Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Пианистът Людмил Ангелов: Винаги гледам само напред!

Людмил Ангелов и Аделина Александрова
Снимка: Гроздан Христозов

Той не е от хората, които често и охотно говорят за себе си. Но когато седне пред рояла, свиренето му казва повече от каквото и да било. Свобода, устрем, умение да „вкараш в рамки“ нестихващия вулкан от емоции и същевременно да го използваш така, че да извикаш сълзи на възторг у слушателя – всички тези качества, съчетани с безупречната техника и неподражаемия усет за стил, отдавна са превърнали Людмил Ангелов в любимец на публиката. Всеки негов концерт е събитие и нищо, дори строгите „ковид“ – ограничения, не може да откаже почитателите му от желанието да отидат и да го чуят „на живо“. Така беше и преди седмица, когато заедно с радиооркестъра, дирижиран от Марк Кадин, пред препълнената зала „България“ Людмил изпълни – за първи път в кариерата си – четвъртия клавирен концерт на Сергей Рахманинов. Събитие, което ще се помни дълго, и което за пореден път доказа безграничния му талант.

Само ден преди изявата си, Людмил Ангелов беше специален гост на „Предаване без име“. В своето ексклузивно интервю (кратък фрагмент от което ви предлагаме в звуковия файл), той разказа за личните и творческите си приоритети, за промените, настъпили в живота му през последните две години, за неизбежната равносметка, която човек си прави, когато навърши „3х20“ и, разбира се, за най-близките музикални „новости“, които му предстоят. Двете части на интервюто можете да чуете в две поредни съботи – на 29 януари и на 5 февруари.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Пианофорте: зад кулисите на Международния конкурс за пианисти "Шопен"

Документалният филм "Пианофорте" е интимен портрет на пианистите, участващи в легендарния Международен конкурс "Шопен". Лентата е едновременно свидетелство за силата на забележителната музика и съзряването на младите изпълнители, които се ориентират в трудностите на съревнованието, интензивните репетиции, новите приятелства, многото драма и още..

публикувано на 19.04.24 в 08:20

Музикалният театър пита "Здравей! Как си, приятелю?"

Дългоочаквана и вълнуваща приятелска среща в една морска лятна вечер събира вечните архетипни герои, за да разкажат чрез музика, танц и много игра за сладко-горчивото в живота. За първата, но и за старата любов, за възходите, но и за паденията, за прошката, но и за обидата, за разделите и за събиранията, но най- вече за едно вечно и искрено..

публикувано на 17.04.24 в 12:25
Peela

Не е зле!

"Notbad"  ("Не е лошо", "Не е зле") е новият албум на изгряващата финландска фюжън група "Peela" , издаден на 8 март 2024 година. Това е техният трети пореден албум и съдържа четиринайсет авторски пиеси на шестчленния състав от музикантите Йоханес Гранрот (китара, вокали, композиции), Мая Манила (вокали и кийборди), Севери Сорйонен (барабани),..

публикувано на 17.04.24 в 10:30

"Севилският бръснар" с нова постановка в музикалния театър на Линц

Басът Михаел Вагнер отново блесна в Музикалния театър на Линц с дебютна роля. В премиерата на "Севилският бръснар" на Росини на 20 януари тази година той изигра д-р Бартоло. Роденият в Долна Австрия Михаел Вагнер умее да убеждава не само музикално, но и театрално. В това отношение ролята му в "Севилският бръснар" му предостави най-добри условия и..

публикувано на 17.04.24 в 08:45

Лия Петрова представя Корнголд под палката на Йоханес Калицке

Родена преди 34 години в София, Лия Петрова се превърна в откритие на международната музикална сцена през 2016-а, когато спечели първата награда на конкурса"Карл Нилсен" в Дания, ръководен от майстора на пианото Николай Шепс-Знайдер. Следващите години са белязани с поредица от постижения и артистични успехи. Нейните изразителност и талант се..

публикувано на 16.04.24 в 09:30