Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Транспорт по време на криза

Снимка: БГНЕС
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, коментира за предаването „Нашият ден” спешните мерки, които ще предприеме за решаването на наследените проблеми в транспортния бранш. Ето какво сподели той в интервю с Нина Цанева:
„Днес вероятно ще приемем оставката на директора на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация” Валентин Божков. Знаете той беше задържан заедно с 11 негови служители за много сериозни обвинения за корупция. Ще огледаме и кандидатите за поста му. Търсим да сложим човек, който няма да пречи на бизнеса по един некоректен начин. Искаме един регулаторен режим, който да бъде спазван от абсолютно всички. Получихме вече от прокуратурата уведомително писмо за нарушенията на някои от държавните служители. Тази седмица предстои да се вземат много сериозни решения по организацията на работа в „Автомобилна администрация”. Вече разговарях за нарушенията с неправителствените организации, проведохме два съвета и със специалисти от този бранш, така че диалог има. Реформите са задължителни, както и преразглеждането на заплатите. Фонд работна заплата в автомобилната администрация е много нисък, което предполага разкритите корупционни схеми. Ще направим сериозен преглед и на структурата на администрацията и то в близките една-две седмици. До 1 септември очаквам да заработим с нова структура и без междинни звена между областните и централното ръководство в София. Очаквам важни проверки в изпитната практика, при издаването на лицензи. Според мен държавата трябва да остави бизнеса сам да разпределя някои от дейностите, да се задействат по бързо съветите към нашето министерство. Набелязали сме и много законодателни промени в наредбите за решенията по изпитните комисии, по психопрегледите. Дано да успеем да прекъснем вече констатираните безобразия в тази структура. Другият важен проблем е вдигането на пътническите такси в Турция за чуждестранните превозвачи. Българските браншови организации твърдят, че режимът от разрешителен така става забранителен, поради което готвят блокади по границата. По всяка вероятност срещата с турския ми колега ще бъде преди 1 септември, очакваме отговор от тях. Ние се запознахме с приетия документ от тях и считаме, че той не би трябвало да засяга България, тъй като ние имаме едностранна спогодба от 1977 година с Турция. В документа с новите такси те третират страни, които нямат спогодба с тях. Разбира се, всичко това ще бъде дискутирано с нашите турски колеги. Вярвам, че нещата ще бъдат под контрол, защото ние не бива да сме част от потърпевшите. Колкото до ж.п. транспортът, там нещата трябва да се решават на пожар. Нужна е позиция за срещата с кредиторите на БДЖ. Ние не искаме кредиторите да бъдат снизходителни към нас. Заварихме много тежка ситуация. Задълженията надхвърлят 700 млн. лева, от които поне 200 млн. са просрочени. Не искам да казвам кой, за кога и за какво е виновен, но виновни има. В много правителства са правени реформи на парче. Ние дойдохме наистина в най-неподходящия момент. Направили сме програма и кредиторите ще я видят. В постоянен диалог сме и с МФ. Започнахме вече и плащания по просрочията. Търсим и средства чрез продажби на неоперативни активи – апартаменти, почивни станции, сгради, подвижен неизползван с години състав и пр. Това ще помогне да се издължим и ще улесни преструктурирането на дружеството.
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна