„Шърли Верет като Кармен – това е самото съвършенство!“, отбелязват в американския печат ден след триумфалния дебют в МЕТ през 1968. Кармен наистина остава едно от най-впечатляващите преобразявания на Шърли Верет в десетилетната ѝ бляскава кариера. Дръзка, горда, изпълнена със страст и решимост да преодолява всякакви препятствия… Тъкмо каквато е Шърли Верет и в живота!
Великолепно съчетание на изумителен талант с невероятен характер.
Критиците определят Верет като еталон за Вердиева певица. Това обаче никак не я главозамайва. Гради кариерата си с ум и търпение. Крачка по крачка се приближава до най-големите в съвременния оперен театър. Колкото до гласа, гласът на Шърли Верет наистина е необикновен! Могъщ, сякаш необятен, при това с характерния звънлив тембър и най-вече ярко индивидуализиран. Започва кариерата си в края на 50-те като мецосопрано. Липсата на проблеми във високия регистър ѝ гарантира успех и в сопрановия репертоар 10-ина години по-късно. Така в продължение на повече от две десетилетия Шърли Верет изкусно вае на сцената своите роли в двата вида репертоар. Обявяват я за феномен, супер звезда … „Думи, които не зная какво означават, но за които всички копнеят“, признава певицата. „Премиерата на „Троянците“ от Берлиоз в МЕТ бе важна спирка в кариерата ми. От този миг усетих уважение, с което никога преди това не са ме удостоявали. Струваше ми се, че сънувам…“, не крие радостта от успеха Шърли Верет в автобиографичната книга „Никога не съм била сама“.
На 31 май преди 90 години е родена знаменитата американска певица. Повод да си припомним на 19 юни от 20 часа някои от знаковите ѝ роли в опери на Верди, Бизе, Доницети, Белини.
Снимки: shirleyverrett.com, Wikimedia
"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки..
Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..
"През тази година стартираме третото издание на "Международния музикален фестивал за класическа музика и изкуства". Подчертавам изкуства и правя това уточнение, защото в предишните издания, фестивалът беше само с класическа музика. Сега разширяваме диапазона ,включвайки различни изкуства, като в бъдеще тенденцията е форумът да обединява всички..
Фънк вечер What the Funk представят на 24 април катедра “Поп и джаз изкуство” към Вокалния факултет на НМА “Проф. Панчо Владигеров” и Общинският културен институт “Надежда”. В концерта участват Джаз формация “София” и студентите от класа по пеене на ас. д-р Адриана Бенова и от класа по саксофон на хон. ас. Апостол Апостолов - Толи. Повече от..
По повод 40 години преподавателска дейност и още повече концертна, пианистката и клавирен педагог Антонина Бонева организира концерт. На сцената заедно с нея ще музицират настоящите и ученици Марина Мравова, Йоанна-Лора Василева, Мартин Цветков и Димитър Михайлов, които са лауреати на десетки награди от международни конкурси. "Реших да отбележа..
Георги Пенков-Джони не прилича на нищо друго в българската култура и същевременно е направил толкова много за нея, че е трудно делата му да бъдат..
В разговора с проф. Румен Кастелов акцентирахме върху многообразието, което предлага самата тема: новите стари автомобили, "придобивките" на века –..
Художникът Радослав Мъглов представя новите си творби в изложбата "Резервно око" в столичната галерия "Аросита". Кураторът Викенти Комитски споделя за..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg