Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Предвидимото финансиране е изключително необходимо за независима обществена медия

Милен Митев: Марката БНР трябва да продължи да е синоним на качество

Продукцията на програма "Христо Ботев" е изключително подходяща за нелинейните услуги

Милен Митев
Снимка: Ани Петрова

Обществото трябва ясно да заяви какво иска от обществената медия, да разпише нейната мисия. БНР трябва да продължи да бъде синоним на българската култура и да дава достъп до достоверна информация. Изграждане на единна стратегия в създаването на съдържанието на БНР, както и инвестиции в медийните форми. Формиране на обособени журналистически екипи и механизми за координация, чрез които да се работи по-лесно и качествено. Хората, които създават радиото, трябва да са склонни към промяна. Именно хората са и най-важни. Това са приоритетите на новоизбрания генерален директор на Българското национално радио Милен Митев. По определение на подкрепилите го членове на СЕМ "концепцията му е реалистична и в най-голяма степен отговаря на изискванията за поста".

Ето как коментира в предаването "Мрежата" детайлите на своята концепция Милен Митев:

Обществената мисия на радиото и законовата рамка

"Важно е да имаме подробно описана обществената мисия на радиото, и то не само заради препоръките на Европейската комисия. Общественото радио не може да живее откъснато от обществото. Обществената мисия се дефинира именно в Закона за радиото и телевизията. В момента тази дефиниция е доста обща. За мен няма съмнение, че трябва да има ясно описване на мисията и свързаното с нея обществено финансиране. Независимото и предвидимо финансиране е изключително необходимо, за да имаме независима обществена медия. Ако има ясни механизми и алгоритми за определяне на финансирането, радиото няма да бъде зависимо от временни политически решения.

Хубаво е, че стартираме от добра основа – българското общество и сега ни вярва. Обществените медии успяват да изградят една от най важните си задачи – да съхрани доверието на своята аудитория. Ние не се борим толкова за рейтинг – за нас той е важен, но не определящ. За нас най-важно е усещането за добавената стойност, която даваме на обществото. Разбира се, това доверие не може да се приема за даденост. Мисля, че е много важно това доверие, с което се ползват нашите ефирни програми да бъде пренесено навсякъде, където се вижда логото и марката на БНР – в различните форми на нелинейни медийни услуги. Подкасти, фичъри, по-различна версия на нашия интернет сайт, повече специализирани продукти, които да представят архивите, дейността на музикалните състави – така че марката БНР да продължи да бъде синоним на качество, синоним на българската култура, на българското изкуство и на правото на информация.

Предизвикателствата

Милен Митев и Михайлина Павлова
"Не можем да си позволим да стоим на едно място. Ефирното радио няма да изчезне утре, но все пак като че ли балансът на медийния пазар лека-полека се променя. Вече е необходимо да бъдем много повече от ефирно радио. Това изисква да започнем да правим нови, по-различни неща. Затова е необходимо, хората, които създават радиото, да са склонни на тази промяна."

Приоритетите

"На първо място – хората. Необходима е среда, която да кара всички да се чувстват добре от това, че работят в БНР днес и да дадат най-доброто от себе си. БНР е институция, но не трябва да почиваме само на историята. Инвестиции в обучението на хората – различни форми на обмяна на опит както между колегите от различните програми, така и с колеги от обществени медии в Европа. За да сверим часовника и да видим кои са добрите практики, които можем да привнесем при нас."

Програмна дирекция

"Обособени журналистически екипи и добра и ефективна координация между тях – механизми за координация. Новините и актуалната информация имат своя специфика. Една добра координация би позволила информацията да се използва в различни програми – както в ефира, така и в подкаст, статия... една и съща тема да се разработи по различни начини. Тази по-активна комуникация между отделните програми, планирането на представянето на съдържанието, да допринесат ресурсите да си помагат, а не да се конкурират помежду си."

Дигитализация

"През първите шест месеца от мандата си ще разработя дигитализацията на радиото. То трябва да допълва това, което имаме вече от ефирните програми. Опаковката, форматите и достъпът до аудитория – трябва да подходим по по-различен начин. Трябва да положим по-специални усилия. Струва ми се, че дигиталните ни продукти са в много първоначален етап – сега прохождат... Създаваме ги с много ентусиазъм, но с не толкова ясен план. Смятам, че до 6 месеца трябва да бъде разработена стратегия с ясни цели и срокове."

Програма "Христо Ботев"

"Програма "Христо Ботев" има уникална позиция както в семейството на БНР, така и в целия български медиен сектор – тя е мястото за култура в целия български радиоефир. "Ботев" трябва да бъде не само наблюдател, но и активен участник и организатор на събития, колкото и да е затруднена от пандемията. Един културен продукт би могъл да се слуша многократно и по-късно, и да заживее свой живот в интернет пространството. Продукцията на програмата е изключително подходяща за форматите на нелинейните услуги. Мястото на програма “Христо Ботев” е в единната стратегия на БНР. Работа по посока на авторекламата и допитване до социологията. Фокус върху разработването на стажантски програми."

Уникално съдържание, а не линейни медийни услуги; Малко или много са 3 години; Радио България и платформата Бинар – с нов облик; Музикалните състави, Архивите – чуйте още в звуковия файл.

Снимки – Ани Петрова, Таня Димова, БНР




БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна