Когато клиентите имат съмнения, че закупената от тях стока е дефектна, те трябва да предявят рекламация пред търговеца, като изиска тази рекламация да бъде вписана в регистър на предявените рекламации, като в този регистър трябва да се отбележи датата, на която се предявява рекламацията и какви са претенциите на потребителя. От този момент започва да тече едномесечен срок, в който търговецът трябва да се произнесе дали приема рекламацията за основателна или не. Ако клиентът не успее да постигне споразумение с търговеца, той може да депозира жалба в КЗП, като комисията ще съдейства да бъде решена рекламацията, каза в предаването "Хоризонт до обед" Габриела Руменова – експерт в Комисията за защита на потребителите.
Тя поясни и последните поправки в закона:
Когато потребителят е предявил три пъти рекламация, в рамките на две години, има право да си поиска обратно парите. Това се въведе, може би, най-вече заради проблемите с мобилните апарати. Потребителите могат да предявят рекламация във всеки един обект, в случай че той е верига.
В звуковия файл може да чуете целия репортаж на стажант-репортера Еленица Маринова.