На това място от години се използва само едно платно за движение, а скоростта е ограничена до 30 километра в час. Самата стена – висока от 3,50 до 5,60 м., вече е издигната. Изграждането й струва около 80 000 лева, осигурени от АПИ.
Предстои да се направи насип и укрепване на платното откъм новоремонтираната страна. Това, както и довършителните работи, трябва да приключат до десетина дни, за да се изпреварят студовете и снегът при настъпващата зима.
Напролет ще се положи и носещият пласт асфалт. До седмица-две пътят на около километър от светата обител ще бъде възстановен. Движението от Рилския манастир до Кирилова поляна – около 7 километра, е натоварен през цялото лято и през почивните дни с коли, туристи и планинари.
Пропадналото платно повече от 10 години затрудняваше движението там, а игуменът на Рилския манастир Адрианополоския епископ Евлогий често сигнализираше до различни инстанции да започне ремонт в този участък.
"Битката за бъдещето" коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Илиян Василев, бивш дипломат, създател и водещ на предаването "Алтернативата"..
Франсоа Артог нарича книгата си "есе по концептуална история", а основната нишка в него е "режимът на историчност", чиято цел винаги е била (по думите му)..
На 27 септември в Открита сцена "Сълза и смях" е премиерата на спектакъла "Не бях аз" от Владо Даверов . Режисьор на постановката е Лиза Шопова, музиката..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg