„Музик мания“ представя проекта на оперния фестивал в Копенхаген „Бисери на белкантото“, събрал на една сцена грузинката Нино Мачаидзе (сопран) и южноафриканеца Леви Секгапане (тенор) в концерт в зала „Тиволи“ под диригентството на Патрик Ланг. Тази вечер събра поставената сред десетте най-добри сопрани в света от списание „Опера уърлд“ Нино Мачаидзе и новоизгрялата звезда Леви Секгапане, представен от списание „Форбс“ сред 30 фаворити под 30 години. Ще звучат арии и дуети от опери на Росини, Доницети, Белини, Гуно, Бизе, Дворжак и Верди.
Младият южноафрикански тенор Леви Секгапане учи при Камал Хан и Хана ван Никерк в Южноафриканския музикален колеж на Университета в Кейптаун. През това време той участва в различни оперни постановки в Южна Африка. През 2015 година печели две първи награди – от Международния конкурс „Белведере“ и от конкурса „Монсерат Кабайе“, а през 2017 г. спечели и конкурса „Опералия“ на Пласидо Доминго, след което последват много дебюти в големи оперни театри, като Парижката национална опера, Баварската държавна опера в Мюнхен и Лисео Барселона.
През сезон 2019/20 Леви Секгапане е пял в „Севилският бърнар“ в театър „Масимо“, Палермо, както и в Чили, Бордо, Глайндбърн, Париж и Берлин – Немската опера и в „Адина“ в операта на Уексфорд и в Пезаро. Във Валонската опера в Лиеж той дебютира в „Пепеляшка“. В Националния театър, Манхайм, той участва в „Дон Паскуале“. Имаше и един важен дебют като Идрено от „Семирамида“ на Росини в театър Лисео, Барселона.
Към тези много успешни ангажименти ще добавим още „Турчинът в Италия“ в Хамбург, в Рига беше Ернесто от „Дон Паскуале“, и Арбаче от „Идоменей“ в Залцбург. В Копенхаген е бил граф Либенскоф от „Пътуване до Реймс“, Дон Рамиро от “Пепеляшка“ в Мюнхен и Хамбург, Неморино от „Любовен еликсир“ във Висбаден, а в Хамбург откри Новогодишния концерт с Олга Перетятко.
През август 2019 г. излезе и първият му диск с арии на Росини с Мюнхенския радиооркестър с диригент Джакомо Сагрипанти.
Ромео и Жулиета“ на Гуно.
Нино Мачаидзе е родена на 8 март 1983 г. Израснала е в Тбилиси, където започва да учи пиано и пеене в Държавната консерватория. Между 2000 г. и 2005 г. изпълнява партиите на Церлина, Джилда и Норина в Грузинската държавна опера. Заминава да специализира в Академията на Миланската Скала с Лучана Сера, Лейла Генджер и Луиджи Алва. Прави майсторски класове с Ренато Брузон и Мирела Френи. През 2006 г. там участва като Наяда в „Ариадна на Наксос“, и печели конкурса „Лейла Генджер“ в Истанбул. Получава и още няколко роли в Скалата – Силвия от „Асканий в Алба“, Деспина от „Така правят всички жени“, Лаурета от „Джани Скики“, Мюзета от „Бохеми“, Мария от „Дъщерята на полка“, която представя и в Римската опера. През 2008 г. дебютира като Амина от „Сомнамбула“ в театър „Карло Феличе“. Същата година, след като представя Жулиета от операта „Ромео и Жулиета“ на Гуно в Залцбург, започва световната ѝ кариера, а пресата я нарича „Анджелина Джоли на операта“.
След като привлича вниманието на световните ценители, пътят на Нино Мачаидзе продължава през 2009 г. с Елвира от „Пуритани“ заедно с Хуан Диего Флорес в Болоня, отново Жулиета във Венеция, Лучия ди Ламермур в Брюксел и в Салерно, в „Театър ан дер Вин“ е Фиорела от „Турчинът в Италия“, после Адина от „Любовен еликсир“ в Лос Анжелис и след това в Мюнхен.
През 2011 г. е дебютът ѝ в МЕТ като Джилда, а след това там пее и в „Дъщерята на полка“. Във Верона излиза в „Ловци на бисери“, и отново е Джилда в Хамбург, а на следващата година изпълнява същата роля и в Париж. През 2014-а тя е Виолета в Лос Анджелис и Луиза в Хамбург. През 2015-а пее в Пезаро в „Крадливата сврака“ – Нинета. 2016-а е дебютът ѝ като Дездемона от „Отело“ на Росини в „Татър ан дер Вин“. През 2017-а дебют с Джилда в Сан Франциско, а в Пезаро я канят за „Обсадата на Коринт“ като Памира. През 2018-а тя е Матилда от „Вилхелм Тел“ в Палермо. Първата си Неда от „Палячи“ Нино изпълни в Женева, а в Цюрих е Луиза Милер.
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg