Реформи в БДЖ се правят още от 2010 година. Сега обаче е моментът за ускоряване на някои от тези реформи, защото има огромни рискове в европейската икономика, не знаем какво ще се случи в държавата следващата година, а и трябва да погасяваме заемите в банките. Тези реформи са абсолютно наложителни и времето да се осъществят е сега, но това не са всички реформи, с които БДЖ ще бъде извадена от състоянието, в което се намира. Реформите ще продължат и следващата година. През 2013 година мисля, че Дружеството ще изглежда по много по-добър начин. Това каза председателят на УС на БДЖ Холдинг Владимир Владимиров в предаването "Нещо повече".
Стачката е едно неблагоприятно действие за всички български граждани. Ако се стигне до стачка, не само пътниците няма да могат да пътуват, не само товарите няма да бъдат возени, но се заплашва реално с фалит БДЖ, а ако то фалира, ще се стигне до верига от фалити. Това ще създаде един много голям проблем, каза Владимиров.
По думите му мениджмънтът на БДЖ няма как да промени разчетите, които са направили и мерките, които са предложили, защото са единствените, които могат да спасят БДЖ от фалит.
Целта е 2012-2013 година да няма загуби, да се намалят проблемите с платежоспособността, "Пътнически превози" да кандидатстват за този проект, тогава ще влязат модерни мотриси и качеството на услугата ще бъде на по-високо ниво, каза председателят на УС на БДЖ.
Преглеждат се списъците на хората, на които ще бъдат предложени шест заплати. Там ще има много хора от администрацията. При нея съкращенията ще достигнат 40-50 %, а при всички останали дейности ще бъдат много по-нисък процент, обясни Владимиров.
9 милиона лева са необходими, за да бъдат изплатени шестте заплати на предвидените да бъдат съкратени 2000 души:
В момента БДЖ няма тези пари, но от една страна, ние имаме някакъв ресурс от продажбите, които правим на излишни активи. От друга страна, тези продажби ще продължат. Там за нас ще е важно да балансираме към дължимото за тези компенсации към служителите и задълженията към доставчиците и банките. Като допълнителен резерв е, че има едно мостово финансиране, което е одобрено от парламента и от ЕК и ние ще водим разговори с Дянков, за да окаже съдействие в хода на реформите. Така че ние тези пари ще ги намерим. Въпросът е хората да разберат, че няма друг път и да приемат едно такова предложение.
Билетите ще поскъпнат с 15% само за търговските влакове. За всички останали ще бъде средно с 9%. Въпреки това увеличение на еднопосочните билети влаковете ще имат 20% по-ниска цена сравнение с автобусните превози, а на двупосочните билети може да стигне до 40%, каза още той.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.