Eмисия новини
от 12.00 часа

Млади астрономи любители изследваха звездното небе в лятна школа край Ардино

Снимка: БГНЕС

В туристическия комплекс "Белите брези" край Ардино в продължение на три седмици деца и млади учени наблюдаваха звездното небе. Те не успяха да открият извънземен живот, но успяха да се докоснат до далечните небесни тела и да ги обследват с помощта на модерна апаратура.

Астрономическата школа на "Белите брези" вече е традиция. За повече от десет години през нея са преминали стотици участници, за много от които астрономията се е превърнала от хоби в професия. Тази година участниците бяха 65, а обучението е на принципа на хаджигенчовото училище, където напредналите предават своите знания на начинаещите.

Агоп Узунбохосян, директор на астрономическата обсерватория в Кърджали и ръководител на школата, разказва:

Професионалните астрономи имат нужда от наблюдатели като нашите, тук на "Белите брези", защото огромният брой обекти, огромният брой явления, които небето дава възможност, не могат да се обхванат напълно от професионалната астрономия. Над 150 млн. са променливите звезди в нашата галактика.

Всяка вечер участниците наблюдаваха небето през четири големи телескопа. За да се докоснат до звездите на "Белите брези", пристигнаха деца от цялата страна, за които астрономията е по-атрактивна от лова на покемони:

Винаги съм имала интерес към науката. Фактът, че още знаем толкова малко за Вселената ме кара да увеличавам знанията, които имаме.

В лагера на "Белите брези" участваха и млади български учени. Младен Минев, който, освен че учи магистратура, работи и като астроном в обсерваторията в Стара Загора и е физик към ядрения институт. Ето какво каза той.

Дошъл съм тук, за да изследвам дълбокия космос. Наблюдаваме звезди, планети, включително и извънслънчеви планети, които се намират на огромни разстояния, на които е възможно да има живот.

Записванията за школата догодина вече са открити.

Повече за астрономическата школа ще научите от звуковия файл.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.

Горещи теми