Как се справят промоутъри на музикални събития, обединени в браншовата организация “Сцена Музика“.
Повече от година, след като изолацията от Covid-19 ги постави по техните думи в “състояние на колапс“.
Усетиха ли помощта на държавата след отвореното писмо до министър-председателя преди година и участието им в работната група за подпомагане на свободните професии и независимите организации към Министерството на културата?
Ще говорим ли отново в бъдеще, а не в минало време за концерти на световно значими групи и артисти в България?
Темата коментира в “Нашият ден“ Бойко Гюров, управител на BGTSC и председател на кризисна работна група към сдружение „Сцена Музика“.
“Мартин Стоянов стана председател на сдружение “Сцена Музика“ и това може би е от най-позитивните неща, които ни се случиха от там насетне.
Всичко, за което предупреждавахме, стана. Министерството не съумя да осигури спокойствие на бизнеса, което беше най-голямата ни молба към него.
Опитите да получим някаква подкрепа – институционално или дори финансово, останаха напразни. В това число се проведоха доста работни срещи и видеоконферентни връзки. В крайна сметка ние бяхме изолирани от работните групи, изобщо не ни стана ясно по какъв начин се взеха някои от решенията. А как бяха обявени някои от програмите, остана пълна тайна. И за някои от обявените конкурси и програми разбирахме по време на някои от работните групи.
Даже имаше един страхотен парадокс в една от работните групи, представители на културните организации молеха да бъде удължен срокът с още една седмица.
Колко от концертите се отменят за година
Не сме водили точна статистика, но по мои наблюдения над 95% от обявените концерти, говоря на чуждестранни изпълнители, бяха или канселирани тотално, или с обявени нови дати.
Миналата година споделяхме, че 2021 г. е доста рискова, повечето от мениджмънтите и агентите дават нотка, че може би 2021 ще е нулева. Така и се получи, както го виждаме и в момента.
Редица фестивали и единични концерти се пренасочиха за 2022 г., което означава, че вече сме втора нулева година. И тази ситуация е неизбежна и в момента е нерешима по отношение на това ние да принуждаваме съответните изпълнители от чужбина да идват 2021 г. Те ни казват – местете за 2022-ра., 2021 г. е нулева.
Темата коментира в “Нашият ден“ Весела Кондакова, зам.-министър на културата.
Европейският парламент прие следващата програма “Творческа Европа“ за периода 2021-2027 г., отчитайки, че културата и творческия сектор са сред най-засегнатите от кризата – с около 90% загуби от оборота, безработни артисти, липса на перспектива. Отчетено е, че работещите в сферата на културата и изкуството също не са равнопоставени.
Как се включва държавата ни в тази програма?
“Програма “Творческа Европа“ няма квотен принцип. Отново ще се кандидатства през проекти, които в най-честия случай са партньорски. Има една разлика, че в частта, която е за култура, защото програмата има вътрешно разделение на частна медия, която се отнася до аудио-визуалния сектор, това е киното. Другата част е за сектор “Култура“, където се обхващат всички останали области в културата.
Там за най-голямата програма, която е проекта за сътрудничество, има една средна мярка. Досега имаше малки партньорски консорциуми, които са до трима партньори, големи над шестима. Сега има и една средна мярка, защото се смята, че това ще улесни в по-голяма степен кандидатстващите консорциуми и ще се увеличи процентът на финансиране от страна на програмата, което е чувствителна крачка напред в облекчаване на кандидатстващите.
2021 г. е втората, в която държавата предоставя национално съфинансиране, което беше един от основните проблеми за кандидатстващите организации от България, тъй като те много трудно намираха насрещния финансов ресурс, с който да обезпечат включването си в подобни проекти.
Проверка в Министерството на културата
Национален фонд “Култура“ в момента е под поредната си проверка, може би втори одит тече там. Не съм сигурна, че резултатите ще излязат тази седмица.
По проверките в областта на “Наследството“ може би вече има готови резултати. Министър Минеков даде едно обещание пред медиите, че приблизително веднъж седмично ще дава пресконференция, утре е най-близката насрочена. Може би утре ще има резултати от проверки.
Темата коментира в “Нашият ден“ Стефан Попов-Пърси, управител на „Блу Хилс“.
Нашата фирма е по-нова и не влязохме в критериите, които бяха подготвени за подпомагане на културни институции.
„Блу Хилс“ организира Music Days, тридневен фестивал на връх Бунарджика
Фестивалът е готов, защото тази година има специален поглед на община Пловдив и на районните кметства на Пловдив за развитие на нови пространства.
Този уикенд, паралелно с нашето събитие имаше опера. Откриване на оперния сезон в Пловдив на Бунарджика. Сега ще бъде по-веселата част с нашия фестивал Music Days.
В програмата на тазгодишната Киномания е включен филмът "И това е за тази Коледа" на режисьора Петър Вълчев, В него се разказва за възрастен мъж, който разбира, че ще посрещне Коледа сам. В навечерието на семейния празник той разбира, че с дъщеря си и нейното семейство няма да прекарат заедно. И решава да прекара деня на гроба на починалата..
В редакция "Хумор и сатира" обичаме да пътуваме и затова често пъти поглеждаме към далечни страни, та да знаем какво ни чака, ако вземем, та най-сетне хванем самолета нанякъде. Тази седмица погледнахме и към Япония, а какво видяхме можете да разберете в неделя веднага след новините в 18 часа, когато ви предлагаме да чуете: - Увод с песни от фестивала..
Оказва се, че много от читателите на Христо Мухтанов са очаквали третата му книга да е също с поезия. Изборът да пише и издаде поетичните си фрагменти в "Полюсът на живота" обаче е печеливш. Прозите на Мухтанов остават поетични, защото, както казва Валентин Дишев, "онова, което наричаме желание да се срещнеш със себе си, да се опознаеш, да..
Какво превръща медийните сензации в неразрешени загадки? Кое в действителност наричаме "феномен" и нужни ли са непременно отговори на всички въпроси? Едва ли ще прозвучи като изненада за някого, че колкото по-загадъчни и необясними са някои случаи или явления, толкова по-силно те провокират любопитството и желанието ни да се доберем до истината. Коя..
В пространството на джаз клуба In The Mood художникът Орлин Атанасов откри самостоятелна изложба с необичайно заглавие "Странни мисли по никое време". Работите са в техниката на асамблажа и колажа. Творецът съчетава разнообразни материали, които открива на битака, или които морето "връща" на брега "вече обработени", за да създаде своите творби...
От 10 до 15 декември ще се проведе Софийския международен литературен фестивал в НДК. Дария Карапеткова , координатор на събитието, запознава..
В рубриката "Темите на деня" екипът ни имаше удоволствието да разговаря с Теодора Нишков, известна още като Принц Датски, и доц. д-р Александър Нишков,..
Нобеловият лауреат за литература Юн Фосе пише първата си пиеса "Някой ще дойде" през 1992 година. В края на 90-те пиесите на норвежкия писател започват да..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg