Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Стрийминг платформите със сериозен тласък в киното

БНР Новини
Снимка: ЕПА/БГНЕС

От днес до 7 юни филмови заглавия от кинофестивалите в Кан, Берлин, Сънданс, Торонто и Венеция могат да бъдат гледани в „We’re One: A Global Film Festival“. 

Десетдневният глобален виртуален фестивал е в YouTube, който показва всевъзможни филми – от пълнометражни и късометражни до документални и музикални. Този фестивал дава заявка, че киноиндустрията пробва нови правила, макар и временни.

Филмовите фестивали са принудени да се приспособят към новата ситуация и да намерят начин да просъществуват в нея. Без червени килими и грандиозни премиери. Фокусът е насочен към онлайн пространството. Вече е ясно, че фестивалът в Кан няма да се състои, но селекция все пак ще има. Тя се очаква на 6 юни. Единствено кинофестивалът във Венеция планира своето традиционно издание през септември.

Пандемията даде сериозен тласък най-вече на стрийминг платформите като Netflix, Amazon, HBO GO и Apple TV. Филмите, продуцирани от тях, ще имат възможност да участват не само в селекциите на световните филмови фестивали, но и да бъдат част от „Оскар“-ите през 2021 година, ако изобщо има такива. Изискването тези филми да имат премиера на широк екран ще отпадне. Поне на този етап.

Настъпилите промени в правилата не са толкова голяма изненада, смята киножурналистката Станислава Айви. Развитието на стрийминг платформите от години подсказват, че предстои нещо подобно. В момента на всички им се налага да преосмислят правилата си, които, макар и временни, могат в един момент да се окажат по-постоянни, допълва Айви.

Първите големи премиери се очакват края на юли, така че киното все пак трябва да се завърне, каза във „Време и половина“ киножурналистката. В предаването тя разказа и за новата си книга „Въображаема реалност“. 

Приключенският роман е вдъхновен от телевизията и разказва за един риалити формат, в който се включват участници от цял свят с идеята да спасят бъдещето на телевизията. Премиерата на романа ще бъде на 17 юни в Casa Libri. 

А какво е бъдещето на телевизията и световните кинофестивали и как се отразява пандемията на филмовото производство – чуйте в звуковия файл. В него Станислава Айви споделя и за късометражния филм на тема изолацията и виртуалната комуникация, който подготвя.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

В Деня на научната фантастика – съвременните утопии и търсенията в жанра

На 2 януари, рождената дата на писателя Айзък Азимов, отбелязваме Деня на научната фантастика . За завръщането на жанра в настоящето и бъдещето, за съвременните утопии и антиутопии в "Нашият ден" разговаряме с Александър Попов , преподавател в СУ и познавач на научната фантастика.   Утопията е важна част от социалните и литературни..

публикувано на 02.01.25 в 10:02

Всепоглъщащата любов на сцената и на екрана

На всичко сме готови за всепоглъщащата, силна в метафизичните и митичните си измерения любов – смята Дарин Ангелов – защото тя, любовта, е най-великото чувство. Чувство, свързано колкото с живота, толкова и със смъртта. Все пак чрез любов се създава човекът, от любов и умира. А ние, зрителите, сме го гледали как създава изобилие от персонажи на..

публикувано на 02.01.25 в 09:37
Българският щанд във Франкфурт

Най-важните събития в литературата през 2024 година

Изпратихме вероятно най-успешната година за българската литература. Съвременните български писатели живеят сред богатство от жанрове, стилове и езици, а талантът им все по-рядко се сблъсква с непреодолими граници. Кои бяха интересните събития, литературните акценти, новите заглавия, които затвърдиха присъствието на българските автори върху..

публикувано на 02.01.25 в 09:06

"1983" – театралният роман на актьора Стефан Цирков

Той играе своите роли в едноактната пиеса живот и разказва весело-тъжно за своето битие на сцената и извън нея. Първо 40 години като част от трупата на Хасковския драматичен театър, а сега и в книгата си "1983. Театрален роман". 1983-та всъщност е годината, в която актьорът Стефан Цирков попада под Ямача. Театърът е изкуство на саморазголването –..

публикувано на 01.01.25 в 16:58
Най-мащабна сред артнамесите в подлеза е дълбоката 5 метра фуния, дала името на микрофестивала

Подлезът до автогарата в Габрово – ново артистично пространство

Подлезът до автогарата в Габрово вече няколко месеца е ново артистично пространство и габровци го наричат "Подлезът на изкуството". Причина за това е футуристичната триизмерна инсталация на Невена Екимова, която е изработена от осем хиляди различни по размер бракувани метални кутии, дарени за проекта от фабрика в град Попово. Повторното използването..

публикувано на 01.01.25 в 12:28