С какво едни градове са по-привлекателни от други? Как се изгражда туристически имидж на една държава и как се налагат брандове в туризма?
Темите коментира в “Нашият ден“ д-р Стефания Темелкова, главен асистент в НБУ и преподавател по маркетингова комуникация.
Как се изгражда национален брандинг?
“Отговорът ми е – трудно. Изисква време и систематични действия. Всичко онова, което можем да представим като гостоприемност, това, с което сме запознати или поне се опитваме да наложим като туристическа дестинация, да го докажем. Туристът иска да види.
Следователно освен да правим красиви рекламни кампании, които да показват какви добри дестинации сме, трябва и да го доказваме. Това е основното.
Да не бъдем хаотични в това, което искаме да продадем на външния свят. Една държава предлага изключително много възможности за туризъм. Но те могат да бъдат обединени. Затова обединяващите брандове на туристическите дестинации са тези, които работят по-добре."
Какво търсят чуждестранните туристи у нас?
"Харесва се тази автентичност, която туристическото изживяване предлага в България. Доброто настроение, културно-историческото наследство, прекрасното вино. И разбира се, планините и морето.
Това обаче не ни прави много отличими от други дестинации. Нещата, които ни правят интересни, ни отличават са – история, култура, фолклор и събитията, които се случват на територията ни.
Пловдив например е една от дестинациите, която си създаде един локален бранд, който е разпознавам."
Чуйте д-р Стефания Темелкова в звуковия файл.
Даниела Стоева: Българските туристи спасиха туристическия сезон
В Стара Загора отбелязват Деня на туризма с уникална изложба от Филипополис