Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Християн Петров: Първото въвеждане на мярката "зелен билет" е изпълнена успешно

Гергин Борисов: Тази мярка е разписана по безобразен начин

Снимка: БГНЕС

Първото въвеждане на мярката „зелен билет" е изпълнена успешно. Това заяви в предаването „12+3" директорът на Центъра за градска мобилност Християн Петров относно въведената в неделя мярка срещу мръсния въздух в София. По думите му има неща, които ще бъдат подобрени при следващо въвеждане на мярката. Като пример той посочи да се заредят повече такива билети по определени линии, за да не се получават ситуации, в които те са свършили. Мярката се въвежда, когато повече от 2 дни има над допустимите нива на замърсяване на въздуха.

Решението се взима на момента. В неделя това решение беше взето буквално към 4.30 – 5 часа сутринта. Това е спешна мярка и в момента, в който от Столична община се вземе такова решение, ние ще го изпълним. Идеята е, когато нивата на замърсяване са по-високи от обикновено, да се въведе, за да може хора, които ползват своите автомобили, да ги приканим да използват градски транспорт.

Продадените „зелени билети" в неделя са над 30 000. Петров посочи, че за този ден има увеличение на пътниците в метрото.

Гергин Борисов
от гражданска организация „Спаси София" коментира:

Тази мярка е разписана по безобразен начин. Предполага се, че софиянци трябва 3 дни да се тровят, преди Общината да благоволи да направи нещо, за да се придвижват с по-екологична форма на транспорт. Трудно може да се измери ползата от тази мярка, предвид че само в периода от 2011 до 2014 година Столична община е изгонила от градския транспорт 45 млн. пътници.


Няма никакво значение дали е в нов, стар, раздрънкан или модерен трамвай, автобус или тролей, ако този трамвай, автобус или тролей виси в задръстване, ако не е приоритизиран, ако разписанието му не е амбициозно. Ако г-жа Фандъкова иска да призове повече хора да се качат в градския транспорт и да останат в него, е крайно време да попита колежката си Екатерина Йорданова – какво стана с 12-те бус ленти, които тя обещаваше преди години и не е направила нито една от тях. Защо трамваите продължават да са най-бавния транспорт в Европа?

Борисов каза още, че до момента липсва дискусия по данъчната политика на София.

Цялото интервю чуйте в звуковия файл. 


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна