Как изглежда (и звучи) Кьолн по време на и след пандемията, какво е „политическо инди“ (за съжаление това все още трябва да се обяснява у нас), с какви стереотипи на Запад се сблъсква човек, избягал от България именно поради консерватизма и агресивните форми на дискриминация у нас, какво карат караконджулите в багажника на военните си джипки, накъде плуват малките рибки и дали това (като посока) има нещо общо с независимия културен сектор…
Тези и много други теми екип Цветан Цветанов / Яна Пункина от „Аларма“ обсъжда заедно с Иван Стоянов / Анджелика Съмър / Питър Найтингейл. Петимата – едновременно в централното студио на програма „Христо Ботев“, в радиотеатралното Второ студио на БНР и в различни паркове, превозни средства, студентски общежития в Кьолн – разговарят още за предстоящото онлайн издание на „София Прайд“ (тази събота, 13 юни), където и Анджелика е ключов участник от разстояние – с премиера на новата версия на песента си „Don’t Be A Homophone” (двуезична и на укулеле, а не на пиано).
Междувременно, тази сутрин Анджелика пусна още една песен по темата – „О, как омъжил се бих!“ – лирична и незлоблива социална сатира с кучета и деца, танцуващи шаферки със страшни имена и много слънчево настроение.
Това предаване е своеобразно продължение на едно предишно издание на „Аларма“ от началото на годината, осъществено от Яна Пункина. А и то самото си има продължение – във втората част на „Аларма“ в понеделник (15 юни), където Анджелика, Иван и Питър, автори на първата българска песен за коронавируса, разказват за литературните си влияния – Кортасар, Павич и т.н., за квартета-квинтет The Strawberry Finns за други работи…
Обявен от Густав Малер за дете-чудо, Ерих Корнголд усвоява тънкостите на музиката с помощта на Александър Цемлински. Талантът на Корнголд е безспорен и много големи музиканти от 20 век стават първи изпълнители на композициите му. Сред тях са инструменталистите Артур Шнабел, Карл Флеш, Яша Хайфец, Паул Витгенщайн, също диригентите Артур Никиш и Феликс..
Знаменитото италианско мецосопрано стъпва на голямата сцена, когато е на 22 години. Исторически миг, тъй като през 1957 г. в Ла Скала е световната премиера на „Диалози на кармелитките“ от Пуленк. Две години по-късно е дебютът ѝ в Ковънт Гардън в „Медея“ на Керубини. На достолепната сцена Фиоренца извайва едни от най-ярките си роли: Амнерис, Еболи,..
16 януари 3.00 часа – Ейвинд Грувен (1901-1977), ув. Хьоларлюд, oп. 38. 3.07 часа – Йозеф Хайдн (1732-1809), Финал. Алегро из Концерт за тромпет и оркестър в ми бемол мажор Hob. VIIe:1. Соло тромпет - Уле Едвард Антонсен. 3.13 часа- Томазо Албинони (1671-1751), Алегро из Концерт за тромпет в си бемол мажор, oп. 7. Соло тромпет – Уле Едвард Антонсен...
Музикалното въведение в „Джаз клуб“ този път е ефектна композиция на саксофониста Боб Минцър, наречена „Ню Рошел“ – град в щата Ню Йорк и родно място на музиканта. Изпълнението е на Bob Mintzer & All L.A. Band. Десетилетия наред саксофонистът е неотделима част от американския инструментален квартет „Йелоуджакетс“ (Yellowjackets), а записът на „Ню..
Поводът за срещата с италианския диригент Андреа Витело е издаденият неотдавна негов диск „Октети“, записан със „Солистите на Скалата“, в който са събрани Октет за духови инструменти на Игор Стравински, Октет на Петер Йотвьош, Октет на Алесио Елиа, „by heart“ на Албертас Навикас и „Gargoyles in love“ на Рита Уеда. На 10 септември миналата година..
В пилотния епизод на подкаста на NO BLINK „Кино с думи“ екипът сбъдва една продуцентска мечта и „предоставя“ на трима български продуценти бюджет..
Знаменитото италианско мецосопрано стъпва на голямата сцена, когато е на 22 години. Исторически миг, тъй като през 1957 г. в Ла Скала е световната премиера..
Днес, повече от всякога, се обръщаме към науката и търсим решения, свързани не само с кризата, причинена от Covid-19, но и с още по-всеобхватната и..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg