Андрей Кулев предлага на зрителите история, която превръща главния герой в нещо повече от дете, в нещо повече от възрастен, превръща го в приятел. В трепнещ човек, както го определя продуцентът, сценарист, режисьор и илюстратор на анимационния филм, който наскоро спечели поредната си награда.
„Сантяго“ на Андрей Кулев е вдъхновен от едно от най-популярните произведения на Хемингуей, но разказва не за „Старецът и морето“, а за стареца и детето.
В желанието си да направи филм за лова, аниматорът изгражда приятелство на екрана. Сюжетът, за разлика от повестта, където действието се развива в Куба, пренася зрителите на север. Историята лежи на стара изрескова техника в анимацията и говори за взаимоотношенията между две поколения, в които цари топлота.
През 2020-а „Сантяго“ печели наградата „Златен ритон“, а година по-късно и наградата за най-добър късометражен филм на „София филм фест“. Получава и номинация за най-добър филм на Irish Animation Awards, както и наградата за анимационен филм на Milan Gold Awards за месец май.
Макар че се радва на всяко едно от отличията, Андрей Кулев вярва, че филмът е по-важен от тях. Според него анимационното кино изисква определени умения у хората, които го създават, и още повече качества у тези, които го гледат. Той е на мнение, че публиката у нас все още не е готова за това да приеме анимацията като изкуство за възрастни, а не като забавление за деца. Радва се обаче, че се появяват все повече творци, които искат да я развият, и то на световно ниво.
Каква е причината анимационното кино да бъде пренебрегвано дори от Закона за филмовата индустрия и защо именно взаимоотношенията в „Сантяго“ се оказват по-важни за автора му, а и как анимацията допринася за това те да бъдат възприети от публиката – чуйте в звуковия файл.
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg