Фалшиви новини и пост-истина бяха избрани за думи на 2016 г. – годината, в която дезинформацията се превърна в глобално политическо явление, за което се смята, че е повлияло на резултатите от референдума за излизане на Великобритания от ЕС (юни 2016 г.) и президентските избори в САЩ (ноември 2016 г.). ЕС и България в частност също попаднаха в обсега на атаките, карайки мнозина да се питат дали европейският проект ще успее да премине през вълната от антиевропейска пропаганда, насочена към Брюксел и отделни държави членки. Кой има интерес да генерира фалшиви новини у нас и отвъд границите ни? Какви цели стоят зад дезинформацията и пропагандата? От къде тръгват фалшивите новини? Как „работят“ фалшивите новини, какъв отзвук имат сред аудиториите и каква е спецификата на наратива им? За всичко това говорим със Стояна Георгиева, главен редактор „Медиапул“, Георги Ауад, директор на българската агенция за медийни анализи „Персептика“ и Мартин Димитров, журналист от в. „Капитал“.