Все повече хора ще взимат покупките си от шкафчетата на куриерските фирми.
Това сподели председателят на Българската Е-комерс Асоциация (БЕА) Жанет Найденова пред „Ние, потребителите“.
Според нея новият модел „купи сега, плати по-късно“ ще продължи да набира скорост и ще скъсява дистанцията с традиционния за България метод „наложен платеж“, който за 3-4 години се е свил с приблизително 15%. Ще продължи възходът и на картовите разплащания. „Проучването ни през миналата година, което обхвана над 4,5 млн. пратки, сочи че около 60% от плащанията са с наложен платеж за сметка на ръст на тези с дебитни и кредитни карти, които при покупката на дигитални услуги пък са 100%“, посочи г-жа Найденова.
Заради увеличаването цената на куриерската услуга и придобитите покрай COVID пандемията навици все повече хора предпочитат доставката на онлайн покупката до офис на куриер – над 40%. С разрастването броя на шкафчетата на куриерските фирми в търговските центрове, дори на пътя, клиентите са все по-склонни да избират този начин, тъй като той им дава голяма свобода за избор на локация и време за получаване на пратката, казва експертът. И коментира: „Хората сега работят не само онлайн, както преди, но и офлайн, и хибридно. При посещението на куриера може да не са на домашния си адрес, а няма как дори да посочат интервал от един час и да стоят и да чакат вкъщи.“.
COVID пандемията е засилила и тенденцията българските потребители да пазаруват преобладаващо от родни онлайн магазини – над 90% от купувачите, поради прекъснати вериги за доставки по онова време, но и заради събуждане на националистичното чувство. 32% купуват от европейски електронни магазини, а 18% от такива извън ЕС.
„Ако един онлайн магазин е подготвен за българския потребител, той е готов за европейския онлайн потребител, а в ЕС имаме 500 млн. онлайн купувачи с изградена култура на онлайн пазаруване. Това е една огромна възможност и за българските онлайн търговци.“, посочи още Жанет Найденова в светлината на темата за защитата на потребителските права при електронната търговия и влиянието на конкуренцията между икономическите оператори в полза на клиентите и засилване на доверието им.
Гостът съобщи, че за последните четири години обемът на пазара на електронната търговия в България е удвоен, а онлайн купувачите са приблизително 2,9 млн. Те представляват 53% от хората с достъп до интернет, които от своя страна са около 83% от цялото население на страната, каза още тя, като цитира данни от последното издание на БЕА „Паспорт 2023 на е-комерс индустрията в България“, което може да се изтегли безплатно при регистрация от сайта на БЕА https://beabg.com. „Тук имаме потенциал за растеж, сравнявайки с европейските държави,
където интернет пенетрейшънът е близо 93%, а в скандинавските страни дори и повече.“, прогнозира Найденова.
По последни данни най-голям е процентът на онлайн купувачите от Югозападния район, следван от Североизточния. На трето място е Северозападният район. „Там няма много офлайн вериги и потребителите имат шанс да им бъде предоставен информиран избор за пазаруване онлайн. Ако имате бебе, няма откъде да му купите аксесоари, пеленки – това е един чудесен начин да спестите време, а цените са изключително конкурентни на този пазар.“
Електронната търговия дава огромен избор, гъвкавост при плащането и доставката, удобство и възможност за печелене на лично време на потребителите, внедрява много иновации и програми за лоялност, обобщи председателят на БЕА Жанет Найденова в края на разговора.
Ученици от Средно училище „Йордан Йовков“ в Кърджали гостуваха в предаването „История.bg“ на Българската национална телевизия. Традиционно в предаването участват млади хора с активна гражданска позиция и научни познания, но най-често те са от софийски училища. Този път в студиото бяха кърджалийските йовковци. Представителна група от участниците,..
По традиция в навечерието на 1 ноември - Деня на народните будители учениците и учителите. Учениците на СУ "Петко Рачов Славейков" за поредна година проведоха своето факелно шествие за прослава на будителите. От паметника на Левски след тържество шествието тръгна по централната улица на града и стигна до Дома на културата. В редиците на..
Момчилградската Фолклорна група "Зейбеклер" взе участие в тържествата по случай 101-та годишнина от основаването на Турската република. Метин Хасан, ръководител "Зейбеклер" : „Със своето пленяващо сценично присъствие и оригинални танцови изпълнения, "Зейбеклер" завладяха публиката и получиха висока оценка както от зрителите, така и от..
Движението за права и свободи, което представлява турското малцинство, загуби ключовата си роля във формирането на правителства в България от години, тъй като се раздели на две преди изборите. Това пише турският вестник „Хюрийет“. Вестникът посочва, че губещият на изборите в България е ДПС, защото два месеца преди предсрочните избори се е разцепила на..
Спектакълът на Диана Дафова „Танцът Живот“ е за първи път на хасковска сцена. Събитието ще се състои на 30 октомври от 19,00 часа в ДКТ „Иван Димов“ с вход свободен. Седемте роли на Диана Дафова съчетават музикални изпълнения на 17 езика с артистично поднесен текст, интригуваща драматургична линия, хореография, оригинални костюми и..
Нежелание за гласуване, слаба активност в традиционно натоварени секции, но повече гласували на места, които преди са били с по-малко избиратели. Това сочат за момента данните за изборите за Народно събрание от Турция. Същата или малко по-висока от тази през юни се очертава активността в Турция след приключване на изборния ден. По информация на БНР в..
Ето какви са резултатите към 19:00 часа според екзитпола на водещите социологически агенции. "Алфа рисърч": ГЕРБ-СДС - 26,4%; ПП-ДБ - 14,9%; "Възраждане" - 12,9%; ДПС - Ново начало - 8,9%; Алианс за права и свободи - 8,7%; БСП - 7,8%; ИТН - 6,2%; "Величие" под чертата с 3,8% МЕЧ също e под чертата с 3,7%. "Тренд": ГЕРБ-СДС - 26,1%;..
Кърджали 6600
бул. България 74
036 122 478