести е било взето от кризисния щаб на браншовите организации в международния транспорт, малко преди 10.00 часа. По информация на самите превозвачи тази сутрин преминаването през границата е било изненадващо спокойно и безпроблемно. На „Кулата“ не е имало чакащи камиони.
Превозвачи от цялата страна блокираха "Дунав мост" на ГКПП "Русе - Гюргево". Блокадата ще продължи до 12.00 часа, като преминаването е невъзможно на входа и изхода на пункта.
Пет-шест часа от българска и от румънска страна – това създава затруднения с работно време, с адреси, товарни, разтоварни и дефакто бърка транспортния бизнес, защото всеки, който желае да му се предложи стока, плаща за услугата, но ние тук нямаме никаква конкретика и незнаем колко време ще продължи блокадата, която се създава от само себе си, от големия трафик. Ние нямаме против, че трафикът е голям, това, което ни смущава е, че са малко служителите, които обслужват колите, което създава от своя страна затруднения по цялата верига. Транспортът е свързана дейност - товарене, разтоварване, търговска мрежа, включително и крайният потребител страда в един момент, коментира пред кореспондента ни в един от протестиращите превозвачи.
В 10 часапревозвачи блокираха граничен пункт “Капитан Андреево”.През пункта не се пропускат камиони на изхода, като сутринта за кратко беше блокирано и движението на леки автомобили. Блокадата ще продължи до 12 часа.
От МВР съобщиха за „Хоризонт“ за проблеми при преминаването и през контролно-пропускателния пункт „Калотина“.
Около 20 леки и два товарни автомобила на представители на браншовите организации на превозвачите са спрели в едната лента за движение през граничния пункт „Видин – Калафат“, но пунктът остава отворен.
Към този час граничен пункт "Лесово" работи нормално. Документите на тежкотоварните автомобили се обработват без забавяне. Досега към "Гранична полиция" не е подавана информация от превозвачи за блокиране на пункта. Полицията в Ямбол също не е уведомявана за такива намерения от страна на превозвачи, предаде кореспондентът на БНР.
По-рано българските превозвачи предупредиха, че ще предприемат протестни действия на основните гранични пропускателни пунктове. Причината за протеста е нетърпимото, според тях, положение на границата от последните няколко месеца. Шофьорите са принудени да чакат по 40-50 часа, за да преминат границата, без да получат обяснение от държавните институции. Това не само поставя превозвачите в "нечовешки условия", но и нанася щети на българската икономика за стотици хиляди левове, сочат от Съюза на международните превозвачи, Националното сдружение на българските превозвачи и още няколко браншови организации.
От бранша настояват за ефективно работеща автоматизирана система за проверка и контрол на граничните пунктове.
Пред "Хоризонт" заместник-председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов заяви, че целта на протеста е да покаже, че от бавното пропускане през границата страда цялата българска икономика:
Това си е едно постоянно нещо, което ние не можем да си го обясним. Проведохме срещи с държавните структури, които отговарят за КПП-тата. Абсолютно никакво обяснение не дадоха. Ние престанахме да смятаме нашите загуби, защото не смятаме никъде плюсове, а отвсякъде се трупат минуси. Така че… ефектът за бизнеса е… не само за транспортния бизнес, а и за икономиката на страната.
Превозвачите предвиждат протестът да обхване зоните на шест контролно-пропускателни пункта: "Капитан Андреево" и "Лесово" на границата с Турция, на гръцката граница – "Кулата", на сръбската – "Калотина", и на румънската – "Дунав мост" – Русе и "Дунав мост" – Видин.
Тази година Дядо Коледа няма да донесе нищо на "Аларма Пънк Джаз" ... Но вместо него вече пристигна (директно от Норвегия, ако не чак от Лапландия)..
В навечерието на коледните празници и новата 2025 година в "Нашият ден" разговаряме с Георги Господинов , поет, писател, драматург и значима фигура..
Какво ни донесе 2024 година в културен план – размисъл в "Нашият ден" с Димитър Стоянович . В началото на разговора насочваме внимание към новия..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg