„Днес изкуството е висша алгебра на метафорите и символите. Затова и прочитът на операта „Селска чест“ и на съпътстващия я балетен пърформанс „Метаморфозите на любовта“ по музика на Астор Пиацола в Русенска опера, ще се опита да представи пред вас една друга гледна точка, различна от традиционната.
Проектът е посветен на 20-годишнита от смъртта на театралния режисьор-реформатор Йежи Гротовски и на 10-годишнината от смъртта на основоположничката на съвременния танцов театър Пина Бауш, смело заявила: „Не ме интересува как се движи човек, а какво го движи… Повторението не е просто повторение. Едно и също действие ви кара да чувствате нещо напълно различно до края“ – това казва Аделаида Якимова-Фурнаджева, която е режисьор на „Селска чест“.
На 21 май Русенската опера ще представи двете творби. Хореографията е на Зорница Петрова, а музикалното оформление на Светлана Бъчварова. В оперната постановка ще участват Марияна Цветкова – Сантуца, Йоланта Николаева – мама Лучия, Добромир Момеков, Венцеслав Анастасов – Алхио, Борис Луков – Туриду, Теодора Чучурска – Лола. Ще дирижира Сунай Муратов.
„Новата постановка на „Селска чест“ в Русенска опера изключва предполагаемата битова реалност, като конструира субективно конфликтно-образно пространство, без да предлага готови отговори. В спектакъла няма универсални послания и нравствени поучения. Той задава въпроси без да настоява за еднозначен отговор. Целта му е да провокира импулса на всеки отделен човек в театралната зала, за да може действието от сцената да премине като емоционален ток през публиката. Предпочетеният постановъчен стил е веристичен сюрреализъм, при който образите на подсъзнанието носят определено значение – сценична метафора, която ако бъде осъзната, представата ни за динамичната картина на света, може да получи по-ясни очертания. Този стил по чисто театрален начин кореспондира и с аналитичната психология на К. Г. Юнг“ – разкрива вижданията си Аделаида.
В срещата в „Джаз клуб“ звучи композицията на пианиста Хърби Хенкок „Джесика“, посветена на неговата дъщеря. Записът е от 1977 година с изпълнение на знаменития квинтет „ V.S.O.P.“: Хърби Хенкок – пиано, Фреди Хъбърд – тромпет, Уейн Шортър – саксофон, Рон Картър – контрабас, Тони Уилиамс – барабани. Оригиналната, първа версия на „Джесика“ можем да се..
В класацията „Надпяване“ всеки месец ви представяме различна музика. Стараем се да бъдем на вълните на новите фолклорни жанрове, но и да не забравяме традиционното звучене на любимата ни народна музика. В нашия ефир ще чуете да се надпяват не само прекрасни певци, но и виртуозни инструменталисти. Освен актуална музика от фонда на БНР в нашата..
„Оперно – театралният прочит на Русенска опера на първата комична опера „Слугинята – господарка“, който предлагаме на зрителите е „аксиома“ на режисьорските ми търсения от години в посока ВРЕМЕ – ПРОСТРАНСТВО . Всяко изкуство се развива във времето и всяко събитие може да бъде разказано и преценено истинно само като се погледне отстрани. Очевидно..
Книгата е събрала създадените през годините стихове на обичания варненски тенор Арсений Арсов. „Натрупах стихотворения, които са посветени на моето творчество, на ролите, които съм изиграл на сцената, на всички онези вълнения, които съпътстват оперния певец, мои лични преживявания от съприкосновението ми с природата, защото за мен и до ден..
The Who, група белязала с творчеството си цяло едно поколение, днес има празник. На 1 март е роден вокалът на групата Роджър Долтри. В “Нашият ден“ музикалният журналист Ивайло Кицов разказва за тях. “Това е четвъртата британска вълна след Beatles, Rolling Stones и Kinks. Идеолози, бунтари и вечни примери за борбата между поколенията, която..
Храната продължава да е огромен проблем за хората, но по друг начин. 4 март е Световен ден за борба със затлъстяването, което и в България се..
Брзото ченете е мтедоика аз уксонеро взърипемане ан ифноамрицята. Току-що прочетохте изречение, в което местата на буквите във всяка дума (без..
Кога за пръв път 3 март е обявен за празник – официален, а сетне и национален, какво реално се е случило на тази дата? В празничното издание в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg