Обсъждане на три проекта, които да заменят настоящия Закон за движение по пътищата, ще се състои днес.
Дамян Войновски от Автомобилната администрация обясни пред „Хоризонт“ как ще бъде структуриран законът.
„Правилата са вкарани в един закон, водачите - в отделен, и съответно всичко, което е свързано с автомобилите, е в третия закон“, посочи Войновски.
„Миналата година сформирахме междуведомствена работна група, в която участваха представители на Министерството на вътрешните работи, представители на Министерство на транспорта, Министерството на регионалното развитие и благоустройство, както и други експерти и сега просто представяме работата на тази работна група пред заинтересованите страни, за да могат и те да дадат своите бележки и коментари“, допълни експертът от Автомобилната администрация.
Дългогодишният експерт по пътна безопасност и бивш началник на КАТ – София – Богдан Милчев от Института за пътна безопасност, заяви в „Преди всички“, че новият закон е същият като стария, с известни изменения. Според експерта, той няма да доведе до намаляване на жертвите на пътя.
„С променени думи, членове и алинеи, философията и духът му остават същите. Старият закон е сбор от хрумвания. През годините са 75 промени, които на някой народен представител или експерт му хрумва, вкарват ги в текстовете, и в крайна сметка се получава една голяма боза.“
Налице механично разделяне на сега действащия закон на три отделни закона, коментира той и очерта недостатъците.
„Не е ясно какво е политическото задание и каква философия трябва да има новият закон, но категорично считаме, че той няма да намали жертвите на пътищата. Не се предлага нова философия, остава принципа на управление на споделената отговорност, която е доказано неефективна, не е направен дори и опит за промяна в административно-наказателния процес. Проблемът с налагането и събирането на глобите остава. При обучението на водачите също няма промяна. В същото време там, където има най-много корупция, а именно при повторното обучение и изпитите, МВР изземва част от функциите на ДАИ – или казано просто – „разделят си баницата“.
Трябва нов модел за управление на безопасността, административно –наказателна реформа, нов модел за обучение на водачите и ясно разписани отговорности. Това са четири проблема, от които нито един не е засегнат в новия закон, подчерта Богдан Милчев.
От звуковия файл можете да чуете интервю на Веселина Миланова с Богдан Милчев.
Нощта на Коледа може да стане още по-красива с музиката на Стенли. Харизматичният артист ще пее в Sofia Live Club, където ще излезе на сцената със..
Д-р Златина Каравълчева, византолог по образование и богослов по призвание, е вдъхновяващ комуникатор на християнството. Тя разкрива същността на вярата..
Преди точно 10 години се появи една от емблематичните концертни програми на българската джаз вокалистка Мирослава Кацарова, наречена CINEMA. Тя включваше..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg