Радиотеатърът представя „Холстомер“, една история от Лев Толстой, разказана за радио, режисирана и изпълнена от Веселин Мезеклиев, в неделя (26 януари) от 0.30 часа. Сценичният спектакъл „Холстомер“, който предшества радиопродукцията, спечели конкурс за проекти в независимия сектор и беше направен с финансовата подкрепа на Министерството на културата. Университетският театър на Нов български университет осигури сцената за неговите представления.
Сценичният „Холстомер“ се фокусира върху темата за извращението на човешките взаимоотношения, липсата на милост и състрадание към всяко живо същество и упадъка на духовния и морален живот.
Аудиото „Холстомер“ поради своята природа интерпретира странната гледна точка на повествование още по-освободено и развихрено. Нюансите в изпълнителското майсторство на Веселин Мезеклиев правят не само едно пълнокръвно и вълнуващо слушателско преживяване с голямата класика, но и разказват една важна история по разбираем начин – историята за ирационализма в центъра на човешкото поведение.
„Холстомер“ е роман, написан през 1863 г. и довършен и публикуван през 1886 г. под заглавието „Холстомер: Историята на един кон“. За първи път сценична реализация на романа прави Георги Товстоногов през 1975 г.
През 2016 „Холстомер“ премина предварителната селекция на Международния фестивал за радиодрама на Обединеното кралство, влезе в програмата на категорията пълнометражна радиодрама и на 24 февруари 2016 г. в 10.10 местно време прозвуча в градчето Хърн Бей, Кентърбъри, не само на официалното конкурсно прослушване, но и пред широката публика и посетители в местните заведения, и се класира на второ място сред кандидатстващите 42 радиопиеси на фестивала.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg