По-малко от месец след големия успех в Миланската Скала, оперната прима Kрасимира Стоянова отново триумфира – този път на сцената на прочутия летен музикален фестивал в Залцбург. Там тя изпълни изключително сложната вокално партия на Даная от операта „Любовта на Даная" от Рихард Щраус.
Едно много рядко изпълнявано, почти непознато заглавие, което се очакваше с огромен интерес от фестивалната публика и бе отразено със суперлативи от най-големите австрийски и германски медии.
Диригент на спектакъла с участието на Виенската филхармония бе Франц Велзер-Мьост, режисьор Алвис Херманис. В ролята на Юпитер се изяви известният баритон Томаш Коньечни, а партията на Мидас изпълни тенорът Герхард Зийгъл.
Една приказка от 1001 нощ – така озаглави своята рецензия за спектакъла австрийският вестник Oesterreich, който определя Красимира Стоянова като „блестяща в тази роля“. Друг австрийски всекидневник, Kronen Zeitung, пише: Идеален е подборът на всички интерпретатори в тази постановка, но в центъра е Красимира Стоянова - тя триумфира с прекрасни, блестящо изпети кантилени и именно тази свободно лееща се напевност на гласа й носи изящна красота. Der Standart нарича Красимира Стоянова „грандиозна – една певица, чието изпълнение винаги носи впечатляваща лиричност“. Bayerischer Rundfunk оприличава гласа ѝ с течно злато, а в Salzburger Nachrichten четем: Красимира Стоянова владее до съвършенство своя глас - не само блестящите височини, но и нейната вокална фразировка, която се разгръща в най-красивото пианисимо, за което можете да мечтаете. Тя е един интерпретатор във върховия момент на своето вокално умение.
В цялост оперната продукция „Любовта на Даная“ бе определена като истински звезден момент в афиша на музикалния фестивал в Залцбург 2016. На 12 август спектакълът ще бъде излъчен директно от австрийската държавна телевизия ORF.
В интервю за предаването "Алегро виваче" Красимира Стоянова излага своите интересни размисли за ролята на Даная, за историята около създаването на операта от Рихард Щраус, за творческото струдничество с диригента Франц Велзер-Мьост и аспектите на режисурата на Алвис Херманис. Чуйте в звуковия файл.