За да се увеличи интересът
към България като туристическа дестинация и това да доведе до нарастване на броя на туристите, е необходимо да се работи по имиджа и полирането на представата за страната, казва в предаването "Преди всички" директорът на ТУИ - България Валентин Йосифов. След приключилата преди дни международна туристическа борса в Берлин, което е едно от най-големите световни туристически събития, репортерката Мила Младенова попита Валентин Йосифов за наскоро подписания меморандум за сътрудничество между България, Сърбия, Румъния и Харватска, с който ще се изгради общ туристически продукт и ще се представят обекти по пътя на римските императори. Ето какво отговори той:От всички тия четири страни има една, която истински работи. Това е Румъния. Това, от една страна, се дължи на по-голямата близост към Европа. За съжаление трябва да кажа, че Румъния притежава доста повече исторически паметници, които да предизвикат интереса на европейските туристи. Но ние можем да извлечем най-голяма полза от това, защото сме в периферията. Интересът към даден културен продукт се предизвиква от имиджа на държавата.
Валентин Йосифов обясни, че България е участвала скромно на туристическата борса: щандът ни беше доста рационален, направен практично и удобен за водене на преговори.
Цялото интервю на Мила Младенова по темата можете да чуете от звуковия файл.