Субективна ли е реалността и относителен ли е моралът? В хладнокръвната жестокост на младите ли се ражда истината и кое подклажда надеждата за утрешния по-добър ден?
Животът в една държава, която много прилича на нашата, но съществува в нов ред и очертания, изпитва „правилния възглед“ на хората за света и поставя под въпрос съществуването на абсолютната стойност, буди питания от този вид, които започват да се прокрадват в създанието на читателите. Тези, които са спрели поглед върху черната книга с белия надпис „Резиденцията“.
Новият роман на Георги Тенев изследва бъдещето и значението на истината в него. Това бъдеще, което в известна степен е и съвремие. „Резиденцията“ му се простира в страна, разделена между Планинската република и Свободната зона, в която има Министерство на последствията, Дом на истината и един Рилски урок. Там, някъде в средата на 21 век, авторът се опитва да разгадае мистерията около човешката трансформация – параболата, в която от революционера с перчем, който обича и може да бъде обичан, човек се превръща в репресиращ диктатор, потънал в самота.
„Това е толкова очевидно и се случва толкова постоянно, включително пред нашите очи, и същевременно не знаем каква е тази магия, какъв е този демон. Дали това е порастването, дали това е неизбежното стареене, включително и на политиката? Не знам, но за мен това е интересно. По-скоро мен ме е страх дали всеки един от нас, в своя частен живот, личен живот, семеен живот, романтичен живот, не минава през такава парабола. Може би минава и това е доста страшно“, сподели в „Артефир“ писателят.
Темата на историята в „Резиденцията“ не е толкова политиката в една държава, колкото екологията в нея, защото хората започват да виждат провала на една система именно чрез екологичните катастрофи, до които тя води, смята Георги Тенев.
В звуковия файл той разказва и защо гледа на изкуството като на „мигове на риск в една контролирана среда“, която води до реакция и съхранява паметта ни за непосредствено важните неща.
Сюжетът на романа "Лешникови градини" поставя сериозни и открити въпроси, без компромиси. Защото тъкмо със задаването на въпроси се открива нов свят, който трябва да бъде изследван от читателя. Свят, създаден от автора – в случая каза писателят, поет и преводач Хайри Хамдан. Самият той казва, че се пита постоянно защо героите му са взели..
Стратегии за прилагане при четене и изисквания за жанрове. Размисли за романа на Владимир Полеганов "Другият сън". Каква подготовка изисква четенето? Трябва ли читателят да е наясно с конвенциите на съответния жанр или с начините, по които работят литературните похвати, за да чете пълноценно? Какво "изискват" от нас литературните..
Архивите са живи в "Terra Култура", за да отбележат чрез хроника в звук 5 години без Стефан Данаилов . Ламбо, Мастера, майор Деянов, българския Ален Делон… Какво остава след човек, когато отпътува отвъд този свят? Може би винаги е подходящо да питаме мечтите на човека. Малкият Стефан е мечтаел да стане моряк. Съдбата обаче го кани..
Една много интересна фотографска изложба съчетава фотография, архитектура и разкази на хора, живеещи по покривите. Ще научите къде и докога можете да се срещнете с този естетически и социален портрет на социално бедни хора. Специален гост на предаването "ФотоФабрика – факт и фикция" е един от най-човеколюбивите съвременни артисти Валерий Пощаров,..
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя..
Как достъпът до точна и проверена информация влияе на социалното приобщаване и благосъстояние? Може ли да бъде причина за маргинализация и как..
Месецът, посветен на мъжкото здраве, бе анализиран от акад. Чавдар Славов. В мотото на здравната среща в ефир използвахме популярното име на кампанията,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg