Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Весела Бабинова с "Пистолет в торнадо"

Моноспектакълът на актрисата има премиера на 12 и 30 ноември в THЀATRO

"Пистолет в торнадо" – популярният моноспектакъл с автор Лорън Гъндърсън, един от най-продуцираните драматурзи в САЩ от 2015 година насам, ще се играе за първи път пред българска публика. На 12 ноември от 19:30 часа в Театро отсам канала. В главната и единствена роля влиза Весела Бабинова. На сцената тя ще е Анджела – застрахователен агент, за който Хамлетовият монолог "Да бъдеш или да не бъдеш" чука като неканен, но вечно чакан гост. Или като торнадо, което идва, за да обърка и подреди всичко.

Изправена пред смъртна опасност, Анджела се завръща към себе си, и то докато се крие в мазето си в очакване да я връхлети природно бедствие и предава случващото се на живо в социалните мрежи.

"С Васил Дуев – Тайг (бел. ред. – режисьор на моноспектакъла) решихме да приближим нещата повече към нашата действителност и да не казваме къде се развива действието, защото достатъчно говорим за абсурда, че в този град се случва торнадо. Тъй като тя живее в град, в който наистина тези неща не са често срещани", каза в "Артефир" Весела Бабинова, като разясни: "Понякога, като чета такива неща, които са ми по-далечни, не са ми много интересни после да ги гледам, защото знам, че те не се доближават до някаква реалност, която е моя и съответно и проблемите невинаги са мои. Пък тук бих казала, че доста от въпросите, на които тя се опитва да отговори, и темите, които подхваща, са доста близки до нас."

За да оцелее, Анджела използва последното, което ѝ остава – чувството за хумор.

"Тя се намира в една доста крайна ситуация, знае, че може би, евентуално, това наистина ще е нейният последен ден. Точно затова се довежда в един момент до монолога на Хамлет. Тъй като тя е много интелигентна, много чете и казва как "Хамлет" е творбата, която още от училище е оставила най-голям отпечатък у нея. Постоянно я цитира и се сеща за персонажи, други такива интересни случки от самата пиеса, които постоянно вплита в нейните си разкази. Но неминуемо се стига дотам, че тя започва да обяснява за себе си. Няма как, в почти всеки моноспектакъл е така. То се тръгва отнякъде и изведнъж тя започва да ни занимава със себе си. Говори за работата си, въобще за живота ѝ досега, отношенията с майка ѝ – една доста застъпена тема, с мъжа ѝ. Като в по-голямата си част е с доста голяма доза чувство за хумор, тъй като знаем, че понякога човек така се справя по-добре в такива ситуации, които са по-патови, ако мога така да ги нарека. И ако се отдадеш прекалено много на драмата и самосъжалението – така или иначе е ясно може би, че изходът понякога няма да бъде най-добрият, по-добре поне да се посмеем преди това и да излезем от ситуацията, макар и за малко, с някакъв черен хумор, отколкото да се затъва и затъва все повече в това. Тя е от тези хора, както и аз съм от тези хора", обясни още Бабинова.

По думи на актрисата публиката накрая ще разбере защо героинята ѝ е толкова забавна. Все пак Анджела неслучайно се опитва да вклини монолога на Хамлет в историята, а едно торнадо ѝ стига, за да осъзнае, че от доста време лъже себе си и отговорът винаги е "Да бъдеш!".

Повече за важните теми, които повдига "Пистолет в торнадо", за идеята да не се вземаме прекалено на сериозно и за съмнението като ключова съставка в природата на актьора – чуйте от Весела Бабинова в звуковия файл.

Моноспектакълът ѝ ще се играе отново и на 30 ноември отново там – в Театро отсам канала от 19:30 часа.

Сценограф на "Пистолет в торнадо" е Елис Вели, музиката е дело на Тони Рикев, а продуценти са Луиза Григорова - Макариев и Александър Сано.

Снимки – Театро отсам канала, Phelia Barouh, Diliana Florentin
По публикацията работи: Милена Очипалска


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

Срещите на Виолета Цветкова "Насаме с незабравимите"

"Някой бе казал, че за да излезе една култура в света, трябва да e през вратата, а не през прозореца. А ние често излизаме през прозореца, забравяйки хола, в който живеем", казва през 1993 година режисьорът Рангел Вълчанов. В етапа на живота, от който сме част в момента, е много хубаво да си припомняме думите, които наистина имат значение. Въобще е..

публикувано на 22.12.24 в 08:25
Андрей Янев, Емил Янев и Дарина Янева

Звездите не са мимолетни

В епизод 569 "Трамвай по желание" сглобява пълната картина на творческо-житейския тандем Дарина Янева - Андрей Янев. В разгара на лятото радиозрителите ни се запознаха с известния художник Андрей Янев. Тогава стана ясно, че връзката със съпругата му Дарина е повече от съдбовна – в някои отношения дори мистична. За да сглобим цялостната картина на..

публикувано на 21.12.24 в 16:40

Между абсурда и истината – за ролята на хумора в съвременното изкуство

Безспорно – една от основните задачи на съвременното изкуство е да реагира на актуалните социални и политически проблеми на деня. Но задълбоченото занимаване с тези теми неминуемо води до засилено чувство на тревожност, несигурност и безнадеждност. Именно тези усещания сякаш доминират световната арт сцена през последните години. В предаването се..

публикувано на 21.12.24 в 12:35

Спектакъл за невъзможния герой – от Омир до ден-днешен

"Мисия Филоктет. Последният оцелял" по мотиви от Мюлер, Софокъл, Омир и авторски текстове е новият спектакъл на Театър ЗОНГ . Неговата премиера предстои на 23 декември от 19 ч. в кино-театър "Освобождение"  (до Централна гара). Това е третото представление на театралния екип след "Животът е сън" (две награди ИКАР и три международни..

публикувано на 20.12.24 в 16:28

Оркестровият живот в столицата от края на XIX век до 1946 година в три тома

Тритомникът "Летопис на Софийската филхармония" ще бъде представен утре от 17 ч. в Камерна зала "България". В "Артефир" разговаряме с д-р Андрей Андреев , изкуствовед и съставител на летописа, посветен на оркестровия живот в столицата от края на XIX век до 1946 година. В продължение на три години д-р Андреев проучва архивите из цялата..

публикувано на 20.12.24 в 15:46