Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Алена Илчева: Можем ли да продадем несъществуващи дървени яйца

Снимка: БГНЕС

Можем ли със силата на думите да изтъргуваме несъществуващото за празниците.

Темата коментира в “Нашият ден“ Алена Илчева, копирайтър, която с молитва, тъп виц и дизайнерско портфолио се опита да продаде яйца, които не съществуват.

“Идеята ни беше да опитаме къде са границите на съдържанието и да се опитаме да разбием поредните митове за продажбите, като един от тях е, че с помощта на невероятно таргетирано съдържание всичко може да бъде продадено на един човек.“

“Самите работим от години в тази сфера. И чрез работата ни като агенция можем да тестваме и да разберем защо този опит не е дотам планиран. Понякога се случва да започнем работа с продукти, които изглеждат донякъде недодялани, много народни, без развита стратегия за продажбата им. И излиза, че те се продават добре на определени аудитории, но не по начина, по който ние ги продаваме. Защото ние се опитваме да създадем бранд, да им придадем допълнителна стойност. А те всъщност се продават добре такива, каквито са.“

“Оттам тръгна идеята да направим различни проби със съдържание, с дизайн на една наша нова страница. Като стартирахме за Великден, за да се опитаме да яхнем вълната на настроението, на желанието за създаване на красива трапеза.“

“С един тест да продадем дървени яйца, които рядко се срещат и продават. Нямаме такива яйца, нямаме и страница за тях. Имахме единствено идеята да пробваме три различни текста с три различни дизайна към тях към общата аудитория, за да видим дали някой би си купил такива яйца.“


Съобщения към потребителите

“Разделихме съобщенията си в три варианта. Първият беше с християнско звучене, с не съвсем ясно послание. Просто хванахме едни от грешките, които нашите клиенти правят обикновено без формулиран призив за действие. С визия, която не е достатъчно атрактивна, леко размазана. Това беше първи вариант, който се получи най-вървежен и получи най-много реакции онлайн и много споделяния и коментари.“

“Вторият вариант беше съвсем народен с леко грубовато чувство за хумор, дори с грубоват виц в началото. С дизайн, който е пикселиран, с надпис, който изглежда като издялкан върху яйцето.“

“Третият ни вариант беше с изключително хипстърско послание, със заигравка в думите, с авторски дизайн. Той имаше за цел да представи яйцата като творчески и авторски креативен продукт.“

“Стартирахме тези три поста, заложихме равен бюджет на тях и еднаква аудитория. Резултатите – публикацията с християнско послание всъщност е най-харесвана, получи се един лавинообразен ефект тип есе. Хората започнаха да пишат коментари под поста - “Амин“, без да сме ги карали, без да сме заложили нищо като призив за действие, имахме около стотина коментара. Най-вероятно текстът не е бил прочетен, защото това е продажбен текст.“

Повече за това какви са резултатите и маркетинг изводите от трите акциите можете да чуете от интервюто в звуковия файл.



БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Духовната храна и ние

В днешното евангелско четиво на пръв поглед основно място заема чудесното нахранване на няколко хиляди души с две риби и пет хляба. Нека се замислим кое е накарало хилядното множество да последва Спасителя в пустинята, изоставило ежедневните си тегоби. Силата на словото със своята истинност така захласва народа, че той забравя времето и телесните си..

публикувано на 18.08.24 в 09:10

45 години от откриването на Международната детска асамблея "Знаме на мира"

На 16 август 1979 г. в София е открита първата Международна детска асамблея "Знаме на мира" с  девиз "Единство, творчество, красота" и основен принцип: "Всеки може да бъде творец в Асамблеята на мира". Асамблеята продължава до 25 август 1979 г . Организирана е по инициатива на председателя на Комитета за култура Людмила Живкова, а неин..

публикувано на 16.08.24 в 12:18

Срещу войната и за музиката: Историята на един украински музикант в България

Павло Христофоров е роден в Киев, Украйна, и е потомък на българи от Запорожката област.  Музикалният му път започва още на 10-годишна възраст, когато постъпва в музикално училище, а любовта му към музиката бързо се превръща в страст. Преди девет години Павло пристига и се установява в България. Въпреки че професионално работи в IT сектора, той не..

публикувано на 16.08.24 в 10:06

Допълнителното пенсионно осигуряване – какво постигнахме и какво предстои?

Неотдавна в страната ни бе завършен преглед на частното пенсионно осигуряване, извършен съвместно от няколко български институции и Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР). По този повод в ефира на предаването "Нашият ден" бе поканена Диана Йорданова , заместник-председател на Комисията за финансов надзор, която сподели..

публикувано на 15.08.24 в 12:29
Украински войник говори с близките си след размяна на пленници между двете воюващи страни. Януари 2024 г.

Избрано: Философски размисли за войната и личната свобода

През август в ефира на предаването "Нашият ден" припомняме някои от най-ярките интервюта и разговори. Такова е интервюто със Смилен Марков, преподавател по християнска философия във Великотърновския университет "Св. св. Кирил и Методий", излъчено през януари. В рамките на рубриката "Разговорът" на предаването Марков предлага философски анализ..

публикувано на 15.08.24 в 11:30