Ковид пандемията накара да преосмислим много човешки дейности, тласна и образованието в дигиталната сфера. Учителите по физическа култура и спорт също се сблъскаха с безпрецедентни предизвикателства.
Заедно с Румъния, Литва и Сърбия, България участва в нов проект, който прави връзка между дигиталното образование и физическата активност. Той се казва HopaSus, ръководен е от Националния университет по физическо възпитание и спорт в Букурещ и е финансово подкрепен по програма "Еразъм+" на Европейската комисия.
В България участват училища от София, Севлиево и Пловдив, разказаха пред БНР-Радио София Ида Вълкова и Вилислава Методиева от сдружение Walk Together, което е партньор по проекта.
Основен фокус заема ангажиментът за използване на дигиталните технологии за подобряване на спортното образование. HopaSus подчертава значението на възприемането на видео материали както и вече създадени видеоигри като средство за ангажиране на учениците и насърчаване на активното им участие.
За целите са привлечени не само ученици, а и учители.
Като използват игровия характер на видеоигрите, преподавателите могат да създадат динамична учебна среда, която да вдъхновява и мотивира учениците да се занимават с физическа активност.
"Неформалното образование може да направи учебните часове по-интересни. Използвайки например смартфон или лаптоп, можем да научаваме неща от опит и преживяване, без да го възприемаш като учене - коментираха Ида и Вилислава. - Физическата активност се поощрява, както се прави при игра – с получаване на точки, например. Технологиите са мощен мотиватор за физическа активност."
Част от проекта е проучване чрез апликация за състоянието на децата, техните способности, физическата им подготовка.
"HopaSus ще продължава да живее в уеб сайта и мобилните приложения. Имаме планове да продължим да работим по подобни тематики заедно с другите страни", увериха Ида Вълкова и Вилислава Методиева.
С тях разговаря Гергана Пейкова.