Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Радиоенциклопедия „Археологията и градът. Под паважа на София“: Останките и градът

Църквата-ротонда „Св. Георги“ е най-старият архитектурен паметник в София и единствената запазена до покрив постройка в града, датираща от римската империя.
Снимка: БГНЕС

Ако бъдат разделени от динамиката на настоящето, ценните археологически находки в градове като София – пълни с история и култура, се изпразват от значение и изглеждат изоставени. Архитекти, археолози, урбанисти – всички те се борят за запазването на миналото на София. Как се вписват останките в съвременния град и кои са подходящите възможности, те да се превърнат в места за общуване с историята, с паметта, а и с нас самите.

С участието на архитектките Елена Димитрова и Велина Панджарова и археологът Марио Иванов.

Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.

И астронавтите са хора

Защо в НАСА ядат фъстъци преди полет и кога астронавтите играят покер? Има ли благоприятни и фатални дати за изстрелване на ракети? Кои са онези малки, но незаобиколими ритуали, които съпътстват овладяването на космическото пространство? Екстремните обстоятелства, при които се работи в Космоса, в редица случаи водят и до спазването на определени ритуали..

публикувано на 18.09.20 в 10:20

Луната или Марс

Дилемата: къде по-напред ще кацне човечеството в недалечно бъдеще – на Марс или отново на Луната – продължава да вълнува мнозина, а напоследък се случиха доста важни неща: фалира фирмата, попарила предоверили се ентусиасти за билет до Червената планета, беше отворена последната от лунните проби, взети от „Аполо“ на нашия естествен космически спътник,..

публикувано на 17.09.20 в 16:55

Учителят ми по български език казваше…

Училищната среща с „предмета“ български език и с преподавателите по български  и литература не е задължително щастлива, но във всички случаи е важна и поучителна. За някои от нас тя е определила бъдещето, открила е света на словото и литературата. За други може да е избързала или почукала на погрешната врата. Какво си спомнят няколко изявени,..

публикувано на 15.09.20 в 16:55
Проф. Панайотов при награждаването си с най-високия орден, който се дава на чужденци в посолството на Чили в Брюксел.

В Чили политиците не се ругаят, а изтъкват предимствата си