Eмисия новини
от 14.00 часа
Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Причината за пропадането на асансьора е токов удар

Семейството, пропаднало с асансьор в метрото, е подало жалба

От "Метрополитен" няма да санкционират бащата

| обновено на 31.07.17 в 17:19
Снимка: Георги Корнейков, БНР

Бащата, който със семейството си пропадна с асансьор на метростанция "Младост 1", съобщи за "Хоризонт", че е подал жалба. Той посочи, че е разочарован от липсата на човешко отношение от страна на служителите, обслужващи метрото:

Нито един служител на "Метрополитен" или на метростанцията не дойде да помогне и да види за какво става въпрос. Когато отидох към касата, където се продават билетите и казах какво се случва: "Асансьорът ви пропадна. Никой не дойде да ни помогне. Къде е отговорникът на станцията?". Тогава излезна един човек с радиостанция, започна да повдига рамене и да ми казва, че това не било към тях. Имало си фирма, която поддържала асансьорите.

Не ни попитаха: "Как сте? Добре ли сте? Имате ли нужда от спешна помощ?, разказа Асен Стоилов, който вчера пропадна с новороденото си бебе и съпругата си с асансьора на станция "Младост 1". 

От столичния "Метрополитен" твърдят, че са реагирали навреме на сигнала, подаден от бащата. Аварийната група е пристигнала на 25-ата минута, за да отвори вратата. Бащата обаче вече бил направил това.

От техническите служи по поддръжката на метро-асансьорите обясниха, че проверяват веднъж годишно асансьорите, конкретният асансьор е бил изправен. Директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев уточни пред "Хоризонт", че асансьорът е пропаднал с 6 см: 

Пропада долу с 6 сантиметра по-ниско от пода. Когато пропадне по-ниско от пода, съответно вратите се блокират. Има вътре в асансьора GSM-връзка с фирмата, която поддържа, и хората са дошли на 15-ата минута, но той не е изчакал, а е отворил насила вратите и е излязъл, и сега даже го ремонтират асансьора заради тази работа.

Техническият екип на "Метрополитен" извърши преглед на асансьора. Това, което е установено по протокол е, че аварийният екип е реагирал на 25-ата минута от повикването на семейството, а пропадането на асансьора е било на 25 сантиметра под първия етаж.

От поддържани общо 305 асансьора и ескалатора в ремонт са само три, а случката от снощи е нормален инцидент, коментира Румен Стоянов, ръководител на техническия отдел по поддръжката на ескалаторите и асансьорите в метрото.

Потърпевшите родители с бебето няма да бъдат санкционирани за това, че не са изчакали аварийния екип и може би са повредили вратите на съоръжението, обясниха още техническите служители. Те потвърдиха, че в асансьорите няма вентилация, нито камери, но тъй като етажите са само два, не е имало опасност за живота на хората, още повече че мобилната връзка с аварийните екипи по думите им е 24-часова и най-дългото време, в което те могат да реагират, е един час.

Проверката, извършена от Държавната агенцията за метрологичен и технически надзор (ДАМТН), е показала, че причината за пропадането е токов удар. Асансьорът е с изрядна документация и работи нормално. Според инспекторите устройството за двустранна връзка е сработило и поддържащата фирма е била своевременно уведомена. От там са откликнали веднага на сигнала, се казва в съобщението на ДАМНТ. 

Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
Още от